Mniej sfrustrowanych klientów
Jak się okazuje wiele przedsiębiorców ma problem ze zbyt dużą liczbą wiadomości e-mailowych pojawiających się w skrzynce odbiorczej. Gdy ta jest przepełniona powstaje bałagan i chaos komunikacyjny. Wówczas warto skorzystać z Sugestera, stworzoną przez dwóch braci Michała i Marcina Stefaniaków oraz Pawła Deryło, platformę wspomagającą proces obsługi klientów. Za pośrednictwem serwisu, użytkownicy w wygodny sposób mogą zarządzać pocztą elektroniczną.
Firmy korzystające z usług polskiego startupu otrzymują dostęp do narzędzi rozwiązujących powyższy problem. – Maile są automatycznie sortowane i przydzielane do odpowiednich osób. System mierzy czas odpowiedzi na każdą wiadomość, a jeśli dany mail pozostaje bez odpowiedzi zbyt długo – na przykład 2 godziny – zostaje automatycznie przydzielony do innego członka zespołu. W ten sposób unika się sytuacji, w której sfrustrowani klienci rezygnują z naszych usług, ponieważ zbyt długo czekali na odpowiedź na swoje pytania – wyjaśnia Michał Stefaniak, CMO Sugestera.
Giganci korzystają z polskich rozwiązań
Oferowane przez startup narzędzia są dostępne dla użytkowników online, po wcześniejszej rejestracji oraz wyborze pakietu i wariantu cenowego, który rozliczany jest w formie miesięcznego abonamentu. Przejrzyste warunki dotyczące użytkowania platformy oraz skuteczność oferowanych rozwiązań skłoniła korporacje o międzynarodowym zasięgu do zaufania polskim przedsiębiorcom. Obecnie z ich usług korzysta m.in. Lenovo Polska, Carrefour Polska oraz Urząd Miasta Stołecznego Warszawy. Właściciele Sugestera nie zamierzają poprzestać tylko na nich i chcą podbić globalne rynki.
Właśnie z tego powodu w ostatnim czasie pozyskali finansowanie w wysokości miliona złotych od funduszu Inovo. – Zdecydowaliśmy się na współpracę z Inovo głównie z uwagi na osoby, które zarządzają funduszem i ich bardzo podobne do naszego spojrzenie na branżę technologiczną – wyjaśnia Michał Stefaniak. Dzięki zdobytym środkom przedsiębiorcy będą mogli rozbudować bazę klientów w Polsce i za granicą oraz zadbać o rozwój produktu i kampanię marketingową.
Konkurować z najlepszymi w branży
Poza środkami finansowym, na jaką pomoc ze strony Inovo mogą liczyć twórcy startupu? – Sugester tak jak każda nasza spółka, zyskuje dostęp do doświadczeń innych naszych spółek – wyjaśnia Tomasz Swieboda, prezes funduszu Inovo i dodaje, że zespół inwestorów szczególną wagę przywiązuje do wsparcia sprzedaży, marketingu oraz działań PRowych. Dlatego w pierwszej kolejności będą trwały prace mające na celu znalezienie procesów wymagających wzmocnienia.
Głównym celem braci zarządzających Sugesterem jest stworzenie biznesu, który będzie liczył się na rynkach międzynarodowych. Jak tłumaczą, planują osiągnąć renomę porównywalną do tej, którą cieszą się głowni konkurenci, czyli Zendesk, Freshdesk i UserVoice. Szansa na powodzenie polskich przedsiębiorców jest duża, bo już wcześniej z powodzeniem na rynek wprowadzili Fakturownię.pl, która w krótkim czasie zyskała 100 tysięcy klientów.
fot. kaboompics.com