Manubia upraszcza e-commerce

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Manubia, system monitorowania sprzedaży w sieci, właśnie przedstawiła swój system analityki danych sprzedażowych. Manubia Analytics pozwala precyzyjnie obserwować sprzedaż na Allegro i szukać nowych kierunków rozwoju. Wszystko w sposób automatyczny i prosty.

Manubia, system monitorowania sprzedaży w sieci, właśnie przedstawiła swój system analityki danych sprzedażowych. Manubia Analytics pozwala precyzyjnie obserwować sprzedaż na Allegro i szukać nowych kierunków rozwoju. Wszystko w sposób automatyczny i prosty.

Do tej pory Manubia zbierała dane i wyświetlała je w zorganizowanych tabelkach lub wykresach. Wyciąganie wniosków oraz analizowanie danych leżało całkowicie po stronie sprzedawcy. Wymagało to sporo nakładów pracy i czasu aby przetworzyć często bardzo dużą ilość danych.

– Dlatego stworzyliśmy Manubia Analitycs, narzędzie dla średnich i dużych sprzedawców Allegro, którzy mają przynajmniej kilkumiesięczną historię sprzedaży. Informacje, które uzyskują dzięki nam mogą szybko zamienić w czytelne raporty okresowe, a otrzymane dane przełożyć na zwiększenie swojej sprzedaży poprzez lepsze jej promowanie lub rozbudowywanie. – mówi Konrad Latkowski, PR w Manubia.pl.

Manubia Analytics pozwala analizować zakres oferty i stopień w jakim zaspokaja ona potrzeby klientów. Najważniejszą funkcją jest prezentacja trendu sprzedaży i zestawienie jej z trendem kategorii w której prowadzimy sprzedaż na czytelnym wykresie. Pozwala to obserwować czy przejmujemy stopniowo rynek naszej konkurencji, czy wręcz przeciwnie – to ona rośnie szybciej od nas. Analizy obejmują zarówno całą wartość sprzedaży, jak i liczbę sztuk oraz średnią cenę produktu.

Manubia Analytics wychodzi także na przeciw sprzedawcom, którzy wiedzą jak budować własną markę na Allegro. Analizujemy zachowania kupujących – ilu z nich to nowi klienci, ilu to stali klienci i co jaki czas dokonują u nas zakupów. Wiele kategorii np. delikatesy w sporej mierze bazują właśnie na stałych klientach i wypracowywaniu solidnej marki sprzedawcy. Manubia od dzisiaj mówi wprost, czy stałych klientów przybywa oraz jaką wartość Twojego dochodu oni generują.

Najbardziej zaawansowanym elementem raportu Manubia Analytics jest raport produktów. Pozwala on analizować co klienci kupili u konkurencji w tym samym okresie czasu. Dzięki temu łatwo poznać produkty, które warto wprowadzić do swojej oferty.

Raport jednego z dużych sprzedawców laptopów pokazał, że kilkudziesięciu klientów, którzy kupili u niego laptopy, w tym samym czasie u innych sprzedawców kupili drukarki. Jest to sygnał, że może to być atrakcyjny produkt do uzupełnienia swojej oferty lub do tworzenia zestawu produktów. Oczywiście analizy te nie ograniczają się do jednej kategorii. Będąc sprzedawcą np. herbaty na Allegro możemy zobaczyć jaką odzież kupują nasi klienci, co otwiera nowe możliwości cross-promocji.

System Manubia Analytics funkcjonuje obecnie w wersji BETA wyłącznie dla platformy Allegro.pl. Jest dostępny zarówno w pakiecie „Start” (99 zł miesięcznie) jak i „Premium” (249 zł miesięcznie) bez dodatkowych opłat. Ponadto z okazji premiery nowego narzędzia przez cały czerwiec dostępny będzie promocja – konto „Stat” za 49 zł.

System rozwijany będzie zgodnie z sugestiami od użytkowników. Twórcy zapewniają, że wprowadzali tylko najbardziej niezbędne funkcje. To, jakie kolejne analizy pojawią się w systemie zależy już wyłącznie od użytkowników, którzy najlepiej wiedzą, czego brakuje im w codziennej analizie swoich obrotów.

Aby sprawdzić możliwości systemu Manubia Analitycs zapraszamy na www.manubia.pl

źródło: informacja prasowa