Inwestycja w siebie zamiast w kolejny projekt
Kiedy zakładasz startup, pieniądze wydajesz ostrożnie. Każda złotówka ma znaczenie, a błędy mogą kosztować majątek. Dlatego decyzja o zainwestowaniu w MBA to program, który dla wielu jest sporym wydatkiem, może wydawać się ryzykowna.
Jednak absolwenci MBA for Startups, programu prowadzonego przez Szkołę Główną Handlową i InCredibles Sebastiana Kulczyka, twierdzą, że to najlepsza inwestycja, jaką mogli podjąć. Rekrutacja do kolejnej edycji trwa do 20 września.
– Błędy w biznesie potrafią być naprawdę kosztowne, a MBA po prostu uzbraja nas w narzędzia i cały network, który pozwala podejmować lepsze decyzje. Ten wydatek jest wart swojej ceny, a do tego można zawalczyć o stypendium! Polecam jako była stypendystka! — mówi Joanna Zyśk-Pawłowska, współzałożycielka Kidos.
Kluczem do sukcesu nie jest już tylko innowacyjny pomysł, ale przede wszystkim umiejętność zarządzania, rozumienia finansów i budowania solidnych relacji. Choć praktyka jest bezcenna, MBA for Startups daje solidne fundamenty i pozwala spojrzeć na biznes z szerszej perspektywy.
– Dla osoby bez doświadczenia w biznesie to bardzo wartościowe. MBA potrafi przygotować „cywila” do założenia własnej firmy od zera, a osobie z doświadczeniem pozwala usystematyzować wiedzę i działać bardziej świadomie. — podsumowuje Marcin Szymon Filipiak, CEO Immunotronics.
– Moja przygoda ze startupem zaczęła się zaledwie dwa lata przed studiami, więc mogę śmiało powiedzieć, że moja „edukacja biznesowa” toczy się równolegle – na uczelni i w pracy – dodaje Kamila Delaney, R&D Lead w En Carta Diagnostics – I właśnie to połączenie uważam za najlepsze z możliwych. To codzienne momenty, kiedy w pracy mierzę się z problemem omawianym dzień wcześniej na zajęciach.
To nie kolejny certyfikat
Program, który może poszczycić się akredytacją potrójnej korony (AMBA, AACSB, EQUIS), jest realizowany w formule online. To rozwiązanie, które idealnie wpisuje się w biznesową rzeczywistość, umożliwiając zdobywanie wiedzy z dowolnego miejsca na świecie.
– Dzięki temu, że studiowaliśmy online, w grupie są ludzie z różnych zakątków świata, którzy inaczej by się nie spotkali. To tworzy mieszankę doświadczeń i perspektyw, która jest ogromną wartością. — dodaje Adam Matłacz, Senior Release Train Engineer w SIX.
Studenci podkreślają, że oprócz wiedzy merytorycznej kluczową wartością MBA for Startups jest społeczność i wzajemne wsparcie. To miejsce, gdzie rywalizacja ustępuje miejsca inspiracji.
– Absolutnie nie czułam konkurencji ani rywalizacji, choć przecież spotkała się grupa ludzi o mocnych osobowościach. Było to naprawdę wyjątkowe i jestem ogromnie wdzięczna za to doświadczenie. — wspomina Paulina Walkowiak, CEO i współzałożycielka CUX.
Świadome ryzyko w prowadzeniu biznesu
Jak podkreślają uczestnicy, porażki są wpisane w prowadzenie biznesu, ale studia dają narzędzia, dzięki którym można je traktować jako lekcje do odrobienia, a nie koniec drogi. To zmiana mentalna, która pomaga podchodzić do ryzyka w bardziej świadomy sposób.
– Dzięki historiom innych przedsiębiorców zrozumiałam, że to nic wyjątkowego, a raczej „everyday business”. Dzięki temu mogę podchodzić do trudności mniej emocjonalnie. — mówi Paulina Walkowiak.
Program MBA for Startups to nie tylko dyplom, ale także sieć kontaktów, dostęp do mentorów i co najważniejsze — nowy sposób myślenia, który pozwala wyjść poza schematy i budować trwałe, wartościowe biznesy.
– Studia pokazały mi całą złożoność startupowego ekosystemu i uświadomiły, jak wiele ról można w nim odgrywać. To było dla mnie naprawdę transformujące. Dzięki wiedzy i relacjom z MBA zrozumiałem, że mogę być wartościowym partnerem, nie tylko jako co-founder, ale też jako mentor – mówi Przemek Dwojak, absolwent I edycji i mentor InCredibles.
– MBA for Startups to nie tylko nauka, ale też przestrzeń do praktycznego kształtowania swojej wizji i kultury organizacyjnej. To środowisko, które wspiera innowatorów i daje im realne narzędzia do wzrostu – zaznacza prof. Rafał Mrówka, kierownik programu.
Czy jesteś gotowy, aby zainwestować w siebie i zmienić swoje podejście do biznesu?
Zawalcz o grant!
Rekrutacja do IV edycji MBA for Startups trwa do 20 września.
Możesz też zawalczyć o jeden z 10 grantów pokrywających 50% czesnego. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://mbaforstartups.pl/aktualnosci/nowa-edycja-konkursu-grantowego