Medme.pl wystartował z e-commerce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Medme.pl wystartował z e-commerce

Udostępnij:

Medme.pl w sierpniu uruchomił platformę marketplace. Medme.pl Market ma stać się największym sklepem internetowym oferującym produkty dla zdrowia i urody. – Do tej pory użytkownicy Medme.pl mogli przeczytać porady dotyczące zdrowia, urody czy odżywiania. Teraz otrzymają także możliwość zakupu produktów. Takiego sklepu do tej pory w Polsce nie było. Chcemy dać naszym użytkownikom możliwość zakupu wszystkich produktów dla zdrowia i urody w jednym miejscu – tłumaczy Joanna Barczykowska-Tchorzewska, wiceprezes Pharma Partner, wydawcy Medme.pl.

Portal Medme.pl odwiedza ponad 4 miliony unikalnych użytkowników miesięcznie, co plasuje go w TOP7 kategorii Zdrowie i Medycyna w badaniu PBI Gemius.  Od teraz swoją pozycję będzie umacniał również dzięki platformie e-commerce.

– Do tej pory komercjalizowaliśmy ruch realizując kampanie reklamowe i projekty specjalne. W strategii sprzedażowej postawiliśmy na reklamę natywną – dotrzeć z reklamą danego produktu tylko do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani i go potrzebują. Dzięki temu reklamodawcy płacą tylko za dotarcie do wąskiej grupy pacjentów, która jest ich targetem – tłumaczy Joanna Barczykowska-Tchorzewska, wiceprezes Pharma Partner, wydawcy Medme.pl. – Wraz z rozwojem serwisu postanowiliśmy zaoferować naszym czytelnikom coś więcej, stąd przestrzeń marketplace, która uzupełnia wiedzę o zdrowiu możliwością zakupu konkretnych produktów. I tu znowu stawiamy na strategię dopasowania do potrzeb klienta. Klientowi, który czyta artykuł o sposobach na walkę z podwyższonym ciśnieniem damy możliwość zakupu ciśnieniomierza, który pomoże mu kontrolować swoje zdrowie i zapewni bezpieczeństwo, a mamie poszukującej wiedzy na temat ząbkowania dziecka zarekomendujemy żel łagodzący objawy.

Współpraca z zaufanymi dostawcami

Na platformie Medme.pl swoje produkty będą mogli oferować jedynie dostawcy pozytywnie zweryfikowani przez Medme.pl – Od lat budujemy zaufanie naszych użytkowników wysoką jakością i merytoryką artykułów. Wierzę, że znamy ich potrzeby i wymagania. Dlatego do współpracy zapraszamy wybranych przez nas partnerów, którzy zapewnią najwyższą jakość oferowanych produktów i usług naszym Czytelnikom – kontynuuje Joanna Barczykowska-Tchorzewska.

Za ofertę sprzętu medycznego odpowiada czołowy dystrybutor w Polsce – Grupa Novamed, za produkty urodowe i perfumy – popularna internetowa drogeria Tagomago.pl.

– Zdecydowaliśmy się zaangażować w ten projekt, by ugruntować swoją pozycję w e-handlu. Podczas rozmów przedstawiciele Medme.pl podkreślali, że w ofercie tej platformy mają znaleźć się tylko sprawdzone produkty, najwyższej jakości. Nie mogli trafić lepiej – stwierdza Daniel Polak, E-commerce Manager Novamed. Z kolei przedstawiciel drugiego partnera zwraca uwagę na ogólną sytuację branży: – Rynek marketplace w polskim internecie jest ograniczony do kilku marek, dlatego każdy nowy gracz jest dla nas okazją do poszerzenia dotarcia do naszych konsumentów. Jednocześnie w kategorii zdrowie i uroda brakuje czysto online’owego gracza, który miałby szeroką ofertę. Dlatego bez wahania zdecydowaliśmy się na współpracę z Medme.pl – mówi Piotr Kwieciński, General Manager Tagomago.pl.

Kolejnym dużym partnerem będzie Grupa MND, prowadząca aptekę i drogerię internetową manada.pl. – Od dawna śledzimy rozwój manada.pl i uważamy, że doskonale wypełni ofertę Medme Market dając naszym klientom najszerszy wybór asortymentu dostępnego do tej pory wyłącznie w aptekach internetowych – mówi Joanna Barczykowska-Tchorzewska.

Medme.pl intensywnie rozbudowuje ofertę. – Poszukujemy dostawców kategorii związanej ze zdrową żywnością, opieką nad dzieckiem oraz zdrowym trybem życia. Partnerów zainteresowanych współpracą prosimy o kontakt – mówi Anna Stachlewska, category manager Medme.pl.

Doświadczenie i potencjał rozwoju 

Skąd pomysł na marketplace w przestrzeni Medme.pl? Pomysłodawcy platformy uznali, że rynek marketplace w Polsce jest silnie skonsolidowany, co nie w pełni odpowiada na zapotrzebowanie konsumentów.

– Wierzę, że w najbliższych latach pojawi się wiele wyspecjalizowanych marketplace’ów, które będą konkurować z masowymi graczami dedykowanym podejściem do kategorii i konsumentów. Chcę, by Medme.pl nie tylko uczestniczyło, ale i tworzyło ten trend poprzez wykorzystanie naszej wiedzy i bogatego doświadczenia w kategorii medyczno-zdrowotnej. Widzimy pewne luki w rynku e-commerce w sektorze zdrowia i urody. Nasz wertykalny marketplace będzie działał w synergii z treścią redakcyjną – tłumaczy Joanna Barczykowska-Tchorzewska.

Pomysł oparty jest na prostych rozwiązaniach. Klient w jednym miejscu będzie mógł zrobić zakupy od wielu dostawców, wszystko umieszczając w jednym koszyku z jedną płatnością.

– Widzimy duży potencjał w rozwoju wertykalnych platform marketplacowych w Polsce. Dlatego z przyjemnością dołączyliśmy do projektu, zapewniając Medme.pl najwyższą jakość usług płatności onlinowych – stwierdza Krystian Wesołowski, Head of Sales Blue Media S.A.