Młodzieżowy semestr biznesowy

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Miasto podsumowało pierwszy etap programu rozwoju przedsiębiorczości wśród młodzieży stołecznych szkół. Młodzi warszawiacy mieli okazję porozmawiać z przedsiębiorcami i dowiedzieć się, jak zrealizować swój pomysł na biznes.

Na zdjęciu: Włodzimierz Paszyński, wiceprezydent Warszawy | fot. materiały prasowe

– „Start-up Jump” to unikatowe w skali kraju samorządowe przedsięwzięcie, w ramach którego uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania związane z przedsiębiorczością i podejmowaniem działalności gospodarczej – powiedział Włodzimierz Paszyński, wiceprezydent Warszawy.

Właśnie zakończył się pierwszy etap projektu, w którym młodzież pod opieką nauczycieli odwiedzała miejskie i partnerskie instytucje, takie jak: Centrum Przedsiębiorczości „Smolna”, Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego przy WCIES, FabLab powered by Orange, akademickie inkubatory przedsiębiorczości, Zebra Business Link czy Szkołę Główną Handlową. W pilotażu udział wzięło 147 uczniów z trzynastu stołecznych szkół, w tym pięciu techników, sześciu liceów ogólnokształcących i dwóch oddziałów gimnazjalnych.

– Młodzi ludzie zaczynają dostrzegać pozytywne aspekty zakładania własnego biznesu. Ten program realizujemy właśnie po to, żeby im uświadomić, że praca na etacie czy w korporacji nie jest jedyną alternatywą – powiedział Mariusz Frankowski, radny m.st. Warszawy, przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego.

Kolejny etap projektu rozpocznie się w drugim semestrze roku szkolnego 2017/18, a weźmie w nim udział wybrana grupa uczniów. Finaliści zostaną wyłonieni w wyniku dodatkowej rekrutacji, w tym m.in. wyboru najciekawiej zrealizowanego zadania projektowania w 3D.

20 młodych warszawiaków weźmie udział w warsztatach poświęconych założeniu własnej firmy. Otrzymają wsparcie w postaci indywidualnych i grupowych konsultacji z mentorami, pogłębią wiedzę na temat projektowania 2D i 3D, podstaw elektroniki, programowania oraz prototypowania, a także nauczą się pracy zespołowej.