Pod koniec ubiegłego roku, już po raz szósty Chiefmartec.com zorganizował konkurs The Stackies. W ramach eventu marketerzy są proszeni o przesłanie jednego slajdu ilustrującego ich martech stack, czyli zbiór narzędzi martechowych, których używają.
Wybraliśmy dla Was najciekawsze rozwiązania zaproponowane przez finałową dziesiątkę specjalistów.
1. Strategia i zarządzanie
- Wistia – oprogramowanie do marketingu wideo, które ułatwia znajdowanie, angażowanie i powiększanie grona odbiorców.
- Monday.com – narzędzie do zarządzania projektami, które umożliwia organizacjom panowanie nad zadaniami, projektami i pracą zespołową.
- Slack – darmowa aplikacja służąca do pracy zespołowej. Pełni rolę komunikatora internetowego umożliwiającego komunikację tekstową oraz głosową wraz z możliwością wysyłania multimediów.
- Databox – gromadzi wszystkie dane w jednym miejscu, dzięki czemu można śledzić wydajność i odkrywać szczegółowe informacje w czasie rzeczywistym.
- Ubersuggest – podpowiada słowa kluczowe na podstawie wybranej frazy.
- Moz – pozwala badać i monitorować parametry witryny takie jak: linki przychodzące, linkujące domeny, domain authority, page autority, spam score.
- Keywords everywhere – płatna wtyczka Chrome do szybkiego sprawdzenia ilości wyszukiwań.
- Google Search Console – darmowa platforma stworzona przez Google dla administratorów stron internetowych. Pozwala na sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz zoptymalizowanie widoczności strony.
- Yoast SEO – wtyczka, która pomaga osiągnąć najlepsze pozycje w wyszukiwarkach i ułatwia optymalizację zawartości strony zgodnie z SEO.
- ahrefs – służy do pozycjonowania stron i analizy linków. Oferuje wsparcie w zakresie badania aspektów związanych z linkowaniem, widocznością stron, ruchem organicznym i subiektywną wartością danej domeny.
- Screaming Frog – Program komputerowy na urządzenia z system Windows, MacOS oraz Ubuntu. Umożliwia analizę czynników on-site wybranej witryny. Jest dostępny zarówno w wersji darmowej z ograniczeniem do 500 crawlowanych stron oraz w wersji abonamentowej bez żadnych limitów.
- SEMRush – zestaw narzędzi, który pomaga analizować i zarządzać projektami SEO. Umożliwia planowanie listy słów kluczowych, planowanie treści, budowanie linków, audyty witryn, analizę konkurentów, monitorowanie pozycji, SEMRush dostarcza wszystkich niezbędnych funkcjonalności.
- Google Trends – udostępniaja informacje na temat liczby, pochodzenia, zależności od czasu i głównych regionów zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google.
- Google Drive/Docs – Google Drive to usługa do przechowywania i synchronizacji plików. Google Docs to darmowy edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i program do tworzenia rysunków dostępny online.
- Grammarly – sprawdzania pisowni i gramatyki języka angielskiego dostępna
- Zoom
2. Produkcja
- Final Cut Pro – oprogramowanie firmy Apple do montażu wideo.
- Adobe Suite – zestaw aplikacji i usług Adobe, które służą do projektowania graficznego, edycji wideo, tworzenia stron internetowych, fotografii itp.
- Artlist – platforma z muzyką na licencjach dla filmowców.
- SoapBox – pomaga tworzyć harmonogramy spotkań indywidualnych i zespołowych, notatki ze spotkań, otrzymywać informacje zwrotne od pracowników w czasie rzeczywistym, itp.
3. Promocja
- Seventh Sense – e-mail marketing; oprogramowanie AI zaprojektowane w celu spersonalizowania czasu i częstotliwości dostarczania wiadomości e-mail.
- Google Analytics – internetowe narzędzie do analizy statystyk stron WWW.
- Hubspot – pomaga zaprojektować i zbudować komunikację marki tak, aby dotrzeć do klientów naprawdę zainteresowanych ofertą.
- Hubspot CMS – system zarządzania treścią; do tworzenia i zarządzannia stronami internetowymi spersonalizowanymi dla różnych odwiedzających i zoptymalizowanymi pod kątem urządzeń i konwersji.
- Invideo – platforma do tworzenia profesjonalnych filmów.
- Salesmsg – wysyłanie i odbieranie sprzedażowych wiadomości tekstowych oraz zarządzanie nimi online.
- Google My Business – darmowa platforma od firmy Google, która służy do zarządzania wizytówkami firm. Wizytówki pokazują się w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Mapy, w przeglądarce internetowej oraz w aplikacji Google.
- Wordstream – przekształca płatne wyszukiwanie, płatną optymalizację w kanałach społecznościowych, tworzenie reklam i raportowanie w prosty, sterowany workflow.
- IGTV – aplikacja wideo powiązana z Instagramem. Dzięki niej można publikować i oglądać pionowe materiały wideo dłuższe niż Instagram Stories.
- Instagram Stories
- YouTube, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram
- Google Ads, Facebook Ads
4. Analityka
- Lucky Orange – narzędzie do optymalizacji konwersji.
- Tableau – bezpłatna platforma do dzielenia się danymi ze światem – Tableau Public; program analityczny służący do budowy wizualizacji i dashboardów – Tableau Desktop; serwer raportowy dostępny przez przeglądarkę – Tableau Server lub Tableau Online.
- Google Marketing Platform – narzędzia reklamowe i analityczne.
- App Annie – platforma mobilnej analizy danych.
- Adobe Analytics – miksowanie, dopasowywanie i analizowanie danych z dowolnego miejsca na ścieżce klienta. Poza tym wszechstronne raporty, analiza predykcyjna, itp.
- Google Analytics
- Hubspot
- Hubspot CMS
- Facebook, LinkedIn, Twitter
- Google Search Console
- Databox
- SEMRush
5. Klienci / CRM
- LinkedIn Sales Navigator – narzędzie, które ma nam pomagać w dotarciu do najlepszych potencjalnych klientów.
- Salesforce – CRM w całości funkcjonujący w chmurze.
- Dynamics 365 – chmurowe rozwiązanie biznesowe.
- FreshSales – system CRM do zarządzania relacjami z klientami, który ma m.in.: zintegrowane funkcje poczty i telefonu, śledzenie zachowań użytkowników, ocenę potencjalnych klientów, automatyzację oraz integrację z wieloma aplikacjami.
- Zoho CRM – narzędzie sprzyjające budowaniu pozytywnych relacji z klientami i wspierające procesy sprzedażowe.
- SugarCRM – amerykański producent oprogramowania CRM opartego na Open Source.
- PipeDrive – pierwszą platformą CRM stworzoną przez sprzedawców, dla sprzedawców.
- HubSpot Sales
- Google Analytics
- HubSpot CRM
6. Content
- Cision – dostawca oprogramowania do zarządzania mediami; dla specjalistów ds. public relations i komunikacji marketingowej.
- Animoto – oparta na chmurze usługa tworzenia wideo, która tworzy wideo ze zdjęć, klipów wideo i muzyki w pokazach slajdów oraz dostosowanych prezentacjach internetowych.
- PicMonkey – internetowa usługa edycji i projektowania zdjęć, do której można uzyskać dostęp z poziomu przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej.
- iMovie – program komputerowy firmy Apple przeznaczony do domowej edycji materiału filmowego na komputerach Mac.
- Echo360 – platforma wideo zaprojektowana do wspierania aktywnej, zaangażowanej i spersonalizowanej nauki opartej na wideo.
- Adobe Acrobat Pro – program komputerowy do tworzenia i modyfikacji dokumentów PDF funkcjonujący na różnych platformach systemowych produkowany przez Adobe Systems.
- StiboSystems – rozwiązania Master Data Management.
- aprimo – automatyzacja marketingu oraz technologia cyfrowego zarządzania aktywami dla działów marketingu i obsługi klienta w organizacjach przedsiębiorstw.
- SDL – biblioteka programistyczna ułatwiająca tworzenie gier oraz programów multimedialnych.
- WordPress
- SEMRush
- HubSpot
- AdobePhotoshop
- Wistia
- YouTube
- Canva
7. E-commerce / sprzedaż
- DocuSign – umożliwia organizacjom zarządzanie umowami elektronicznymi. W ramach DocuSign Agreement Cloud DocuSign oferuje eSignature, sposób elektronicznego podpisywania na różnych urządzeniach.
- Salesforce CPQ – dodatek do systemu CRM, który pozwala na ustrukturyzowanie i skalowanie procesu sprzedaży.
- Paymetric – dostawca rachunków handlowych, który specjalizuje się w zintegrowanych rozwiązaniach płatniczych dla dużych przedsiębiorstw (SAP Certified Solutions i Oracle Validated Solutions).
- SQL Server – system zarządzania bazą danych.
- SalesLoft – pomaga zespołom sprzedaży B2B zawierać więcej transakcji. Integruje się z CRM-ami.
- Outreach – pomaga zamykać sprzedaż online.
- Yesware – platforma zwiększająca wydajność sprzedaży.
- Groove – pomaga zwiększać przychody, produktywność i satysfakcję klientów dzięki rodzimej integracji Salesforce.
- Seismic – umożliwia sprzedaż; zapewnia zespołom narzędzia potrzebne do zawierania większej liczby transakcji; automatyzuje, zarządza i dystrybuuje treści z jednego miejsca.
- QlikView – narzędzie analityczne.
- SAP Hybris – oprogramowanie wspomagającego e-handel i zarządzanie zawartością produktów.
- Zuora – zarządzanie subskrypcjami.
- Channable – oferuje różne wtyczki i aplikacje do integracji platformy eCommerce.
8. Komunikacja
- Yammer – sieć społecznościowa dla przedsiębiorstw.
- Eventbrite – umożliwia programistom tworzenie w pełni niestandardowych rozwiązań eventowych, automatyzację procesów i integrację Eventbrite z innymi produktami.
- Stitcher – pomaga podcastom budować biznes i poszerzać grono odbiorców.
- Webinary na Zoomie
- LinkedIn, Twitter, Facebook
- iTunes
9. User Experience
- Ceros – platforma do tworzenia treści, która umożliwia marketerom i projektantom tworzenie angażującego, interaktywnego i wciągającego contentu.
- ON24 – platforma do tworzenia i dostarczania profesjonalnych, bogatych w dane webinariów audio i wideo na żywo.
- Meltwater – pomaga zespołom PR i marketingowym monitorować relacje w mediach zarówno w wiadomościach, jak i mediach społecznościowych oraz usprawniać zarządzanie marką.
- Coveo – indeksuje treści, przetwarza dane i szybciej doprowadza ludzi do właściwego contentu.
- Vidyard – internetowa platforma wideo dla biznesu, która pozwala zwiększyć liczbę potencjalnych klientów i przyspieszyć proces sprzedaży.
- Bigtincan – oprogramowania wspomagające sprzedaż.
- Jira – oprogramowanie służące do śledzenia błędów oraz zarządzania projektami.
- Salesforce
10. Marketing Automation
- Marketo – oprogramowanie do automatyzacji marketingu.
- Eloqua – oprogramowanie do automatyzacji marketingu.
- Adobe Campaign – aplikacja, która pozwala koordynować tworzenie kampanii marketingowych.
- Pardot – automatyzacja marketingu B2B.
- Autopilot – proste oprogramowanie do obsługi podróży klienta.
- ActiveCampaign – oprogramowanie do automatyzacji obsługi klienta, które łączy e-mail marketing, automatyzację marketingu, automatyzację sprzedaży i CRM.
- HubSpot
11. Narzędzia kreatywne
- InVision – narzędzie do projektowania interfejsów i animacji.
- Frontify – narzędzie, którego zadaniem jest usprawnienie procesu transformacji projektu graficznego w ostateczny layout aplikacji internetowej.
- Adobe Creative Cloud – zestaw aplikacji, który daje dostęp do kolekcji oprogramowania służącego do projektowania graficznego, edycji wideo, tworzenia stron internetowych, fotografii, a także zestawu aplikacji mobilnych i niektórych opcjonalnych usług w chmurze.
- Sketch – edytor grafiki wektorowej przeznaczony na komputery firmy Apple i system MacOS.
12. Reklama
- Datorama – narzędzie pomagające podejmowanie decyzji na podstawie wszystkich danych marketingowych, inwestycji i wskaźników KPI.
- Onalytica – narzędzie, które łączy content z potencjalnymi influencerami.
- Carma – globalny dostawca informacji o mediach, który zapewnia przejrzystość, zrozumienie i wgląd w złożony krajobraz mediów.
- Cision
Wszystkie 51 martech stacków znajdziesz pod tym linkiem.