Monda ViVo World Woman Club – świat w kobiecych rękach

Dodane: 15.02.2021

Mam Startup

Udostępnij:

O Monda ViVo World Woman Club opowiadają założycielki – Dorota Milczarczyk oraz Agnieszka Wojtkowiak. Obie panie łączy ogromna otwartość, nieustająca ciekawość świata i ludzi oraz dar szczerej rozmowy.
Monda ViVo w języku esperanto oznacza „życie na świecie”. To również nazwa platformy komunikacyjnej dla międzynarodowej społeczności kobiet – Polek i cudzoziemek, których drogi krzyżują się w Polsce. Jak mówi Dorota Milczarczyk, założycielka Monda ViVo – World Women Club – „Celebrujemy różnorodność kulturową. Rozmawiamy o wspólnych wyzwaniach, interesujących tematach – z perspektywy różnych kultur i krajów. Tworzymy przestrzeń, gdzie poznajemy się i wzajemnie inspirujemy. Różnice to nasza siła. Wierzymy, że poznając inne kultury, jednocześnie odkrywamy siebie”.

Jaką misję ma Monda Vivo? 

Samo istnienie obok siebie różnych grup kulturowych nie prowadzi automatycznie do wielokulturowości. Między nimi musi dojść do jakiejś relacji, chęci realizowania wspólnego celu. Tworząc Monda Vivo – tworzymy przestrzeń, gdzie te relacje mogą się narodzić i wzmacniać – wyjaśnia Agnieszka Wojtkowiak, współzałożycielka Monda ViVo – World Women Club. Otwartość na to co inne, daje nam możliwość postrzegania i działania w sposób odmienny, niż nas nauczono. Nie oznacza to wcale, że tracimy własną tożsamość, a tylko sięgamy po to co dla nas najlepsze. I to jest właśnie misja Monda ViVo – World Women Club – stwarzanie kobietom przestrzeni, aby sięgały odważnie po to, co pozwoli im być jeszcze lepszą wersją siebie.

Z drugiej strony dostrzegamy, że kraj nad Wisłą jest coraz częściej wybierany na drugą ojczyznę. Dlatego chcemy tworzyć przestrzeń dla Polek, które mogą powiedzieć bez kompleksów „mam się czym pochwalić, bo jestem z Polski”. Nasz kraj jest bardzo atrakcyjny dla biznesu. Przekłada się to chociażby na sektor nowoczesnych usług finansowych, który przyciąga do Polski pracowników z innych państw. Na koniec I kwartału 2020 roku w sektorze zatrudnionych było już 338 000 osób w ponad 1500 centrach. Jednym z wyróżników sektora jest jego wielonarodowość – zatrudnienie w centrach w Polsce znaleźli pracownicy z 65 państw, a udział obcokrajowców w zatrudnieniu stanowi 12%. Sektor świadczy usługi w 38 językach obcych.

Projekt Monda ViVo wystartował formatami realizowanymi w social mediach, gdzie aktualnie dociera do ponad 8 000 osób miesięcznie. Poza osiąganiem statystyk, skupia się bardziej na dostarczaniu wartościowych  treści.

Dla społeczności Monda ViVo zrealizowane zostały w cyklach cotygodniowych m.in.:

  • „Kobiety inspirują kobiety” – cykl rozmów z Ambasadorkami Monda ViVo pochodzącymi z różnych stron świata.

  • „Bądź najlepszą wersją siebie” – autorskie programy Ambasadorek, takie jak spotkania mentoringowe, coaching, ale również lekcje Samby online z choreografką i tancerką z Rio De Janeiro.
  • „Dlaczego by nie” – spotkania, na które zapraszane są kobiety, które chcą zarażać swoją pasją.
  • Monda ViVo gościło już m.in. Dorotę Wellman – dziennikarkę, Paulinę Biernat – tancerkę i psycholożkę, Elisabeth Dudę – polsko-francuską aktorkę, pisarkę i felietonistkę, Annę Wendzikowską, aktorkę i dziennikarkę oraz Panią Katarzynę Wilkołaską-Żuromską, pełnomocniczkę Prezydenta m.st Warszawy ds. kobiet.

    Projekt wpierają finansowo różne organizacje

    Polska jest atrakcyjnym biznesowo miejscem dla inwestycji. Jednym z flagowych sektorów rozwijających się intensywnie w ostatnim czasie jest sektor nowoczesnych usług dla biznesu.

    Zgodnie z danym ABSL (raport 2020) – dotychczasowy rozwój sektora w przeważającej mierze opierał się na wejściu i aktywności kapitału zagranicznego. W polskim sektorze usług biznesowych działa obecnie 95 inwestorów z listy Fortune Global 500 – są to kluczowi gracze globalnego sektora usług. Kapitał zagraniczny generuje 82% miejsc pracy w 970 centrach stworzonych przez inwestorów pochodzących z 43 państw.

    Obecność międzynarodowych firm w Polsce wnosi również pierwiastek różnorodności kulturowej. To wymaga przemyślanej strategii – ze strony tych firm – jak wspierać różnorodności w różnych wymiarach. Monda ViVo odpowiada w pewnym stopniu na te potrzeby, adresując kwestię różnorodności kulturowej. Stąd też nasz projekt zakłada finansowanie działań m.in. poprzez współpracę z  firmami tego sektora, ale również z innymi sektorami i firmami, organizacjami, czy fundacjami, które w swojej strategii uwzględniają cel wspierania różnorodności.

    Wyjść poza własne kręgi kulturowe

    W Polsce nie było dotąd miejsca dedykowanego międzynarodowej społeczności kobiet. To była  właśnie motywacja do założenia Monda ViVo – World Women Club. Chcemy wspierać kobiety, umożliwiając wyjście poza własne kręgi kulturowe. Sposób patrzenia na te same sprawy z innej perspektywy jest wartościowy, uczy otwartości i uświadamia, że czasem warto wyjść poza własne wzory kulturowe. Dzisiejszy świat jest wielowymiarowy, wielokolorowy i coraz bardziej wymyka się wszelkim schematom. Szufladkowanie i podążanie narzuconymi ścieżkami uwiera. Różnorodność wzorców, doświadczeń i przemyśleń to nasz kapitał, którym powinnyśmy się dzielić i wzajemnie inspirować.

    Współczesna Polka jest ciekawa świata. Wśród swoich znajomych w ramach  Social Media ma ludzi z różnych światów. W klubie Monda Vivo kobietom z różnych krajów pomaga zrozumieć to co się u nas dzieje. Przekuć nieufność w informację „jesteśmy fajne”, „tu jest ok”.

    O czym rozmawiamy?

    Rozmawiamy o tematach, które dotyczą współczesnych kobiet, m.in. o ich roli  w dzisiejszym świecie, sposobach wychowywania dzieci. Poruszamy tematy związane z rozwojem osobistym i zawodowym. Wsłuchujemy się w komentarze i głosy naszej społeczności i na bieżąco reagujemy. Staramy się odpowiadać na bieżące wydarzenia i publikować opiniotwórcze treści. Ostatnio jedna z naszych ambasadorek – coach Eileen Gricuk, Chinko-Kanadyjka, napisała dla Monda ViVo,  artykuł o Blue Monday, dniu uznawanym za najbardziej depresyjny w roku.

    Z jakimi problemami borykają się w Polsce cudzoziemki?

    Wyzwania  cudzoziemek to bardzo szeroki temat. Wspieramy je w problemach dotyczących poszanowania różnorodności kulturowej. Naszym celem jest ułatwienie budowania  relacji, obalanie stereotypów,  umożliwienie poznania się. Problemy takie jak nietolerancja, dyskryminacja biorą się z lęku, a ten jest wynikiem braku zrozumienia odmienności, innego patrzenia na świat.

    Tworząc Monda ViVo, stawiamy na pokazywanie tych samych spraw z punktu widzenia różnych krajów. Ostatnio np. podczas jednej z rozmów na naszym kanale na YouTube, rozmawiałyśmy ze Szwedką i Panamką o roli kobiet w dzisiejszym świecie. Rozmawiałyśmy o tym, co powoduje, że Szwedki tak licznie wchodzą do zarządów spółek, o co walczą dziś Panamki. Tak różnorodny sposób patrzenia na świat otwiera nam oczy i pozwala czerpać z doświadczeń innych kultur. Warto przyglądać się jak radzą sobie z różnymi wyzwaniami kobiety z różnych krajów. One mogą stać się dla nas wzorem do naśladowania. Polki mogą inspirować cudzoziemki i odwrotnie. Warto tworzyć przestrzeń, która to umożliwia i redukuje lęk przez nieznanym.

    Jak zostać ambasadorką Monda ViVo?

    Do Monda ViVo zapraszamy panie z różnych krajów. Kobiety, które chcą się dzielić swoimi doświadczeniami, pasjami, historiami, pracą. Stawiamy na siłę różnic. Nasze Ambasadorki, są prawdziwymi kuratorkami swoich krajów, dzielą się swoimi doświadczeniami, wiedzą, inspiracjami. Wśród naszych Ambasadorek jest m.in. Elisabeth Duda, polsko-francuska aktorka, włoszka Cristina Catese – szefowa kuchni, panamka Alma Jenkins Acosta – dyrektor zarządzającą globalną korporacją i wiele innych wspaniałych kobiet.

    Dalsze plany klubu

    Widząc ogromne zainteresowanie warsztatami online, (np. lekcją samby prowadzoną przez Adrianę Goulart, choreografkę i tancerkę z Brazylii) chcemy to kontynuować. Planujemy również kolejne warsztaty i szkolenia online z różnych dziedzin. Wśród naszych ambasadorek mamy aktorki, trenerki, szefowe globalnych biznesów, szefowe kuchni, trenerki rozwoju osobistego i psycholożki.

    icon-112px-padlock Created with Sketch.

    Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem