Marketerze, z jakich narzędzi korzystasz? Sprawdź 100 aplikacji dla marketingu

marketerze z jakich narzedzi korzystasz sprawdz 100 aplikacji dla marketingu
Udostępnij:
Pod koniec ubiegłego roku, już po raz szósty Chiefmartec.com zorganizował konkurs The Stackies. W ramach eventu marketerzy są proszeni o przesłanie jednego slajdu ilustrującego ich martech stack, czyli zbiór narzędzi martechowych, których używają.

Wybraliśmy dla Was najciekawsze rozwiązania zaproponowane przez finałową dziesiątkę specjalistów.

1. Strategia i zarządzanie

  • Wistia – oprogramowanie do marketingu wideo, które ułatwia znajdowanie, angażowanie i powiększanie grona odbiorców.
  • Monday.com – narzędzie do zarządzania projektami, które umożliwia organizacjom panowanie nad zadaniami, projektami i pracą zespołową.
  • Slack – darmowa aplikacja służąca do pracy zespołowej. Pełni rolę komunikatora internetowego umożliwiającego komunikację tekstową oraz głosową wraz z możliwością wysyłania multimediów.
  • Databox – gromadzi wszystkie dane w jednym miejscu, dzięki czemu można śledzić wydajność i  odkrywać szczegółowe informacje w czasie rzeczywistym.
  • Ubersuggest – podpowiada słowa kluczowe na podstawie wybranej frazy.
  • Moz – pozwala badać i monitorować parametry witryny takie jak: linki przychodzące, linkujące domeny, domain authority, page autority, spam score.
  • Keywords everywhere – płatna wtyczka Chrome do szybkiego sprawdzenia ilości wyszukiwań.
  • Google Search Console – darmowa platforma stworzona przez Google dla administratorów stron internetowych. Pozwala na sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz zoptymalizowanie widoczności strony.
  • Yoast SEO – wtyczka, która pomaga osiągnąć najlepsze pozycje w wyszukiwarkach i ułatwia optymalizację zawartości strony zgodnie z SEO.
  • ahrefs – służy do pozycjonowania stron i analizy linków. Oferuje wsparcie w zakresie badania aspektów związanych z linkowaniem, widocznością stron, ruchem organicznym i subiektywną wartością danej domeny.
  • Screaming Frog – Program komputerowy na urządzenia z system Windows, MacOS oraz Ubuntu. Umożliwia analizę czynników on-site wybranej witryny. Jest dostępny zarówno w wersji darmowej z ograniczeniem do 500 crawlowanych stron oraz w wersji abonamentowej bez żadnych limitów.
  • SEMRush – zestaw narzędzi, który pomaga analizować i zarządzać projektami SEO. Umożliwia planowanie listy słów kluczowych, planowanie treści, budowanie linków, audyty witryn, analizę konkurentów, monitorowanie pozycji, SEMRush dostarcza wszystkich niezbędnych funkcjonalności.
  • Google Trends –  udostępniaja informacje na temat liczby, pochodzenia, zależności od czasu i głównych regionów zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google.
  • Google Drive/Docs – Google Drive to usługa do przechowywania i synchronizacji plików. Google Docs to darmowy edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i program do tworzenia rysunków dostępny online.
  • Grammarly –  sprawdzania pisowni i gramatyki języka angielskiego dostępna
  • Zoom 

2. Produkcja

  • Final Cut Pro – oprogramowanie firmy Apple do montażu wideo.
  • Adobe Suite – zestaw aplikacji i usług Adobe, które służą do projektowania graficznego, edycji wideo, tworzenia stron internetowych, fotografii itp.
  • Artlist – platforma z muzyką na licencjach dla filmowców.
  • SoapBox – pomaga tworzyć harmonogramy spotkań indywidualnych i zespołowych, notatki ze spotkań, otrzymywać informacje zwrotne od pracowników w czasie rzeczywistym, itp.

3. Promocja

  • Seventh Sense – e-mail marketing; oprogramowanie AI zaprojektowane w celu spersonalizowania czasu i częstotliwości dostarczania wiadomości e-mail.
  • Google Analytics – internetowe narzędzie do analizy statystyk stron WWW.
  • Hubspot – pomaga zaprojektować i zbudować komunikację marki tak, aby dotrzeć do klientów naprawdę zainteresowanych ofertą.
  • Hubspot CMS – system zarządzania treścią; do tworzenia i zarządzannia stronami internetowymi spersonalizowanymi dla różnych odwiedzających i zoptymalizowanymi pod kątem urządzeń i konwersji.
  • Invideo – platforma do tworzenia profesjonalnych filmów.
  • Salesmsg – wysyłanie i odbieranie sprzedażowych wiadomości tekstowych oraz zarządzanie nimi online.
  • Google My Business – darmowa platforma od firmy Google, która służy do zarządzania wizytówkami firm. Wizytówki pokazują się w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Mapy, w przeglądarce internetowej oraz w aplikacji Google.
  • Wordstream – przekształca płatne wyszukiwanie, płatną optymalizację w kanałach społecznościowych, tworzenie reklam i raportowanie w prosty, sterowany workflow.
  • IGTV – aplikacja wideo powiązana z Instagramem. Dzięki niej można publikować i oglądać pionowe materiały wideo dłuższe niż Instagram Stories.
  • Instagram Stories 
  • YouTube, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram
  • Google Ads, Facebook Ads 

4. Analityka

  • Lucky Orange – narzędzie do optymalizacji konwersji.
  • Tableau – bezpłatna platforma do dzielenia się danymi ze światem – Tableau Public; program analityczny służący do budowy wizualizacji i dashboardów – Tableau Desktop; serwer raportowy dostępny przez przeglądarkę – Tableau Server lub Tableau Online.
  • Google Marketing Platform – narzędzia reklamowe i analityczne.
  • App Annie – platforma mobilnej analizy danych.
  • Adobe Analytics – miksowanie, dopasowywanie i analizowanie danych z dowolnego miejsca na ścieżce klienta. Poza tym wszechstronne raporty, analiza predykcyjna, itp.
  • Google Analytics
  • Hubspot 
  • Hubspot CMS 
  • Facebook, LinkedIn, Twitter 
  • Google Search Console 
  • Databox 
  • SEMRush

5. Klienci / CRM

  • LinkedIn Sales Navigator – narzędzie, które ma nam pomagać w dotarciu do najlepszych potencjalnych klientów.
  • Salesforce – CRM w całości funkcjonujący w chmurze.
  • Dynamics 365 – chmurowe rozwiązanie biznesowe.
  • FreshSales – system CRM do zarządzania relacjami z klientami, który ma m.in.: zintegrowane funkcje poczty i telefonu, śledzenie zachowań użytkowników, ocenę potencjalnych klientów, automatyzację oraz integrację z wieloma aplikacjami.
  • Zoho CRM – narzędzie sprzyjające budowaniu pozytywnych relacji z klientami i wspierające procesy sprzedażowe.
  • SugarCRM – amerykański producent oprogramowania CRM opartego na Open Source.
  • PipeDrive – pierwszą platformą CRM stworzoną przez sprzedawców, dla sprzedawców.
  • HubSpot Sales 
  • Google Analytics 
  • HubSpot CRM 

6. Content

  • Cision – dostawca oprogramowania do zarządzania mediami; dla specjalistów ds. public relations i komunikacji marketingowej.
  • Animoto – oparta na chmurze usługa tworzenia wideo, która tworzy wideo ze zdjęć, klipów wideo i muzyki w pokazach slajdów oraz dostosowanych prezentacjach internetowych.
  • PicMonkey – internetowa usługa edycji i projektowania zdjęć, do której można uzyskać dostęp z poziomu przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej.
  • iMovie – program komputerowy firmy Apple przeznaczony do domowej edycji materiału filmowego na komputerach Mac.
  • Echo360 – platforma wideo zaprojektowana do wspierania aktywnej, zaangażowanej i spersonalizowanej nauki opartej na wideo.
  • Adobe Acrobat Pro – program komputerowy do tworzenia i modyfikacji dokumentów PDF funkcjonujący na różnych platformach systemowych produkowany przez Adobe Systems.
  • StiboSystems – rozwiązania Master Data Management.
  • aprimo – automatyzacja marketingu oraz technologia cyfrowego zarządzania aktywami dla działów marketingu i obsługi klienta w organizacjach przedsiębiorstw.
  • SDL – biblioteka programistyczna ułatwiająca tworzenie gier oraz programów multimedialnych.
  • WordPress 
  • SEMRush 
  • HubSpot 
  • AdobePhotoshop 
  • Wistia 
  • YouTube 
  • Canva 

7. E-commerce / sprzedaż

  • DocuSign – umożliwia organizacjom zarządzanie umowami elektronicznymi. W ramach DocuSign Agreement Cloud DocuSign oferuje eSignature, sposób elektronicznego podpisywania na różnych urządzeniach.
  • Salesforce CPQ –  dodatek do systemu CRM, który pozwala na ustrukturyzowanie i skalowanie procesu sprzedaży.
  • Paymetric – dostawca rachunków handlowych, który specjalizuje się w zintegrowanych rozwiązaniach płatniczych dla dużych przedsiębiorstw (SAP Certified Solutions i Oracle Validated Solutions).
  • SQL Server – system zarządzania bazą danych.
  • SalesLoft – pomaga zespołom sprzedaży B2B zawierać więcej transakcji. Integruje się z CRM-ami.
  • Outreach – pomaga zamykać sprzedaż online.
  • Yesware – platforma zwiększająca wydajność sprzedaży.
  • Groove – pomaga zwiększać przychody, produktywność i satysfakcję klientów dzięki rodzimej integracji Salesforce.
  • Seismic – umożliwia sprzedaż; zapewnia zespołom narzędzia potrzebne do zawierania większej liczby transakcji; automatyzuje, zarządza i dystrybuuje treści z jednego miejsca.
  • QlikView – narzędzie analityczne.
  • SAP Hybris – oprogramowanie wspomagającego e-handel i zarządzanie zawartością produktów.
  • Zuora – zarządzanie subskrypcjami.
  • Channable – oferuje różne wtyczki i aplikacje do integracji platformy eCommerce.

8. Komunikacja

  • Yammer – sieć społecznościowa dla przedsiębiorstw.
  • Eventbrite – umożliwia programistom tworzenie w pełni niestandardowych rozwiązań eventowych, automatyzację procesów i integrację Eventbrite z innymi produktami.
  • Stitcher – pomaga podcastom budować biznes i poszerzać grono odbiorców.
  • Webinary na Zoomie 
  • LinkedIn, Twitter, Facebook 
  • iTunes 

9. User Experience

  • Ceros – platforma do tworzenia treści, która umożliwia marketerom i projektantom tworzenie angażującego, interaktywnego i wciągającego contentu.
  • ON24 – platforma do tworzenia i dostarczania profesjonalnych, bogatych w dane webinariów audio i wideo na żywo.
  • Meltwater – pomaga zespołom PR i marketingowym monitorować relacje w mediach zarówno w wiadomościach, jak i mediach społecznościowych oraz usprawniać zarządzanie marką.
  • Coveo – indeksuje treści, przetwarza dane i szybciej doprowadza ludzi do właściwego contentu.
  • Vidyard – internetowa platforma wideo dla biznesu, która pozwala zwiększyć liczbę potencjalnych klientów i przyspieszyć proces sprzedaży.
  • Bigtincan – oprogramowania wspomagające sprzedaż.
  • Jira – oprogramowanie służące do śledzenia błędów oraz zarządzania projektami.
  • Salesforce 

10. Marketing Automation

  • Marketo – oprogramowanie do automatyzacji marketingu.
  • Eloqua – oprogramowanie do automatyzacji marketingu.
  • Adobe Campaign – aplikacja, która pozwala koordynować tworzenie kampanii marketingowych.
  • Pardot – automatyzacja marketingu B2B.
  • Autopilot – proste oprogramowanie do obsługi podróży klienta.
  • ActiveCampaign – oprogramowanie do automatyzacji obsługi klienta, które łączy e-mail marketing, automatyzację marketingu, automatyzację sprzedaży i CRM.
  • HubSpot 

11. Narzędzia kreatywne

  • InVision – narzędzie do projektowania interfejsów i animacji.
  • Frontify – narzędzie, którego zadaniem jest usprawnienie procesu transformacji projektu graficznego w ostateczny layout aplikacji internetowej.
  • Adobe Creative Cloud – zestaw aplikacji, który daje dostęp do kolekcji oprogramowania służącego do projektowania graficznego, edycji wideo, tworzenia stron internetowych, fotografii, a także zestawu aplikacji mobilnych i niektórych opcjonalnych usług w chmurze.
  • Sketch – edytor grafiki wektorowej przeznaczony na komputery firmy Apple i system MacOS.

12. Reklama

  • Datorama – narzędzie pomagające podejmowanie decyzji na podstawie wszystkich danych marketingowych, inwestycji i wskaźników KPI.
  • Onalytica – narzędzie, które łączy content z potencjalnymi influencerami.
  • Carma – globalny dostawca informacji o mediach, który zapewnia przejrzystość, zrozumienie i wgląd w złożony krajobraz mediów.
  • Cision

 

Wszystkie 51 martech stacków znajdziesz pod tym linkiem.