Milion euro na promocję w TV
Mniej-więcej rok temu Michał Juda i Jasiek Stasz zapowiadali, że planują uruchomić za naszą zachodnią granicą niemiecką wersję polskiego Showroomu. I faktycznie od ubiegłego tygodnia platforma handlująca ubraniami młodych projektantów rozpoczęła działalność właśnie w Niemczech pod nazwą Shwrm.de. Pomysłodawcy przedsięwzięcia przeznaczą na promocję serwisu na tamtejszym rynku aż milion euro.
Na zdjęciu (od lewej): Michał Juda i Jasiek Stasz, pomysłodawcy platformy SHOWROOM | fot. materiały prasowe
Działania marketingowe Shwrm.de obejmą głównie emisję spotów reklamowych dotyczących platformy w niemieckiej telewizji. Ponadto w ramach kampanii, polscy projektanci zaprezentują swoje projekty na łamach modowego magazynu InStyle, który jest wydawany w Niemczech w prawie pół-milionowym nakładzie. Możliwość prowadzenia tak intensywnych działań marketingowych przedsiębiorcy zagwarantowali sobie biorcą udział w konkursie „7 Ventrues Pitch Day” organizowanym przez niemiecką stację telewizyjną ProSieben.
Polska moda jest na europejskim poziomie
W finale zadaniem startupowców było zaprezentowanie biznesu przed publicznością w ciągu siedmiominutowego wystąpienia. Jury oceniało wówczas pomysł, model biznesowy, zespół oraz potencjał telewizyjny. Twórcy Showroomu stanęli wtedy na podium i zajęli trzecie miejsce. Teraz zamierzają wykorzystać nagrodę, czyli promocję w TV o wartości miliona euro, aby zbudować swoją pozycję u naszego zachodniego sąsiada.
Michał Juda twierdzi, że niemiecki rynek mody jest bardzo konkurencyjny i zatłoczony, ale także: ciągle niezagospodarowany – startupowcy z Polski zamierzają to wykorzystać. A jak przekonują, projekty modowe naszych rodzimych projektantów, mogą zainteresować naszych sąsiadów. – Polska moda w większości przypadków jest tworzona na najwyższym, europejskim poziomie i tak też powinna być postrzegana – czytamy w informacji prasowej. Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko dotrzeć do jak największej liczby widzów podczas emisji spotów reklamowych.