Do końca roku 2019 ma zostać zrealizowany cel zgromadzenia początkowej grupy czterech do sześciu partnerów i wdrożenia co najmniej 15 przypadków użycia w wybranych środowiskach produkcyjnych. Producenci i dostawcy, w tym firmy spoza branży motoryzacyjnej, będą zachęcani do przyłączenia się do społeczności.
Na targach Hannover Messe firmy Microsoft Corp. i BMW Group ogłosiły powołanie nowej inicjatywy umożliwiającej szybsze, wydajniejsze kosztowo innowacje w sektorze produkcyjnym. W dzisiejszej branży produkcyjnej szybkość i rentowność produkcji może być ograniczana przez złożone, własnościowe systemy prowadzące do powstawania silosów danych i mniejszej produktywności. Otwarta platforma produkcyjna (ang. Open Manufacturing Platform; OMP) ma na celu przełamanie tych barier przez utworzenie otwartej struktury technologicznej i społeczności przekraczających granice branż. Inicjatywa ma wspierać rozwój rozwiązań fabryk inteligentnych, a wspierana będzie przez członków OMP z branży motoryzacyjnej i szerzej rozumianego sektora produkcyjnego. Celem współpracy jest znaczące przyspieszenie przyszłego rozwoju przemysłowego internetu rzeczy, zmniejszenia czasu do wartości i zwiększenia wydajności produkcyjnej, przy jednoczesnym radzeniu sobie z powszechnymi wyzwaniami przemysłowymi.
Bazując na platformie przemysłowego internetu rzeczy Microsoft Azure, OMP ma zapewnić członkom społeczności dostęp do architektury referencyjnej z komponentami typu open source opracowanymi na podstawie otwartych standardów przemysłowych i otwartego modelu danych. Poza ułatwieniem współpracy podejście na bazie platformy ma otworzyć i ustandaryzować modele danych do tej pory przechowywanych we własnościowych systemach, co prowadzi do możliwości analityki i uczenia maszynowego. Korzystając z przemysłowych przypadków użycia i przykładowego kodu, członkowie społeczności i inni partnerzy będą mogli opracowywać własne usługi i rozwiązania, jednocześnie utrzymując kontrolę nad danymi.
– Microsoft łączy siły z BMW Group w zakresie transformacji w wydajności produkcji cyfrowej w całej branży. Nasze zobowiązanie do utworzenia otwartej społeczności przyczyni się do utworzenia nowych możliwości współpracy w całym produkcyjnym łańcuchu wartości – skomentował Scott Guthrie, wiceprezes wykonawczy Microsoft Cloud + AI Group.
Licząc obecnie 3000 urządzeń, robotów i autonomicznych systemów transportowych podłączonych do platformy internetu rzeczy BMW Group na bazie chmury Azure, internetu rzeczy i sztucznej inteligencji Microsoft, BMW Group planuje podzielić się ze społecznością OMP początkowymi przypadkami użycia. Jednym z przykładów jest wykorzystanie przez firmę platformy internetu rzeczy w drugiej generacji autonomicznych systemach transportowych w zakładzie BMW Group w Regensburgu w Niemczech, jednym z 30 zakładów produkcji i montażu BMW na świecie. Ten przypadek użycia umożliwił BMW Group znacząco uprościć procesy logistyczne przez centralną koordynację systemu transportowego, tym samym prowadząc do zwiększenia wydajności logistyki. W przyszłości to i inne zastosowania, w tym cyfrowe pętle informacyjne, cyfrowe zarządzanie łańcuchem dostaw i konserwacja predykcyjna będą dostępne i opracowywane w społeczności OMP.
– Opanowanie złożonego zadania produkcji zindywidualizowanych produktów premium wymaga innowacyjnej informatyki i oprogramowania. Łączność zakładów i systemów, a także bezpieczna integracja partnerów i dostawców są szczególnie ważne. Polegamy na chmurze od 2016 r. i ciągle opracowujemy nowe podejścia. Otwarta platforma produkcyjna jest kolejnym krokiem. Chcemy, aby nasze rozwiązania były dostępne dla innych firm i wspólnie będziemy wykorzystywać potencjał do zapewnienia silnej pozycji na rynku w dłuższej perspektywie – skomentował Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG, Production.
Platforma OMP jest kolejnym krokiem w ewolucji długofalowej współpracy technologicznej BMW Group i Microsoft, a także potwierdza wzajemne zaangażowanie w innowacje i tworzenie szans na wspólny sukces w całej branży. Dzięki OMP członkowie społeczności będą mieli większe możliwości wydobycia potencjału danych, przez co będą mogli tworzyć i integrować rozwiązania branżowe szybciej i bezpieczniej, a to z kolei pozwoli na wnoszenie wkładu i uczenie się od innych organizacji.
Platforma leżąca u podstawy społeczności będzie ewoluować w czasie wraz ze zmieniającymi się wymaganiami produkcyjnymi w celu ujęcia innowacji w obszarach takich jak analityka, sztuczna inteligencja i cyfrowe pętle informacyjne.