Anioł biznesu jednorożca ElevenLabs i Revolut uruchomił fundusz o wartości 15 mln dolarów, aby wspierać założycieli startupów na etapie przedrozwojowym i rozwojowym w dziedzinie sztucznej inteligencji, robotyki i obronności. Carles Reina uruchomił Baobab Ventures, fundusz wspierany przez instytucjonalnych inwestorów LP Cendana Capital, Isomer Capital, RSJ Investments, Emergence Ventures i Cyber Fund.
W nowe działania angażują się również partnerzy z Concept Ventures, Credo Ventures, a także anioł biznesu i profesjonalny piłkarz Mario Gotze oraz inwestorka deep tech, dr Fatima Godall.
Długa relacja z ElevenLabs
Reina pracuje obecnie jako kierownik ds. GTM (Go-To-Market) w ElevenLabs, startupie zajmującym się sztuczną inteligencją głosową, którego wartość szacowana jest obecnie na 6,6 mld dolarów. Funkcję tę będzie pełnił równolegle z pracą w Baobab Ventures. Jako jeden z pierwszych inwestorów w ElevenLabs, został również czwartym pracownikiem firmy.
Baobab Ventures będzie inwestować średnio od 300 000 do 350 000 dolarów w start-upy na etapie przedrozwojowym i rozwojowym. Według funduszu, jego filozofią jest to, że szybkie nabranie rozpędu jest najważniejszą częścią drogi startupu, podczas gdy Reina będzie się koncentrować na pomaganiu założycielom w opracowywaniu i wdrażaniu strategii GTM, operacyjnych i produktowych, a także na zapewnianiu praktycznego wsparcia w zakresie prezentacji dla klientów, negocjacji umów i kluczowych zatrudnień.
Połowa na Europę, połowa na resztę świata
Baobab Ventures z siedzibą w Londynie i Barcelonie jest europejskim funduszem o globalnym zasięgu, wspierającym założycieli firm technologicznych na wczesnym etapie rozwoju, którzy od samego początku działają z myślą o ekspansji międzynarodowej. Połowa inwestycji funduszu będzie skoncentrowana w Europie, a pozostała część zostanie przeznaczona na rynek amerykański i inne rynki.
W komunikacie prasowym dotyczącym startu nowego funduszu, Reina twierdzi, że „budowanie start-upów zmieniło się diametralnie w ciągu ostatnich kilku lat. Cykle sprzedaży są szybsze, w ciągu kilku miesięcy pojawiają się setki konkurentów, a sztuczna inteligencja zabiła współczynniki konwersji zimnych kontaktów. Założyciele muszą działać niezwykle szybko, budując jednocześnie strategię sprzedaży i rozwoju dostosowaną do ery sztucznej inteligencji. Aby to osiągnąć, potrzebują operatorów, którzy mogą czerpać z odpowiedniego doświadczenia z pierwszej linii z ery sztucznej inteligencji i którzy są gotowi do praktycznej pomocy. To doświadczenie operatorów oparte na sztucznej inteligencji jest wyraźną luką w europejskim krajobrazie i uważam, że Baobab może ją wypełnić”.