Jak podkreśla serwis spidersweb.pl Microsoft na ten zakup przeznaczył więcej pieniędzy niż na jakikolwiek inny dotychczasowy zakup z obszaru gamingu. Nawet za znanego Minecrafta firma zapłaciła mniej. Jednocześnie jest to jedno z największych i najgłośniejszych przejęć w branży gamingowej w ostatnich latach.
– Microsoft jest niesamowitym partnerem i oferuje dostęp do zasobów, które uczynią nas lepszym wydawcą i deweloperem. Wierzymy, że oznacza to, że powstaną jeszcze lepsze gry, w które można grać. Mówiąc wprost – wierzymy, że zmiana ta jest ważną częścią procesu ulepszania naszych produktów. Mamy długą historię współpracy z Microsoftem. Nasze firmy podzielają wiele z tych samych podstawowych zasad – napisał w komunikacie Pete Hines z Bethesda.
Planowane przejęcie obejmuje biura wydawnicze i studia rozwojowe na całym świecie zatrudniające ponad 2300 pracowników, w tym Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Studios. Spółka macierzysta Bethesda ZeniMax Media została założona w 1999 r. przez prezesa i dyrektora generalnego Roberta A. Altmana, po przejęciu struktura i władze Bethesdy nie ulegną zmianie.
– Gry są najbardziej ekspansywną kategorią w branży rozrywkowej, ponieważ ludzie na całym świecie sięgają po gry, aby poznawać się, nawiązywać kontakty towarzyskie i grać ze swoimi przyjaciółmi. Zróżnicowana jakość treści jest motorem wzrostu i wartości Xbox Game Pass – od Minecraft do Flight Simulator. Jako sprawdzony twórca i wydawca gier, Bethesda odniosła sukces w każdej kategorii gier, a od teraz razem będziemy realizować wspólne cele – powiedział Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoft.
Przejęte studio dołączy teraz do zespołu Xbox. Jak komentują specjaliści z branży, Microsoft planuje wygryźć Sony i jej PlayStation 5.