Do tej pory Grupa MCI Capital była mniejszościowym udziałowcem w Focus Telecom. Poprzez subfundusz InternetVentures FIZ w ramach wspólnego przedsięwzięcia z PFR Ventures MCI posiadał ekspozycję odpowiadającą poniżej 15 proc. udziałów w spółce. Pozostałe udziały należały do założycieli, PFR Ventures (poprzez fundusz InternetVentures) oraz innych inwestorów indywidualnych. W wyniku transakcji MCI.Euroventures kupił 80 proc. udziałów w Focus Telecom, a 20 proc. zachowają założyciele spółki.
Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI Capital Spółka twierdzi, że od kilku lat spółka rośnie w siłę zajmując coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku rozwiązań contact center (CCaaS) i customer exprience (CXaaS) oferowanych w chmurze. Zaangażowanie w Focus Telecom motywuje obraną strategią polegającą na inwestowaniu w dojrzałe modele cyfrowe.
Komunikacja z klientem i zautomatyzowana obsługa standardem rynkowym
– Wielokanałowa komunikacja z klientem oraz wysokiej jakości zindywidualizowana i zautomatyzowana obsługa klienta staje się standardem rynkowym – dodaje Sikorski
Focus Telecom jest dostawcą tego typu rozwiązania w chmurze na naszym rynku. Jednocześnie spółka ma duży potencjał budowania wartości w kolejnych latach poprzez rozwój produktu, procesów obsługi klienta, a także specjalną ofertę dla nowych sektorów i grup klientów. MCI zapowiada, że wzmocni także zespół menedżerski o osoby z dużym doświadczeniem, współpracujące wcześniej z funduszem, aby zrealizować te cele. Ponadto MCI planuje zwiększyć całkowitą wartość inwestycji w formie dalszych M&A w Europie Centralnej i Wschodniej. Typowa wielkość inwestycji MCI wynosi 30-100 mln euro.
– Obecność MCI w strukturze firmy miała istotny wpływ na wzrost i sukces firmy, a dalsza współpraca zapowiada się jeszcze bardziej obiecująco. Kontynuacja tej relacji i większe zaangażowanie inwestora umożliwią Focusowi realizację ambitnych planów rozwojowych i innowacyjnych projektów – mówi Cezary Małuj, prezes i współzałożyciel Focusa.
Centrala telefoniczna w chmurze
– Wsparcie naszych klientów w procesach sprzedaży i obsługi klienta dzięki użyciu wielu kanałów komunikacji, jak również zastosowaniu najnowszej technologii jest w DNA Focusa. Większe zaangażowanie inwestora pozwoli nam szybciej wprowadzać innowacje, w szczególności te oparte na sztucznej inteligencji – dodaje Michał Misiak, CTO i współzałożyciel Focusa.
Focus Telecom zatrudnia obecnie ponad 120 osób. Dostarcza systemy do zarządzania komunikacją w różnych kanałach (m.in., telefon, e-mail, czat, SMS, social media) oraz narzędzia do obsługi klienta (tzw. Customer Exprience as a Service), jak i również oferuje centralę telefoniczną w chmurze. Kontrahentami firmy są zarówno średnie, jak i duże podmioty mające zorganizowany proces obsługi klienta. Rozwiązania Focusa pomagają poprawić proces obsługi sprzedażowej i posprzedażowej oraz istotnie podnieść poziom zadowolenia klientów.
bValue chce zarobić na chmurze – inwestuje w Hostersów