Mamy zwycięzcę pierwszej edycji turnieju CodeCraft

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Zakończyła się pierwsza edycja turnieju CodeCraft, organizowanego na platformie codearena.pl. Zwycięzcą został programista z Gdańska, Daniel Dymek. Zdobył 2500zł oraz nagrody rzeczowe.

Wraz z końcem sierpnia zakończyła się pierwsza edycja turnieju dla programistów CodeCraft. Zadaniem konkursowym było napisanie sztucznej inteligencji, która pokieruje ruchami postaci na planszy i pokona przeciwników. Do turnieju zapisało się prawie 1000 osób z całej Polski.

Rozgrywki rozpoczęły się 31 lipca i trwały przez cały sierpień. Uczestnicy testowali na początku partie solo, aby później przejść do meczy towarzyskich. Ostatecznie o wygranej zdecydował ranking rozgrywek turniejowych, na którego czele, w momencie zakończenia turnieju – 31 sierpnia, stanął Daniel Dymek. Zwycięzca jest absolwentem informatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, interesuje się nowymi technologiami i pracuje jako programista C#, a w wolnym czasie nałogowo ogląda seriale. Organizatorzy spotkali się osobiście z laureatem w Gdańsku i wręczyli mu czek na 2500zł oraz nagrody rzeczowe.

Praca nad algorytmem przez ostatni miesiąc opłaciła się – podsumowuje zwycięzca – choć przeciwnicy byli sporym wyzwaniem, szczególnie na etapie rozgrywania meczów rankingowych – dodaje.

Uczestnicy konkursu z kolejnych miejsc w rankingu czują, że byli blisko zwycięstwa, co dodatkowo motywuje ich do wzięcia udziału w kolejnej edycji CodeCraft. Zgodnie deklarują, że turniej był dla nich wciągającą rozrywką, z której nie chcą rezygnować. Pięciu najlepszych graczy otrzymało publikacje branżowe od wydawnictwa PWN, a ośmiu – gry „Enemy Front”, zasponsorowane przez CI Games oraz koszulki od 1ndie World i Games Rage. 

Druga edycja turnieju rozpoczęła się 1 września i potrwa do końca miesiąca. Zapisy są bezpłatne dla wszystkich do 12.09., później, aby wziąć udział w walce o nagrody trzeba będzie zapłacić 9,99zł. Tym razem można zdobyć 3000zł, choć organizatorzy przewidują możliwość podniesienia stawki i przedłużenia konkursu do końca października. Gra została zaprojektowana z dbałością o atrakcyjną grafikę i ciekawą fabułę.

 

Chcemy, aby nasi gracze i ich algorytmy rozwijali się razem z kolejnymi edycjami konkursu – mówi Adam Bicz, współtwórca CodeCraft – dlatego w drugiej turze już pojawiły się modyfikacje, np. element walki pomiędzy postaciami planszy. Planujemy również dodanie dźwięków i bardziej zaawansowanych animacji.

Codearena zaczęła pojawiać się na eventach branżowych i spotkaniach graczy i programistów. Organizatorów turnieju można poznać przy okazji takich wydarzeń jak: Pog(R)adajmy, Tech Saturdays, World of Gamedev Knowledge Conference czy spotkania Java User Group. Podczas ostatniego Pog(R)adajmy, 30 sierpnia w Warszawie, przedstawiciele codearena zostali uhonorowani przez uczestników spotkania statuetką za najciekawszą prezentację.

Organizatorem konkursu CodeCraft jest codearena.pl – platforma z cyklicznymi turniejami dla programistów, polegającymi na rywalizacji sztucznej inteligencji napisanej przez uczestników. To pierwsze na polskim rynku turnieje oparte na zaawansowanym mechanizmie gier strategicznych wykorzystujących atrakcyjną  grafikę, w których graczem jest sztuczna inteligencja, a nie człowiek.