Magazyn FUTU Paper pojawił się w wersji na iPady

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Wszyscy, którzy chcą być na bieżąco z informacjami ze świata biznesu, kultury, designu i architektury mogą korzystać z bezpłatnych aplikacji FUTU oraz FUTU Paper dostępnych na platformie iOS na tablety. 

Wszyscy, którzy chcą być na bieżąco z informacjami ze świata biznesu, kultury, designu i architektury mogą korzystać z bezpłatnych aplikacji FUTU oraz FUTU Paper dostępnych na platformie iOS na tablety. Wyjście poza wersję papierową oznacza większą atrakcyjność i dostępność dla czytelników, a tym samym poszerzenie możliwości biznesowych.

FUTU Paper na iPada

Wydawany od 2012 r. magazyn FUTU Paper pojawił się w wersji mobilnej. FUTU jest teraz ogólnodostępną platformą komunikacyjną, dostępną nie tylko w salonach prasowych, ale także na tabletach.

FUTU Group od początku stawia na rozwiązania wydawnicze gwarantujące najwyższą jakość: redakcyjną, wizualną, a także łatwość korzystania z informacji. Dołożyliśmy starań aby iPadowa wersja była jeszcze bardziej atrakcyjna i nowoczesna. Wydanie FUTU Paper na iPada poszerza nasze możliwości redakcyjne. To tak, jakby gazeta nabrała nowej energii, stała się bardziej żywa. Statyczna forma artykułów zyskuje walor ruchu, interakcji. Artykuły wzbogacone o multimedia i dodatkowe materiały zdjęciowe stają się jeszcze atrakcyjniejsze. Świat FUTU nabiera nowej jakości, rozszerzamy pole aktywności – mówi Martyna Bednarska-Ćwiek, redaktor naczelna FUTU Paper.

Każdy artykuł posiada rozwiązania graficzne dedykowane platformie mobilnej. Chcemy intrygować czytelnika pomysłowym designem dbając jednocześnie o intuicyjną i łatwą obsługę oraz czytelny przekaz. Michał Małolepszy, dyrektor artystyczny zauważa: Pozostajemy wierni estetyce FUTU Paper, ale w przypadku aplikacji dysponujemy różnymi narzędziami do tworzenia interakcji. Sposób ich użycia nadaje charakter i dynamikę cyfrowemu wydaniu.

Wersja FUTU Paper na tablet powstała w kooperacji z Optizen Labs.

Aplikacja FUTU Paper to świetny przykład, w jaki sposób można wzbogacić tabletową edycję i wciągnąć w interakcję czytelników – mówi Kinga Dyakowska z Optizen Labs. Dzięki tabletowej edycji FUTU Paper zwiększa zasięg i może dotrzeć do większej liczby czytelników, również za granicą. Przeniesienie wydania na tablet było możliwe dzięki rozwiązaniu Adobe Digital Publishing Suite. To ciągle rozwijane narzędzie umożliwia tworzenie aplikacji na różne platformy jak iOS, Android, Kindle Fire, a już wkrótce Windows 8. Statystyki, które są częścią rozwiązania, pozwalają wydawcy na pozyskanie bardzo szczegółowych, ilościowych i jakościowych danych o użytkownikach aplikacji. Są to także bardzo cenne informacje dla reklamodawców.

Aplikacja FUTU

Aplikacja FUTU to mobilne rozszerzenie FUTU.PL. Aktualne wiadomości ze świata designu, architektury, mody, zjawisk społecznych i kultury w wersji mobilnej zyskują na atrakcyjności.

Aplikacja została zrealizowana w Ars Thanea – warszawskiej agencji, wielokrotnie nagradzanej w kraju i zagranicą. Wspólnie z Ars Thanea postawiliśmy na intuicyjną nawigację i przejrzysty design. Nad aplikacją pracował zespół naszych designerów, programistów, deweloperów i to właśnie im należą się podziękowania za serce i zaangażowanie w ten projekt – mówi Piotr Bajtała, Head of Mobile w Ars Thanea. Chcieliśmy, aby aplikacja dobrze oddawała charakter artykułów umieszczanych na FUTU.PL i FUTU Paper. Dobrze dobrany content i zdjęcia musiały mieć adekwatną, dobrą oprawę. Aplikacja ma prostą formę, aby wygodnie przeglądało się treści. Nie chcieliśmy, by ilość grafiki przesłoniła to, co najważniejsze w aplikacji. Proste kolumny, czytelny podział na kategorie, łatwa nawigacja, a zarazem nietypowe podejście do ułożenia artykułów, ciekawy sposób ich przewijania mapa z lokalizacjami, o których mowa w artykułach, czy możliwość słuchania FUTU Radio podczas przeglądania treści – to wszystko czyni tę aplikację ciekawą i inną od podobnych treściowo, dostępnych aktualnie na rynku, dodaje Bajtała. Ponadto, aplikacja jest zintegrowana z mediami społecznościowymi – umożliwia dzielenie się ulubionymi artykułami ze znajomymi. Tabletowa wersja FUTU umożliwia także dostęp do archiwum postów publikowanych na FUTU.PL.

Dyrektor kreatywny i zarządzający FUTU Group, Wojciech Ponikowski podkreśla, że: „udostępnienie platformy FUTU na iPady to kolejny krok w poszerzaniu kanałów dostępności marki i jednocześnie odpowiedź na oczekiwania naszych czytelników. Odbiorca FUTU to osoba wymagająca, zorientowana w nowoczesnym świecie. Naturalną jest dla nas potrzeba wyjścia poza wersję papierową, aby stać się bardziej dostępnym a tym samym poszerzyć możliwości biznesowe. Aplikacja FUTU jest pierwszym polskim agregatem treści dotyczących designu, architektury i stylu życia. Docelowo widzimy aplikację FUTU jako platformę prezentacji treści nie tylko naszych ale także pochodzących z innych portali i blogów pozostających z nami w kooperacji. Naszą misją jest popularyzowanie idei dobrego designu w Polsce. Jako grupa FUTU, w skład której wchodziła do tej pory platforma mediowa i studio projektowe, poszerzamy nasze kompetencje o obszary komunikacji digital, projektując rozwiązania na potrzeby własne, ale też na zlecenie naszych klientów”.

O szerszej dostępności mówi także dyrektor zarządzający FUTU Media – Damian Bieniek: „Aplikacja FUTU to dla nas nowi, stargetowani odbiorcy, a także lepsze możliwości badania reakcji czytelników oraz ich zachowań i wyborów. Tabletowa edycja pozwala także na dostosowanie formatów reklamowych do potrzeb naszych odbiorców. Aplikacja na iPada inicjuje mobilną obecność FUTU na rynku mediowym, w planach mamy kolejne etapy rozwoju – Android i iPhone. Wszystko po to, aby nasi czytelnicy byli z informacjami na bieżąco, z każdego miejsca na świecie”.

FUTU Paper to tytuł już znany na rynku, lubiany, z konkretnym contentem, więc przełożenie na e-wydanie oraz uruchomienie dedykowanej aplikacji na iPadzie jest naturalnym i dobrym krokiem, zwłaszcza, że FUTU to design, technologia, kultura, a czytelnicy i społeczność FUTU rozumieją dobrze wszystkie nowe trendy. To dobry moment na takie działania; zmiana równowagi na rynku prasy, czy wciąż rosnący rynek urządzeń mobilnych, ich powszechna dostępność wskazuje, że warto inwestować w kanały mobilne. Strona www to już za mało – konkluduje Piotr Bajtała.

źródło: informacja prasowa