Mobuzzer.pl – platforma do brand monitoringu

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Agencja Digital One startuje z projektem platformy e-usługowej, o nazwie Mobuzzer, która będzie umożliwiała marketerom monitoring kondycji ich brandów w social mediach. Produkt będzie oferowany komercyjnie na zasadzie abonamentów miesięcznych.

Agencja  Digital One startuje z projektem platformy e-usługowej, o nazwie Mobuzzer, która będzie umożliwiała marketerom monitoring kondycji ich brandów w social mediach. Produkt będzie oferowany komercyjnie na zasadzie abonamentów miesięcznych.


Pomysł na platformę Mobuzzer.pl wyniknął wprost z naszych doświadczeń i braków na rynku. Istnieje kilka tego typu platform zagranicznych, ale nie mają one możliwości monitorowania polskich serwisów social media. Z kolei polskie projekty mają mocno ograniczone możliwości, ponieważ albo nastawiają się wyłącznie na przeszukiwanie (crawling) serwisów społecznościowych, albo koncentrują się wyłącznie na jednym wybranym serwisie, z reguły na Facebooku. My podchodzimy do tego zupełnie inaczej, nie od strony medium, tylko od strony marek i ich obecności w sferze social mediów, koncentrując się w dużej mierze na  wskaźnikach jakościowych,  badaniu „sentymentu” do danej marki i analizie semantycznej –  mówi Olgierd Cygan, CEO/managing partner agencji Digital One.

Mobuzzer 1.0 obejmuje swoim zasięgiem najpopularniejsze serwisy społecznościowe (Facebook), platformy blogowe (O2.pl), mikroblogowe (Blip) i fora dyskusyjne (O2.pl). Sukcesywnie będzie poszerzany o kolejne monitorowane serwisy, w chwili obecnej trwają już prace nad dodaniem źródeł pochodzących z grupy WP.pl oraz prowadzone są rozmowy z kolejnymi partnerami. Z założenia Mobuzzer ma być stale rozwijającym się „żywym organizmem” uzupełnianym o dodatkowe funkcjonalności.

Nasze rozwiązanie da użytkownikom ogromny komfort, bo Brand Manager danej firmy będzie mógł zobaczyć w jednym miejscu, na jednym „pulpicie sterowania”, jak jego marka radzi sobie w poszczególnych serwisach społecznościowych, dokonać niezbędnych analiz w czasie rzeczywistym, poznać dzięki mapom semantycznym kontekst w jakim funkcjonuje brand, oraz monitorować na bieżąco czy poszczególne „wskaźniki społecznościowe” są na odpowiednim poziomie – szczególnie na tle konkurencji. Dostęp do tego rodzaju informacji będzie nieocenioną pomocą w działaniach bieżących jak i planistycznych każdego marketera – wyjaśnia Michał Owczarek, Creative&Strategy Director w Digital One.

Oferta platformy Mobuzzer.pl skierowana jest do Brand Managerów, pracowników działów marketingu, działów PR, a także do agencji specjalizujących się w social mediach, oraz wszelkiego typu agencji mających do czynienia z social mediami w ramach szerszych projektów marketingowych.  Korzystanie z platformy opłacane będzie na zasadzie abonamentowej, przy czym abonament waha się od 39 zł do 599 zł miesięcznie, w zależności od zakresu usług (liczby monitorowanych serwisów i palety usług). Przez 14 dni można testować platformę, korzystając z darmowej wersji próbnej.

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8.1.

źródło: informacja prasowa