Meble.pl – polska firma, która umożliwiała projektowanie mebli online

Dodane: 23.05.2022

Mam Startup

Udostępnij:

Mówisz meble, myślisz….meble.pl. Według badań przeprowadzonych w 2020 roku przez aplikację Moja Gazetka, szóstą najbardziej rozpoznawalną marką na rynku meblarskim jest sklep internetowy Meble.pl. Chociaż dziś z powodzeniem konkuruje z popularnymi sieciami offline, jego początki nie były proste.

Meble.pl to rodzinna firma z Rzeszowa, której początki sięgają 1990 roku. Wtedy Stanisław Czarnik założył spółkę, która handlowała trekami do cięcie drewna. Wraz z rozwojem Internetu syn Stanisława Czarnika – Jarosław – zdecydował o zmianie kierunku i zaryzykował. Przekonał ojca do zakupu domeny Meble.pl. Zakup domeny rozpoczął trwającą już 16 lat historię jednego z największych sklepów internetowych z wyposażeniem wnętrz.

Meble.pl droga do e-commerce

Na samym początku Meble.pl było portalem reklamowym. Dopiero w 2015 roku założyciele marki zmienili strategię i postawili na e-commerce. Marzyli o sklepie internetowym, w którym klienci będą mogli urządzać swoje domy i mieszkania od akcesoriów, poprzez gotowe meble, aż po meble na wymiar, które projektują sami klienci!

Analizując historię Meble.pl, można dojść do wniosku, że dwa czynniki miały duży wpływ na sukces marki: zgrany zespół oraz szybka reakcja na zmiany. Te dwie składowe sprawiły, że mała rodzinna firma z Rzeszowa stała się liderem on-line w branży meblowej.

Optymalizacja i zmiana jako czynniki sukcesu

Meble.pl nie boi się zmiany – założyciel marki meble.pl doskonale wie, że zmieniający się rynek wymaga od przedsiębiorców dużej elastyczności. Sklep meble.pl stał się prężnym e-commercem, dzięki przemyślanej i konsekwentnie realizowanej strategii. Właściciele firmy chcieli stworzyć coś zupełnie nowatorskiego, co zmieni branżę meblarską. W 2014 zespół programistów i konstruktorów mebli stworzyli konfigurator do projektowania mebli online. Początkowo konfigurator miał służyć wyłącznie profesjonalnym stolarzom, ale z czasem Meble.pl zdecydowało o udostępnieniu kreatora klientom, którzy chcą robić meble na wymiar. Ten ruch okazał się strategicznym ruchem z punktu widzenia rozwoju firmy. Do tej pory klienci zaprojektowali ponad 3 mln mebli.

Co można zaprojektować w konfiguratorze?

Konfigurator do projektowania mebli na wymiar wyróżnia się ogromną precyzją i dokładnością do 1 mm. Klienci mogą zaprojektować meble kuchenne, regały, komody, szafki, szafy i wiele innych mebli. Ponad 200 kolorów różnych dekorów i płyt pozwala na stworzenie oryginalnych i dopasowanych do potrzeb mebli.

Interesujący jest sam proces produkcyjny. Zaprojektowany przez klienta mebel trafia bezpośrednio na w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną. Pomiędzy projektem klienta a linią produkcyjną nie ma już udziału osób trzecich. Pełna automatyzacja minimalizuje czas oczekiwania na wymarzony meble.

Zespół Meble.pl

Właściciele marki Meble.pl podkreślają, że największym kapitałem firmy są ludzie – to oni odpowiadają za sukces firmy. – Nasza firma miewała kryzysy, ale zawsze udawało się je przetrwać, bo byliśmy zespołem – mówi Jarosław Czarnik.

A kto składa się na ten zespół? Specjaliści z wieloletnim stażem w swoich dziedzinach. Ludzie, którzy czują się częścią zespołu – i nie ma tutaj żadnej filozofii. Po prostu każdy czuje, że robi coś konkretnego, namacalnego – meble.

Do tego firma stwarza warunki do rozwoju młodym i utalentowanym ludziom, którzy mają szansę brać udział w nowych, ciekawych projektach, a także pozwala im realizować swoje autorskie pomysły. – Nie rzucamy wielkich haseł o sztucznej inteligencji, bo wiemy, że za każdą sztuczną inteligencją stoi człowiek i jego praca – mówi Piotr Kawula, dyrektor e-commerce Meble.pl.

Plany? Podbój Europy

Po sukcesie w Polsce przed Meble.pl stoi kolejne wyzwanie. Zarząd spółki zamierza wyjść poza granice kraju i rozwijać się na rynkach w Europie.