Przypomnijmy, że 23 sierpnia zeszłego roku w amerykańskim serwisie Business Insider pojawił się materiał, w którym autorka napisała, że partnerzy marketingowi Facebooka w sposób nielegalny pozyskują dane użytkowników. Wśród wymienionych firm znalazł się Brand24. Firma miała wykorzystywać i udostępniać zewnętrznym partnerom dane, które nie są oficjalnie udostępniane na platformie. W efekcie na tę publikacji Facebook i Instagram zablokował konta Brand24 oraz profile Michała Sadowskiego.
Spór z serwisem społecznościowym został zażegnany. Dziś rano Michał Sadowski opublikował na swoim profilu Facebookowym informację, że Brand24 wraca na Facebooka i Instagrama. Poza tymi kontami mają zostać przywrócone konta reklamowe i dostęp do API dla firmy.
– Równolegle, zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Facebooka, spółka przygotowuje nową integrację Brand24 z serwisami Facebook oraz Instagram. Integracja pozwoli na pojawienie się danych z tych serwisów w produkcie Brand24 – napisano w komunikacie, który zacytował serwis strefainwestorow.pl.
Natomiast w zeszłym roku, zaraz po tym jak konta Brand24 zostały zablokowane, Michał Sadowski tłumaczył, że jego firma została wymieniona obok innych, które używały informacji o tym gdzie użytkownicy byli, jakie miejsca i wydarzenia odwiedzili i na tej podstawie tergetowały reklamy. Sadowski takie zestawienie uznał za niesprawiedliwe. Zapowiedział również, że zamierza wyjaśnić całą sprawę z Facebookiem.