– W Polsce, jak nigdzie indziej na świecie, catering dietetyczny cieszy się ogromną popularnością. W innych krajach klienci mają znacznie bardziej ograniczone możliwości wyboru diet specjalnych i zróżnicowania kalorycznego. Stoimy na czele rynku europejskiego. Nowoczesny kompleks produkcyjny i centrum logistyczne Maczfit to projekt unikatowy na skalę globalną, jak również potwierdzenie naszej pozycji lidera branży cateringu dietetycznego w Polsce. Po kilkunastu miesiącach intensywnej pracy udało się stworzyć najwyższej klasy zakład, nie tylko spełniający restrykcyjne europejskie normy, ale też wdrażający zupełnie nowe rozwiązania w kwestii jakości i technologii. To pozwoli nam otworzyć się również na klientów z sąsiednich krajów – mówi Maciej Lubiak, pomysłodawca i założyciel marki Maczfit.
Zakład produkcyjny jakiego jeszcze w Europie nie było
Nieruchomość w której mieści się hala produkcyjna oraz biuro wraz z całą infrastrukturą techniczną ma łączną powierzchnię 5 000 tys. m2. W nowej hali produkcyjnej zostały zainstalowane nowoczesne linie technologiczne i produkcyjne m.in. do odrębnego przygotowywania diet specjalnych, takich jak np. bezglutenowa, bez laktozy, czy Hypo–Hashimoto. Hala wyposażona jest w magazyn służący przechowywaniu produktów spożywczych, chłodnię dla gotowych do wyjazdu zestawów oraz centrum logistyczne, z którego wyjeżdżają posiłki do wszystkich klientów w blisko 300 miejscowościach w Polsce.
Nowa hala produkcyjna nie jest jedyną inwestycją Maczfit. Wszystkie zachodzące procesy związane z zamówieniami i przygotowaniem jedzenia wykorzystują autorskie systemy MaczLogistic i MaczHub, stworzone specjalnie dla lidera branży. W najbliższym czasie zostanie również uruchomiona nowa platforma internetowa www.maczfit.pl, zawierająca jeszcze więcej informacji i pozwalająca na łatwiejsze zarządzanie zamówieniami.
Dzięki inwestycji Maczfit jest już w stanie przygotować 20 tys, 5-daniowych pakietów na dobę, rocznie realizując ponad 30 mln posiłków i wciąż zachowywać wysokie standardy produkcji oraz jakości dań. Zapewnia to marce nie tylko pozycję lidera w Polsce i Europie, ale jest osiągnięciem na skalę światową. Nowy zakład produkcyjny w znacznym wymiarze wpłynął także na lokalny rynek pracy. Dotychczas zatrudnienie znalazło w nim ponad 250 osób.
– Nowa inwestycja to nie tylko miejsca pracy, to również cały szereg nowych technologii, których dotychczas nie wykorzystywała żadna firma. To nasze systemy logistyczne i przygotowane w oparciu o najlepsze praktyki user experience programy przetwarzające zamówienia. Dzięki skoordynowaniu wszystkich procesów, Maczfit może przyjąć większą liczbę zamówień, bez uszczerbku na czasie ich realizacji. Ale to jeszcze nie wszystko – mówi Maciej Lubiak, pomysłodawca i założyciel marki Maczfit.
Wyzwania w 2019 roku
Otwarcie nowej hali produkcyjnej zbiega się w czasie z uruchomieniem nowej platformy internetowych zamówień, która stanowi część intensywnego rozwoju marki. Niebawem oferta Maczfit poszerzy się również o kolejne programy dietetyczne, jednocześnie aktywnie pracując nad udoskonaleniem obecnego menu. Firma jest także w trakcie testowania nowych, ekologicznych rozwiązań m.in. opakowań biodegradowalnych.