Dzięki nowej usłudze konsumenci mogą wysłać pieniądze na numer telefonu komórkowego swojego przyjaciela za pośrednictwem strony internetowej MoneyGram i aplikacji mobilnej. Jak twierdzi firma nowa usługa, wspierana przez Visa Direct, zapewnia najszybszy w branży czas realizacji transakcji i najbardziej płynny transfer pieniędzy.
– Wraz z uruchomieniem nowej usługi FastSend, wysyłanie pieniędzy jest teraz tak proste jak wysłanie tekstu. FastSend bazuje na sukcesie naszej niezwykle popularnej aplikacji mobilnej i przyczyni się do umocnienia wiodącej pozycji MoneyGram w ewolucji cyfrowych płatności P2P – powiedział w komunikacie Alex Holmes, prezes i dyrektor generalny MoneyGram.
Aby korzystać z FastSend, klienci po prostu logują się do aplikacji lub strony internetowej MoneyGram, wpisują nazwę i numer telefonu odbiorcy oraz wybierają FastSend. Do odbiorcy wysyłany jest tekst informujący go o tym, że otrzymał środki, które są natychmiast dostępne do wpłaty. Następnie odbiorca loguje się, dodaje swoją kartę debetową, a środki są przelewane na jego konto bankowe w ciągu kilku minut.
Nowa opcja kosztuje 1.99 dolara za transakcję z kart debetowych i posiada limit 10 tys. dolarów na jedną transakcję.
– W ciągu ostatnich kilku lat zainwestowaliśmy w nasz biznes cyfrowy, aby zbudować finalny startup oparty na naszej wiodącej globalnej marce. Nasz biznes cyfrowy szybko staje się wiodącym transgranicznym rozwiązaniem płatniczym P2P i jesteśmy podekscytowani uruchomieniem FastSend w celu dalszego przyspieszenia naszego rozwoju cyfrowego – powiedziała w komunikacie Kamila Chytil, dyrektor operacyjny MoneyGram i lider inicjatyw cyfrowych firmy.
MoneyGram to kontynuacja strategicznego partnerstwa z Visa i produktem Visa Direct. Usługa FastSend jest obecnie dostępna na terenie Stanów Zjednoczonych oraz między USA do Hiszpanii. Przez cały rok planowane jest uruchomienie dodatkowych rynków.
Coraz prostsze sposoby płatności
Użytkownicy coraz częściej korzystają ze swojej bankowości za pośrednictwem telefonów. Natomiast instytucje bankowe i fintechy szukają nowych rozwiązań płatniczych, by dostosować się do oczekiwań klientów. Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy o tym, że Facebook uruchomił usługę Facebook Pay, która umożliwia dokonywanie płatności za pośrednictwem serwisów społecznościowych.
Usługa dostępna jest dla Facebooka, Instagrama w WhatsAppa. Na początku będą mogli z niej korzystać jedynie mieszkańcy Stanów, jednak są plany, by usługa weszła również na inne rynki. Opcja została stworzona głównie po to, by użytkownicy mogli łatwiej dokonywać płatności w Marketpalce oraz mogli wpłacać pieniądze na zbiórki charytatywne (przypomnijmy, że od 2015 roku Facebook zanotowała tego typu przelewy o łącznej wartości ponad 2 mld dolarów).
Jak widać otwarta bankowość przyczynia się do rozwoju sektora finansowego. Dokonywanie przelewów przyjmuje coraz to nowsze formy i staje się coraz prostsze. Natomiast nasze smartfony już dawno przestały być tylko telefonami i zaczęły pełnić funkcję naszych portfeli. Cieszy nas postęp, jednak pamiętajcie, by korzystając z nowinek technologicznych, zawsze pamiętać o bezpieczeństwie.