Marcin Kapralski z CCIG Group inwestuje 2 mln zł w Alba Konopie. Spółka zmienia plan na crowdfunding

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Marcin Kapralski z CCIG Group inwestuje 2 mln zł w Alba Konopie. Spółka zmienia plan na crowdfunding

Udostępnij:

Alba Konopie SA – jedna z nielicznych na polskim rynku firm zarządzających całym łańcuchem produkcji naturalnych wyrobów na bazie konopi – zakończyła emisję prywatną na kwotę 2 mln zł. Inwestorem został fundusz zarządzany przez Marcina Kapralskiego, założyciela i głównego akcjonariusza CCIG Group, jednej z największych w Polsce grup call center. Inwestycja pozwoli na dalsze skalowanie biznesu. Zapowiadana emisja crowdfundingowa Alba Konopie SA odbędzie się na mniejszą niż pierwotnie zakładano kwotę.

Zakończona emisja prywatna na kwotę 2 mln złotych pozwoli spółce na szybsze uruchomienie procesów związanych ze zwiększeniem produkcji i rozszerzeniem działalności o nowe obszary. Nowy inwestor, Marcin Kapralski, pełni funkcję prezesa i jest jednocześnie założycielem oraz głównym akcjonariuszem CCIG Group. Jest to obecnie jedna z największych w Polsce grup call center, zatrudniająca ponad 5 tys. osób w kilkunastu biurach w Polsce i Ukrainie, szykująca się do dalszej ekspansji. Nowy inwestor posiada bogate doświadczenie w budowaniu biznesów od zera i późniejszym ich rozwijaniu. Jest także współzałożycielem kilku spółek z obszaru IT.

– Zdecydowałem się zainwestować w projekt, ponieważ uwierzyłem w perspektywy rozwoju stojące przed spółką, poparte prowadzoną już działalnością operacyjną wraz z unikalną kombinacją kompetencji założycieli Alba Konopie. Ogromna wiedza i pasja Staszka dotycząca specjalistycznej uprawy konopi oraz szerokie doświadczenie Tomka w zakresie finansów i budowania dużych organizacji upewniły mnie, że Alba Konopie jest gotowa na realizację śmiałych planów. Już dziś spółka realizuje z sukcesem uprawy na obszarze 50 ha, co jest kolejnym dowodem na to, że dotychczasowe inwestycje są prowadzone właściwie. Moim zdaniem tego typu przedsięwzięcie wsparte dodatkowymi środkami finansowymi będzie w stanie rozszerzyć swój potencjał produkcyjny w krótkim czasie, odpowiadając na rosnący popyt na produkty z konopi, zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych – powiedział Marcin Kapralski.

Marcin Kapralski zostanie także członkiem rady nadzorczej i z jej poziomu będzie aktywnie wspierał spółkę swoim doświadczeniem, wiedzą i kontaktami.

– Wierzę, że również ja, poza wymiarem finansowym, będę w stanie przysłużyć się rozwojowi Alba Konopie. Jako członek rady nadzorczej będę aktywnie wspierał spółkę oraz jej założycieli swoim doświadczeniem w budowaniu i rozwoju biznesu – dodał Marcin Kapralski.

– Cieszymy się, że Marcin Kapralski dołącza do spółki jako aktywny inwestor. Jego wartości i styl życia korespondują z tym, co robimy jako spółka – połączyło nas przywiązanie do poszanowania natury, ekologia, sustainability, zdrowy tryb życia, chęć pozytywnego wpływu na środowisko. Jesteśmy obecnie na etapie modernizacji infrastruktury do przetwarzania biomasy na produkty i półprodukty, uruchamiamy własną linię wyrobów dla zwierząt, myślimy o uruchomieniu produkcji kosmetyków. Inwestycja pozwoli nam w krótkim czasie zrealizować najpilniejsze potrzeby dla osiągnięcia wymaganej przez nas skali na tym etapie rozwoju – powiedział Stanisław Raźniewski, Prezes Alba Konopie SA.

– Inwestycja, którą mamy przyjemność ogłosić, świadczy o dużym zaufaniu do już znaczących dokonań, dojrzałego planu biznesowego i dużych perspektyw rozwoju Alba Konopie. Umożliwi nam realizację części planów, których celem jest szybki wzrost. Marcin Kapralski jest zwolennikiem ambitnych celów biznesowych, których realizacja musi być poparta twardymi liczbami, dobrą organizacją pracy i kompetentnym zespołem. Nie uznaje kompromisów w obszarze jakości oraz uczciwości biznesowej. Jego wejście do spółki świadczy o gotowości Alba Konopie na dynamiczną ekspansję – dodał Tomasz Suchowierski, współtwórca Alba Konopie SA, ekspert w dziedzinie ekspansji zagranicznej.

Planowany crowdfunding

Alba Konopie SA już wkrótce rozpocznie emisję w ramach crowdfundingu udziałowego. Kampania jest promowana przez Crowdway.pl. W związku z emisją prywatną zmieni się kwota emisji crowdfundingowej.

– Nie rezygnujemy z planowanej kampanii crowdfundingowej, ale znając dokładnie swoje aktualne potrzeby finansowe, obniżymy jej cel maksymalny przez wzgląd na dokonaną inwestycję prywatną. Chcemy pozostawać maksymalnie transparentni dla akcjonariuszy. Cieszymy się dużym zainteresowaniem planowaną emisją już na tym etapie. Wierzymy, że społeczność inwestorów doceni nasze biznesowe dokonania. Czekamy na powiększenie grona akcjonariuszy – powiedział Tomasz Suchowierski.

Dynamika w działaniu i globalne aspiracje

Alba Konopie ma ambicje, by stać się liderem polskiego rynku konopnego. Firma rozwija się bardzo dynamicznie. W 2019 roku spółka zaczęła działalność od 2 ha upraw testowych. Obecnie posiada do dyspozycji 300 ha ziemi w Wielkopolsce oraz na Podlasiu, z czego 57 ha objętych czynną uprawą. Zbiory surowca w 2020 roku przekroczyły wartość 17 ton. Przychody spółki za obecny rok mają wzrosnąć kilkukrotnie w stosunku do ubiegłego.

Spółka dywersyfikuje swoją działalność, inwestując w kolejne linie, m.in. w produkty dla zwierząt. W tym celu nawiązuje współpracę ze sklepem zoologicznym fera.pl. Zamierza także przeznaczyć część upraw pod produkcję kosmetyków. W ramach działań badawczych w sektorze farmaceutycznym współpracuje także z neuroklinikami. Ma także plany rozwoju poza Polską, podpisała niedawno list intencyjny z dużym dystrybutorem w USA.

Spółka zarządzana jest przez doświadczonych menedżerów: Stanisława Raźniewskiego, Prezesa Polsko-Gruzińskiej Izby Przemysłowo-Handlowej oraz Tomasza Suchowierskiego, współtwórcy sukcesu giełdowego AmRest SA oraz Toya SA, weterana w budowaniu międzynarodowego zasięgu firm.

Rozwój, dywersyfikacja, najnowsze technologie

W celu zwiększenia skali produkcji Alba Konopie SA chce stworzyć jak najlepsze warunki pod poszczególne elementy procesu produkcyjnego – od suszenia, przez przetwarzanie paździerza i włókna, składowanie, po uprawy typu indoor (halowe). Zamierza prowadzić dalsze prace modernizacyjne w posiadanych budynkach, w tym zapewnić unowocześnienie komunikacji i przepływu biomasy, a także wysuszonego surowca.

Spółka chce rozwijać także park maszynowy dedykowany uprawie i przetwarzaniu konopi, wyposażony w profesjonalne sprzęty, m.in. maszynę do zbioru, skalowalną suszarnię modułową czy też maszynę do dekortykacji. Planuje również dalsze prace badawczo-rozwojowe nad technologią feminizacji plantacji przy użyciu dronów (oznaczanie osobników męskich i obojnaków celem ich eliminacji), co przełożyć się ma na lepszą jakość plonów. W późniejszym czasie chce zaoferować tę usługę rolnikom i klientom, chcącym polepszyć jakość swoich plonów i upraw innych niż konopie w Polsce, UE oraz USA. Ma to być dodatkowym źródłem dywersyfikacji przychodów.

Alba Konopie chce ponadto zainwestować w dalszy rozwój w USA, gdzie po produkty CBD dziennie sięga już 60 mln ludzi. W tym celu chce rozwijać partnerstwa w Stanach Zjednoczonych i nawiązywać kolejne współprace z lokalnymi dystrybutorami.

Synergia w działaniu

Alba Konopie SA utrzymuje i rozwija kilka linii biznesowych, co zapewnia bardzo szeroki wachlarz produktów i usług, dając możliwość korzystania z efektu synergii.

Alba-Agro zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości surowca konopnego, w tym suszu pod ekstrakcję, nasion, liści, kwiatów czy mieszanek do produkcji herbat. Sprzedaż odbywa się poprzez platformy e-commerce, giełdy i dedykowany sklep internetowy. Alba-Agro zaopatruje producentów z branży spożywczej, farmaceutycznej, kosmetycznej i produktów konopnych, w tym m.in. browar Tenczynek, producenta popularnego piwa BUH. W najbliższym czasie ma nawiązać współpracę z kolejnymi dużymi partnerami handlowymi.

Alba-Hemp oferuje gotowe produkty wytwarzane na bazie upraw własnych spółki, w tym oleje, izolaty, kapsułki oraz różne rodzaje herbat i nasion konopnych. Łącznie spółka produkuje obecnie 34 różnego rodzaju produkty zawierające pełne spektrum kannabinoidów, takich jak CBD, CBDa, CBG, CBN, a także chlorofilu i składników aktywnych. Wyroby nie zawierają syntetycznych czy odseparowanych laboratoryjnie sztucznych substancji. Sprzedaż produktów gotowych Alba-Hemp odbywa się poprzez platformy e-commerce, dedykowany sklep internetowy (Alba-Hemp.com), jak również przez partnerów – właścicieli sieci placówek stacjonarnych, w tym m.in. apteki sieci Dr. Max, jak również platformy farmaceutyczne Abonet i Kamsoft.

Alba-Drony jest dywizją technologiczną, rozwijaną pod kątem rolnictwa precyzyjnego, ze szczególnym akcentem na uprawy konopi. Precyzyjny monitoring rozwijających się roślin za pośrednictwem dronów z kamerami multi i hiperspektralnymi pozwala na eliminację męskich osobników, optymalizacje upraw, wzrost produktywności i wyższą jakość plonów. Rozwijane są autorskie algorytmy, docelowo wykorzystane zostanie uczenie maszynowe.

W ramach rolnictwa precyzyjnego Alba Konopie SA rozwija także metody agrotechniczne. Badany jest rodzaj i gatunek gleb, ich typy i podtypy, przydatność rolnicza gleby. Dokonywana jest analiza zasobności pierwiastków i mikroelementów, map zachwaszczenia, odczynu PH itd.

Hempago to linia oferująca susz konopny pakowany w bibułki, tzw. pre-rolls. Podobnie jak w przypadku Alba-Agro, bazuje na ekologicznych uprawach, gdzie regularnie badany i monitorowany jest cały proces wzrostu roślin, zbioru oraz powstania finalnych produktów, co sprawia, że oferują one najwyższą jakość.