Model biznesowy MedFood Group to obecnie szereg komplementarnych usług i produktów skoncentrowanych na zdrowym stylu życia, dietetyce, medycynie sportowej i psychologii. Firma zaczynała działalność w 2015 roku od poradni dietetycznej w Bydgoszczy. Obecnie ma ich już sześć, w tym także w Gdańsku Lublinie i Olsztynie oraz dwie w Warszawie. Oprócz konsultacji organizuje w nich szkolenia dla większych grup, w tym korporacji.
Spółka szybko wprowadziła model świadczenia usług online dla klientów z całej Polski i zagranicy. W sieci przedaje szkolenia stacjonarne, ale też prowadzi konsultacje online i interaktywne szkolenia. Promuje je przez własne portale tematyczne, które przejęła w połowie 2018 r.
– W niecały rok zbudowaliśmy solidną bazę klientów i społeczność skupioną wokół własnych kanałów online. Łącznie z mediami należącymi do Grupy WM, która jest naszym partnerem strategicznym, notujemy ponad 3 miliony wizyt użytkowników miesięcznie – mówi Marcin Marcinkiewicz, prezes zarządu i akcjonariusz MedFood Group SA. – To ogromny potencjał stałego docierania do klientów, a w miarę realizacji strategii rozwoju nasza baza klientów i liczba użytkowników serwisów istotnie się powiększy – dodaje Marcinkiewicz.
Jeszcze pod koniec 2017 roku potencjał bydgoskiej firmy dietetycznej MedFood zauważyła grupa inwestorów związanych z notowanym na GPW funduszem VC IQ Partners SA. Po dokonaniu akwizycji lokalnych poradni, założyli oni spółkę MedFood Group, której celem od początku był debiut na giełdzie. Obecnie jej akcjonariuszami są m.in. Marcin Marcinkiewicz (prezes zarządu), Tobiasz Niemiro i Marcin Aszkiełowicz oraz podmioty związane z Grupą Medialną WM.
W strategii na lata 2018-2021 MedFood zapisał inwestycje w oparciu o pięć filarów. Trzy z nich obejmują rozwój dotychczasowego modelu biznesowego: usług dietetycznych stacjonarnych i online, współpracy z korporacjami i działalności wydawniczo edukacyjnej. – Przewidujemy, że skok przychodów przyniosą nam w kolejnych latach nowe segmenty działalności – wdrożenie nowych, innowacyjnych usług IT i wejście na rynek żywności funkcjonalnej – zapowiada Marcinkiewicz. Wypracowane modele działania będą powielane na rynkach zagranicznych.
MedFood Group mocno inwestuje w działania R&D. W najbliższym czasie zamierza uruchomić zaawansowaną platformę e-commerce do sprzedaży i prowadzenia konsultacji dietetycznych online, a także aplikacje i gry mobilne. Druga nowość to komercjalizacja linii produktów z kategorii żywności funkcjonalnej (100% naturalnej, kwalifikowanej jako zdrowa żywność) oraz produktów spożywczych wspierających walkę z chorobami, w tym nowotworowymi.
– Na początku chcemy wprowadzić na rynek linię dziesięciu fit słodyczy. Będą to zdrowe batony i przekąski, ukierunkowane na dostarczanie wartości odżywczych, a jednocześnie zalecane dla osób cierpiących na wybrane jednostki chorobowe, jak cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie, problemy z gospodarką hormonalną, choroby autoimmunologiczne, jak również nowotwory – wyjaśnia Natalia Palmowska, dietetyczka MedFood Group.
W tym celu spółka pozyskała dofinansowanie z PARP i uruchomiła własne Centrum Badań i Rozwoju. Prace nad recepturami fit słodyczy już trwają, a wprowadzenie ich na rynek planowane jest do końca 2019 roku.
Budżet inwestycyjny MedFood Group chce zasilić przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Cel zbiórki to 800 000 zł, przy aktualnej wycenie spółki na poziomie 8 mln zł. Inwestorzy oprócz akcji spółki otrzymają pakiety benefitów – od zniżek na konsultacje dietetyczne, po indywidualne jadłospisy i pakiety coachingowe przygotowane przez dietetyków MedFood.
Kampania crowdfundingowa, zaplanowana od 16 kwietnia do 17 czerwca, jest kolejnym krokiem do planowanego debiutu na NewConnect oraz pozyskania około do 3 mln zł z emisji akcji. Przygotowania są już na zaawansowanym etapie. – Już na początku 2018 roku zawarliśmy umowę z autoryzowanym doradcą – mówi Marcinkiewicz. – Naszym celem jest osiągnięcie kapitalizacji 60 mln zł i przejście na główny parkiet GPW, z rozwiniętą produkcją spożywczą i innowacyjnymi usługami IT – dodaje.
Obecnie na NewConnect i głównym parkiecie nie ma spółki o zbliżonym i tak kompleksowym zakresie działalności w branży health & wellness.