Od dziś za pośrednictwem jednego konta, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa uzyskają dostęp zarówno do dziesiątek milionów klientów Amazon w całej Europie, jak i sieci logistycznej firmy. Polscy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z miesięcznego bezpłatnego dostępu do usługi.
Polscy sprzedawcy mogą skorzystać z pakietu narzędzi, które ułatwią im sprzedaż produktów za granicą. Wśród dodatkowych rozwiązań znalazły się: pomoc językowa dla lokalnych sprzedawców, intuicyjne konto wspomagające sprzedaż, usługa dostawy pod nazwą Fulfillment by Amazon (FBA), obsługa klienta w 5 językach oraz prosty proces płatności. Gdy sprzedawca zamieści na jednej stronie Amazon nowy produkt, może on zostać udostępniony na wszystkich europejskich stronach internetowych Amazon, dzięki czemu może on dotrzeć do milionów klientów. Amazon zapewnia także dostęp do zautomatyzowanych narzędzi służących do raportowania i analizy sprzedaży, które zapewniają sprzedawcom pełen obraz prowadzonej działalności oraz pozwalają lepiej rozplanować działania w zakresie marketingu, rozwoju produktu czy dostawy.
„Polskie firmy mogą prowadzić sprzedaż za pośrednictwem wszystkich z naszych pięciu europejskich stron internetowych i w ten sposób trafiać do milionów klientów. Jeśli korzystają z usługi Fulfillment by Amazon, wystarczy, że prześlą swoje towary do dowolnego centrum logistycznego wybranego spośród 29 takich placówek znajdujących się na terenie Europy. My zajmiemy się resztą – zapewnimy szybką dostawę do klientów z Europy i reszty świata, a także zatroszczymy się o obsługę klienta” – mówi Francois Saugier, Dyrektor Zarządzający Amazon Services w Europie.
„Polski sektor e-commerce rozwija się dynamicznie – już 43 proc. firm sprzedających online prowadzi działalność jedynie przez Internet. Zależy nam na tym, aby polscy przedsiębiorcy chętniej korzystali z nowoczesnych rozwiązań IT, bo to pozwoli im lepiej wykorzystywać przewagi konkurencyjne w globalnej rywalizacji.
Wsparcie polskich firm w ekspansji zagranicznej jest jednym z filarów silnej gospodarki. Dlatego będziemy wspierać inicjatywy, które otwierają przed nimi nowe możliwości rozwoju na zagranicznych rynkach. Jednocześnie chcemy kreować warunki zachęcające inwestorów krajowych i zagranicznych do lokowania w naszym kraju przedsięwzięć, które wzmocnią konkurencyjność polskiej gospodarki i sprawią, że będzie ona bardziej innowacyjna” – mówi Tadeusz Kościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Obecnie Amazon oferuje polskim firmom szereg usług i narzędzi, które uproszczają proces sprzedaży na obszarze Unii Europejskiej:
-
Rozwiązanie, które umożliwia sprzedaż na wszystkich europejskich stronach internetowych Amazon za pomocą jednego kliknięcia i przez pierwszy miesiąc jest DARMOWE dla Polskich przedsiębiorców – sprzedawcy mogą udostępniać swój asortyment na wszystkich pięciu europejskich stronach internetowych Amazon korzystając z jednego konta sprzedawcy oraz zarządzać nim za pomocą tego samego konta. Dla polskich przedawców pierwszy miesiąc użytkowania narzędzia jest bezpłatny, aby sprzedawcy mogli je wypróbować bez konieczności ponoszenia kosztów.
-
Europejska sieć logistyczna i obsługa klienta w lokalnym języku – Amazon posiada 29 centrów logistycznych w 7 europejskich krajach oraz centra obsługi klienta, w których klienci otrzymują wsparcie w rodzimym języku. Dzięki usłudze Fulfillment by Amazon (FBA) sprzedawcy mogą dostarczyć swoje produkty do jednego z tych centrów, a Amazon zajmuje się resztą – realizuje zamówienia w całej Europie oraz troszczy się o obsługę klienta. Ponadto gdy sprzedawcy korzystają w usługi FBA, ich produkty mogą zostać udostępnione w ramach popularnej usługi Prime.
-
Rozwiązania tłumaczeniowe – Amazon umożliwia sprzedawcom tłumaczenie nazw i opisów produktów na każdy z pięciu języków.