Najnowsza edycja programu koncentruje się na zniwelowaniu luki między handlem stacjonarnym i elektronicznym. Część z sześciu wybranych startupów wykorzysta analizy nawyków zakupowych i wzorców ruchu w sklepach do stworzenia spersonalizowanych doświadczeń dla klientów. Inne debiutujące firmy pomogą sprzedawcom w akceptowaniu płatności dokonywanych za pośrednictwem wiadomości SMS i platform opłacania rachunków na wyższe kwoty, których dawniej nie można było regulować kartą.
– Handel w coraz większym stopniu opiera się na Internecie. Firmy z branży technologii finansowych będą więc odgrywać kluczową rolę w zaspokajaniu zapotrzebowania klientów na inteligentną, spójną obsługę. Startupom, które chcą zmienić to środowisko, dostarczamy narzędzia, wskazówki i kontakty pozwalające im rozwijać działalność szybciej, niż mogłyby to osiągnąć samodzielnie – powiedziała Amy Neale, wiceprezes ds. programu Start Path w firmie Mastercard.
Najnowsza grupa uczestników Start Path obejmuje następujące firmy:
- CardUp udostępnia platformę, która pozwala opłacać za pomocą kart kredytowych comiesięczne wydatki, np. czynsz lub ubezpieczenie, zapewniając przy tym dostęp do środków i możliwość zdobywania dodatkowych nagród.
- Rozwiązanie ftcash pozwala małym sprzedawcom i przedsiębiorcom korzystać z kredytów biznesowych bez zabezpieczenia i akceptować płatności dokonywane przez ich klientów za pomocą aplikacji mobilnych i wiadomości.
- Platforma ModoPayments udostępnia nowe metody płatności, w tym wykorzystywanie punktów zdobytych w programach lojalnościowych do robienia codziennych zakupów w sklepach.
- Movvo zapewnia wgląd we wzorce poruszania się po sklepie i robienia zakupów.
- ToneTag umożliwia realizację płatności zbliżeniowych za pomocą dowolnego urządzenia wykorzystującego fale dźwiękowe zamiast technologii NFC.
- RecommenderX opracowuje nowoczesne narzędzia do analizy danych, które pozwalają przygotowywać spersonalizowane rekomendacje.
Nowy nabór, również dla startupów z Polski
Zgłoszenia do następnego, 6-miesięcznego, wirtualnego programu będą przyjmowane do godz. 05:59 polskiego czasu w środę, 2 sierpnia 2017 r. Program jest przeznaczony dla startupów, które zmieniają oblicze bankowości, płatności elektronicznych i handlu, a także zostały już doinwestowane w tzw. rundzie zalążkowej lub w serii A. Zainteresowane startupy z Polski mogą znaleźć dodatkowe informacje i przesłać swoje zgłoszenie na stronie https://www.startpath.com/.
Mastercard Start Path to globalna inicjatywa służąca wspieraniu innowacyjnych, debiutujących firm w szybkim opracowywaniu nowej generacji rozwiązań dla handlu. Program Start Path został uruchomiony w 2014 r., aby pomagać dynamicznym przedsiębiorcom rozwijać swoją działalność szybciej, niż mogliby to robić samodzielnie. Startupy uczestniczące w programie korzystają z wiedzy globalnej sieci ekspertów Mastercard, mają dostęp do klientów i partnerów tej organizacji oraz mogą wprowadzać innowacje bazujące na jej rozwiązaniach. Klienci Mastercard, którzy przystępują do programu w charakterze partnerów, zyskują możliwość nawiązania kontaktu z najlepszymi i najbardziej błyskotliwymi, debiutującymi firmami oraz dostęp do innowacji z całego świata. Aktualne informacje o programie można znaleźć na Twitterze: @MAstartpath.