MCI inwestuje w food e-commerce
Dla MCI Capital, który specjalizuje się w inwestycjach w spółki technologiczne i cyfrowe, zakup udziałów w NTFY to strategiczny krok w sektorze food e-commerce. Inwestycja o wartości około 186 mln zł została zrealizowana w modelu LBO (lewarowany wykup menedżerski).
– NTFY to największa historycznie inwestycja MCI. Wspólnie z naszymi partnerami oraz zespołem spółki planujemy wesprzeć jej rozwój jako wiodącej marki cyfrowej na rynku food e-commerce w Polsce – mówi Paweł Borys, partner zarządzający w MCI Capital.
Fundusz MCI nie jest nowicjuszem w branży. Wcześniej był właścicielem Frisco.pl, jednego z największych internetowych supermarketów spożywczych w Polsce, które w 2020 r. sprzedał Grupie Eurocash.
Plany ekspansji i inwestycje w rozwój
Nowy inwestor deklaruje dalszy rozwój Nice To Fit You na kilku płaszczyznach:
- ekspansja zagraniczna – firma już działa w Niemczech, Czechach i na Słowacji, a MCI planuje dalszą ekspansję;
- rozwój oferty – wprowadzenie nowych diet tematycznych, dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów;
- inwestycje w infrastrukturę – budowa nowego zakładu produkcyjnego w Ożarowie Mazowieckim;
- zwiększenie mocy produkcyjnych i dostępności – większa skala działalności w całej Polsce;
- nowa platforma e-commerce – optymalizacja technologii i procesu zamawiania posiłków;
- silniejszy marketing – intensyfikacja działań promocyjnych i budowanie lojalności klientów.
– Nice To Fit You jest jednym z liderów cateringu dietetycznego w Polsce. Uważamy, że największe i najlepiej zarządzane firmy w tym sektorze będą głównymi beneficjentami rosnącego rynku – komentuje Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI Capital.
Silny wzrost rynku cateringu dietetycznego
Polski rynek diet pudełkowych rozwija się bardzo dynamicznie. W ostatnich pięciu latach jego wartość wzrosła ponad trzykrotnie i obecnie wynosi około 3,5 mld zł. Średnie tempo wzrostu w 2024 roku wyniosło 17 proc., jednak w kolejnych latach ma się ustabilizować na poziomie 8-12 proc. rocznie. Do 2028 roku rynek ma osiągnąć wartość 5,1 mld zł.
Obecnie w Polsce działa ponad 500 firm cateringowych, jednak 30 proc. rynku kontroluje czterech największych graczy. Eksperci przewidują, że w nadchodzących latach branża ulegnie konsolidacji, a dominować będą największe podmioty, takie jak Nice To Fit You.
Zmieniające się nawyki konsumentów
Według badań NTFY, 12 proc. Polaków miało już styczność z cateringiem dietetycznym, a kolejne 30 proc. (głównie osoby młode i kobiety) deklaruje zainteresowanie taką usługą.
Dane firmy PMR pokazują, że w 2024 roku średni czas korzystania z cateringu dietetycznego wynosił 9 dni, a klienci zamawiali średnio 4,3 posiłku dziennie. Najczęściej z tej usługi korzystają osoby w wieku 18-34 lata i 35-54 lata (po 41 proc.), przy czym kobiety (56 proc.) częściej niż mężczyźni (44 proc.).