MobinetMaps łączy mapy indoor i marketing

Dodane:

Justyna Czyczuk Justyna Czyczuk

Udostępnij:

MobinetMaps to propozycja łódzkiego startup’u na mobilne mapy wnętrz budynków i marketingu mobilnego na smartfony. Rozwiązanie jest przeznaczone dla centrów handlowych, sklepów, muzeów czy wszelkich innych budynków oraz ogrodów zoologicznych, parków rozrywki a nawet miast.

MobinetMaps to propozycja łódzkiego startup’u na mobilne mapy wnętrz budynków i marketingu mobilnego na smartfony. Rozwiązanie jest przeznaczone dla centrów handlowych, sklepów, muzeów czy wszelkich innych budynków oraz ogrodów zoologicznych, parków rozrywki a nawet miast. System MobinetMaps pozwala na tworzenie map wnętrz i obiektów bardzo wysokiej jakości a dzięki integracji z systemem CMS i CMR daje możliwość pełnego wykorzystania zalet marketingu mobilnego.

W tej chwili w Polsce już 30-40% telefonów to smartfony a w ciągu trzech najbliższych lat będzie ich ponad 60%. Na całym świecie więcej połączeń z internetem odbywa się z urządzeń mobilnych niż przez tradycyjne łącza. Dzięki smartfonom mamy w każdej chwili łatwy dostęp do potrzebnych lub ulubionych aplikacji i treści z internetu.

MobinetMaps jest unikalny na skalę światową. W żadnej istniejącej aplikacji nie znaleźliśmy dobrych map wnętrz budynków – mówi Paweł Lewiński, właściciel Mobi-net. Wszystkie mapy były albo po prostu brzydkie, albo brakowało im funkcjonalności a bardzo często nawet czytelności. Zrobiliśmy więc własne rozwiązanie.

W systemie MobinetMaps mapy centrum handlowego, sklepu czy muzeum są tworzone zgodnie z wymaganiami klienta i są całkowicie interaktywne. Kliknięcie danego sklepu powoduje pokazanie jego nazwy i umożliwia przejście do jego opisu. Bardzo przydatną funkcją może być odnajdywanie drogi pomiędzy dwoma punktami na mapie, dzięki czemu poruszanie się po centrum handlowym staje się łatwiejsze. Przygotowane mapy mogą być w widoku izometrycznym lub 2D. Poszczególne sklepy można oznaczyć jako ulubione czy podzielić się informacjami o nim ze znajomymi z Facebook’a. Podobnie można zrobić z promocjami, kuponami czy eventami dostępnymi w aplikacji. Ponieważ system można zintegrować z największą mobilną listą zakupów Listonic, możliwe będzie również błyskawiczne dodanie danego produktu do własnej listy.

Zarządzający centrum otrzymuje do ręki bogaty zestaw narzędzi marketingu mobilnego. W panelu CMS możliwe jest bezpośrednie zarządzanie informacjami o centrum i znajdujących się w nim sklepach i dodawanie promocji, które są natychmiast widoczne na telefonach klientów. Można również wysyłać na smartfony klientów komunikaty zachęcające do odwiedzenia centrum lub skorzystania z ofert specjalnych. Możliwe jest wyświetlanie w aplikacji reklam oraz realizacja za jej pomocą programów lojalnościowych. Interesującą funkcją jest również możliwość tworzenia kampanii kuponów, których realizacja odbywa się bezpośrednio na telefonie. Jak pokazują zagraniczne przykłady stopień akceptacji i wykorzystania takich mobilnych kuponów jest dzięki swojej wygodzie bardzo wysoki.

Ciekawą propozycją jest możliwość gamifikacji aplikacji lub poszczególnych działań marketingowych, dzięki czemu zapraszamy użytkownika do zabawy i czynnego, aktywnego zaangażowania. – dodaje Paweł Lewiński. Na bazie MobineMaps można tworzyć różnego rodzaju mini gry czy konkursy również z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości. Jest to nałożenie na rzeczywisty obraz widoczny w kamerze telefonu dodatkowych elementów graficznych zwiększających lub uzupełniających to co widzi użytkownik.

W tej chwili powstaje pierwsza aplikacja centrum handlowego oparta na MobinetMaps dla stałego klienta Mobi-net i przygotowywana jest aplikacja dla międzynarodowego lotniska.