Movens VC inwestuje w litewski Attention Insight

Dodane: 19.01.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Polski Movens VC ogłosił właśnie swoją pierwszą inwestycję na Litwie. Movens VC, w kooperacji z litewskim Open Circle Capital i Litewską Agencją Wspierania Biznesu (LVPA) zainwestowali łącznie ponad 800 tys. euro w Attention Insight. To startup rozwijający globalną platformę opartą na AI a służącą do m.in. projektowania stron www i testowania kampanii reklamowych. Już dziś spółka ma ponad 5 tys. użytkowników w kilkunastu krajach. Startup właśnie otworzył nowy oddział w Warszawie.
Tym razem polski fundusz finansuje Attention Insight, który w 2020 r. zaliczył spektakularne wzrosty. To narzędzie do automatycznego przewidywania konsumpcji wizualnej projektów graficznych stron www czy kampanii reklamowych ma już ponad 5 tys. użytkowników, głównie w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Skandynawii.

Teraz, wraz z nowymi inwestorami, spółka inwestuje w sprzedaż i ofertę na polskim rynku. Do tego, wraz z rozwojem handlu elektronicznego w czasie pandemii i ograniczonymi możliwościami fizycznego prowadzenia badań konsumenckich, platforma Attention Insight zainwestuje w rozwój, w tym w ulepszania technologii AI i gromadzenia nowych danych na temat eye-trackingu w przypadku stron www i kreacji reklamowych.

– W tym roku dotrzemy do kolejnych 15 000 użytkowników – specjalistów od marketingu, agencji, mediów informacyjnych i firm zajmujących się handlem elektronicznym. Skoncentrujemy się bardziej na ogromnym i szczególnie perspektywicznym polskim rynku oraz polskich agencjach za pośrednictwem naszego warszawskiego oddziału. Mimo to nie ograniczamy się geograficznie i nie oczekujemy rozwoju na całym świecie. Będziemy nadal doskonalić funkcjonalność produktu, zbiory danych, technologie oparte na sztucznej inteligencji i głębokim uczeniu się. Będziemy również szukać nowych możliwości na szczególnie ważnym rynku urządzeń mobilnych – mówi Kamilė Jokubaitė, współzałożycielka Attention Insight.

Handel elektroniczny w obliczu pandemii

Według Jokubaitė, pandemia przyspieszyła przechodzenie firm w kierunku handlu elektronicznego, a pytania dotyczące optymalizacji doświadczeń użytkowników są ważniejsze w internecie niż w sklepach fizycznych. Z tego powodu oferowane przez Attention Insight rozwiązania AI, pozwalające na efektywne badania konsumenckie bez bezpośredniego zaangażowania ludzi, mają ogromny potencjał na konkurencyjnym i dynamicznie rozwijającym się rynku. Attention Insight pomaga bowiem marketerom i projektantom automatycznie wykrywać, które obrazy znalezione w witrynach internetowych, reklamach zewnętrznych lub innych środowiskach najbardziej przyciągają uwagę użytkowników.

Attention Insight analizuje grafiki i daje rekomendacje oparte na bazie danych zawierającej ponad 30 tys. obrazów ocenionych w badaniach eye-trackingowych. W ten sposób wyniki są uzyskiwane natychmiast, bez konieczności inwestowania sprzęt i badania. Jak skuteczne są badania litewskiej spółki? W oparciu o model Massachusetts Institute of Technology (MIT), uznawany za standard rynkowy, osiągnięto dokładność od 90 do 94 proc. w porównaniu ze zwykłymi badaniami śledzenia wzroku. Produkt Attention Insight jest już zintegrowany z narzędziami Adobe XD i Sketch, które są szczególnie przydatne dla społeczności projektantów, a jednocześnie ma wtyczkę do Chrome.

Użytkownikom oferowane są mapy popularności ich witryn internetowych lub innych materiałów wizualnych, ocena przejrzystości, różne rekomendacje, możliwości porównań itp. Artur Banach, partner w Movens VC, uważa, że Attention Insight zrewolucjonizuje sposób, w jaki marketerzy, graficy czy specjaliści od UX/UI pracują nad kampaniami czy stronami internetowymi. Cieszy go również to, że firma wzmocni swoją działalność w Polsce.

– Dzięki analizie projektu przed uruchomieniem, każdą kreację można zoptymalizować nawet 100 razy szybciej i efektywniej kosztowo szybciej i w wielu przypadkach jeszcze przed jej uruchomieniem. Jesteśmy zachwyceni globalnym wzrostem firmy, entuzjastycznymi recenzjami klientów i doskonałymi wynikami kampanii serwisach Appsumo czy ProductHunt – podkreśla Artur Banach.

– Wspieramy Attention Insight, ponieważ wierzymy, że ich technologia i produkty mają ogromny potencjał w coraz bardziej zorientowanym wizualnie świecie biznesu i konsumentów – dodaje Jens Damsgaard, partner w Open Circle Capital.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem