Marzymy o tym, by każdy pies miał dostęp do zdrowej suplementacji – Sara Sobania (Supuppy)

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Marzymy o tym, by każdy pies miał dostęp do zdrowej suplementacji – Sara Sobania (Supuppy)

Udostępnij:

– Zostałyśmy finalistkami programu Mazovian Startup, a także po 4-etapowej rekrutacji wybrano nas jako jeden z 138 startupów z 35 krajów do programu akceleracyjnego Huge Thing współtworzonego z Google For Startups. Te doświadczenia dodały nam sporo nowych perspektyw i nowych umiejętności, które już od pierwszych dni wykorzystujemy przy rozwijaniu Supuppy – mówi Sara Sobania, współtwórczyni Supuppy, startupu, który będzie produkować naturalne suplementy dla psów w modelu subskrypcyjnym.

Czym jest Supuppy?

Sara Sobania: Podstawą produktu są przebadane składniki o zaufanym pochodzeniu, połączenie dorobku nauki z współczesnymi wyzwaniami zbilansowanego odżywiania zwierząt. Wierzymy, że synonimem właściwej suplementacji jest systematyczność i uwzględnienie indywidualnych preferencji psów. Podczas opracowywania receptur korzystamy z doświadczenia specjalistów z takich dziedzin, jak dietetyka zwierząt, behawiorystyka, weterynaria czy biotechnologia. Wykorzystujemy dane dotyczące aktywności ruchowej i na bieżąco analizujemy potrzeby żywieniowe psów. Naszą misją jest wsparcie właścicieli w dbaniu o zdrowie ich pupili i zapewnienie stabilnego rozwoju psów.

Kto stoi za pomysłem?

Wszystko zaczęło się od adoptowanego przeze mnie psa –  Zosi, a tak naprawdę od jej nawracających problemów zdrowotnych. Poszukiwałam rozwiązań w suplementach i ku mojemu zaskoczeniu nie znalazłam żadnego produktu na polskim rynku, który w sposób zaufany i kompleksowy wspierałby jej psi rozwój. W dostępnej ofercie brakowało mi przede wszystkim informacji o składzie, źródle pochodzenia surowców i o skuteczności składników. Niezliczone wizyty u weterynarzy, godziny poświęcone na szukaniu odpowiedniego produktu i rosnąca frustracja zaprowadziły nas do Supuppy.

Pomiędzy wizytami u weterynarzy pracowałyśmy wspólnie z Kasią nad badaniem obecnej kondycji branży suplementów dla psów w Polsce i jednocześnie sprawdzałyśmy, czy rzeczywistość wygląda tak samo za granicą.

Kasia

Kasia w Supuppy odpowiada za projektowanie doświadczeń, strategię, development plan i badania marketingowe. Ja natomiast opiekuję się społecznością, relacjami z partnerami biznesowymi i obszarem operacyjnym.

W tym krótkim czasie zostałyśmy finalistkami programu Mazovian Startup, a także po 4-etapowej rekrutacji wybrano nas jako jeden z 138 startupów z 35 krajów do programu akceleracyjnego Huge Thing współtworzonego z Google For Startups. Te doświadczenia dodały nam sporo nowych perspektyw i nowych umiejętności, które już od pierwszych dni wykorzystujemy przy rozwijaniu Supuppy.

Jak powstała idea Supuppy?

Do stworzenia Supuppy skłoniły nas 3 powody, które sprawiają, że każdego dnia wiemy, gdzie koncentrować siły i po co to robić.

Wbrew pozorom problemy zdrowotne psów są poważniejsze niż może się wydawać. Zaburzenia dermatologiczne, zapalenie kości i stawów, otyłość i stres są realnym wyzwaniem, z którym mierzą się lekarze weterynarii, a obok nich są też opiekunowie.

Według Banfield Pet Hospital 1 na 3 psy ma kliniczne problemy z otyłością, psy i koty są dziś bardziej narażone na chorobę zwyrodnieniową stawów niż 10 lat temu, a uszkodzenie przyzębia psów to jeden z najczęstszych problemów, który dotyka około 80% psów w wieku 3 lat.

Po drugie, budowanie odpowiedzialnych praktyk w branży przestaje być opcją. Obecnie rynek suplementów jest nieregulowany, producenci mogą wykorzystywać nieświadomość klientów, a same receptury nie są zawsze są konsultowane z ekspertami.

Edukacja i świadomość opiekunów psów może wiele zmienić. Jednym z rozwiązań jest odpowiednia profilaktyka, budowanie świadomości wśród właścicieli psów oraz tworzenie przestrzeni do wspólnej wymiany wiedzy między profesjonalistami branży.

Sara

Na jakich firmach się wzorujecie?

Naszą największą inspiracją dla nas jest przede wszystkim rynek zagraniczny (USA i UK), który zaskakuje transparentnością, a także proklienckim nastawieniem i budowaniem spersonalizowanych doświadczeń opiekunów.

W jaki sposób decydujecie o składzie suplementów? Korzystacie z rad innych fachowców?

Decyzja o składzie suplementów jest tylko jedną z wielu decyzji, które podejmujemy podczas pracy nad produktami. Zanim powstaje skład spotykamy się z lekarzami weterynarii, psami i ich opiekunami, żeby dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami się mierzą i gdzie potrzebują wsparcia. Następnie razem z ekspertami poszukujemy rozwiązania w postaci suplementacji.

Podczas opracowania receptur nasi specjaliści wykorzystują własne doświadczenia i jednocześnie wiedzę z ponad 300 publikacji naukowych. Z wielu składników wybierają te, które mają potwierdzoną skuteczność działania w badaniach. Dzięki temu uzyskujemy naturalny i zweryfikowany badaniami skład o potwierdzonym działaniu.

W suplementacji, jak w diecie, łatwo o niskojakościowe i podejrzane zamienniki. My nie idziemy tą drogą.

Jakich wartości odżywczych zazwyczaj brakuje psom?  

Jak wynika z opublikowanego przez nas raportu, psy do prawidłowego funkcjonowania potrzebują energii i aż 40 różnych składników pokarmowych dostarczonych w odpowiedniej ilości oraz prawidłowych proporcjach. Potrzeby psów różnią się jednak w zależności od ich masy ciała, wieku, stanu fizjologicznego, aktywności fizycznej, dlatego tak ważne jest, aby skonsultować dobór diety czy suplementów z lekarzami weterynarii lub zwierzęcymi dietetykami, jeśli nie mamy szczegółowej wiedzy na ten temat.  Pamiętajmy jednak, że zarówno niedobór jak i nadmiar składników jest szkodliwy, a konsekwencją dłuższego stosowania takiego żywienia może prowadzić do zaburzeń, czy chorób.

Jak wygląda produkcja?

Nasze produkty są produkowane w Polsce, a składniki, z których są tworzone pochodzą z różnych części Europy. Zanim jednak przekroczą granicę nasi partnerzy dokonują ścisłej kontroli dokumentacji i źródła pochodzenia surowców, aby zapewnić najwyższą jakość produktu, spokój ducha opiekuna i zdrowie jego pupila.

Gdzie będzie można kupić Supuppy?

Produkty Supuppy będą dostępne wyłącznie na naszej stronie – w miejscu, które dostarczy opiekunom wszystkich niezbędnych informacji o bezpieczeństwie suplementów i pochodzeniu składników. Oferujemy sprzedaż w subskrypcji, ponieważ chcemy, aby suplementacja stała się rytuałem wpisanym w indywidualne zapotrzebowania żywieniowe psów i komfortem dla wszystkich opiekunów. Jest to możliwe za sprawą cyklicznych dostaw, łatwej zmiany zamówień, pełnej transparentności składu, sprawdzonych łańcuców dostaw. Na pewno będziemy współpracować z lekarzami weterynarii.

W jaki sposób ustalacie cenę?

Wierzymy, że inwestycja w zdrowe i długie życie naszych zwierząt jest inwestycją na lata. Przy tworzeniu Supuppy od początku mamy na uwadze dostępność naszych suplementów. Naturalnie, cena produktu jest bezpośrednio uzależniona od jakości poszczególnych składników, które w przypadku Supuppy pochodzą od odpowiedzialnych producentów i wyłącznie ze sprawdzonych źródeł. Jednocześnie bardzo ważne jest dla nas postępowanie w zgodzie z troską o przyszłość planety. Dążenie do ograniczenia stosowalności plastiku do minimum, niezbędnego do utrzymania jakości i bezpieczeństwa naszych produktów ma również wpływ na finalną cenę produktu. Na ten moment możemy zdradzić, że końcowa cena będzie mieściła się w granicach średniej ceny suplementów z półki premium.

Czy będziecie szukać finansowania zewnętrznego?

Rozwój produktu, w tym suplementów o wyróżniającej jakości wymaga dużych nakładów finansowych – wiąże się to z postępującą technologią, coraz bardziej pogłębionymi badaniami na temat odżywiania zwierząt, a także dopasowywaniem składu pod kątem zapotrzebowania i uwarunkowań genetycznych psów. W związku z ambitnymi planami, w tym skalowaniem marki na rynki zagraniczne, finansowanie zewnętrzne jest wpisane w nasze długofalowe plany.

Na jakim etapie jest projekt?

Jesteśmy po analizie rynku pet food, szczegółowym audycie istniejących rozwiązań zarówno na rynku lokalnym, jak i zagranicznym, weryfikacji naszych hipotez odnośnie żywienia/suplementacji psów z potencjalnymi użytkownikami końcowymi naszego produktu. W styczniu tego roku opublikowaliśmy pierwszy raport dot. zdrowia i profilaktyki psów w Polsce. Partnerami raportu są czołowi specjaliści branży zoologicznej, między innymi dr Karolina Hołda i dr Olga Lasek, w tym również takie startupy jak: PsiBufet, HiPets, The Woof i Petsitters.

Aktualnie mamy opracowane receptury pierwszych linii produktów oraz jesteśmy w trakcie rozmów z potencjalnym producentem. Na chwilę obecną szukamy finansowania zewnętrznego, które umożliwi nam rozpoczęcie produkcji oraz oficjalny start Supuppy.

Co jest Waszym marzeniem?

Zdrowe i długie życie każdego psa. Kluczowe jest tutaj słowo „każdego”, ponieważ wiąże się z naszą wewnętrzną potrzebą niesienia pomocy nie tylko tym pieskim szczęściarzom, które są obdarzone troską świadomych opiekunów. Chcemy wziąć pod swoje skrzydła również psy ze schronisk oraz fundacji, bo wierzymy, że tak samo powinny mieć dostęp do wysokojakościowych produktów wspierających ich rozwój. ”Każdego” uosabia też w pewnym stopniu wyjście z ofertą Supuppy poza polski rynek i tym samym budowania naszego globalnego zasięgu. Na pewno nie zamierzamy zatrzymać się na Polsce – bierzemy rozbieg, ale jesteśmy gotowi na bieg długodystansowy.