Na polskim rynku wyszukiwarek produktowych pojawił się nowy gracz. Wyszukiwarka mamoko.com działa jednak na innej zasadzie niż pozostałe tego typu serwisy, bazując na wyglądzie produktów a nie na ich cenie czy parametrach.
Niektóre rzeczy muszą być ładne. Na drugi plan schodzą w nich pozostałe cechy, takie jak cena. Przykładowo takie towary jak buty czy torebki kupuje się przede wszystkim oczami. Dostępne do dziś wyszukiwarki produktów bazowały jednak wyłącznie na cenie i liczbowych parametrach, nie biorąc pod uwagę najważniejszego – wyglądu.
To była tak oczywista luka, że nie można było przejść mimo obojętnie. Do rozpoznawania kształtów towarów użyto algorytmu, rozwój którego zajął wcześniej jednemu z twórców mamoko.pl ponad 5 lat. Po 2 latach prac powstał pierwszy w Polsce innowacyjny serwis mamoko.pl, umożliwiający wyszukiwanie towarów poprzez wskazywanie podobieństw. Twórcy systemu twierdzą, że w ten sposób w kilka klików można dotrzeć do każdego artykułu w sklepie. Po wybraniu odpowiedniego artykułu można przejść do oferującego go sklepu internetowego i dokonać zakupu online.
Serwis jest darmowy zarówno dla użytkowników jak i dla sklepów partnerskich. W chwili swojego debiutu online serwis umożliwia wyszukiwanie wśród butów, torebek i lamp z asortymentu kilku sklepów, jednak plany twórców systemu zakładają rozbudowę wyszukiwarki o nowe kategorie z wielu nowych sklepów partnerskich.
źródło: informacja prasowa