Mówisz: zapłacę z Google i wychodzisz ze sklepu. Spółka testuje głosowy system płatniczy

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Google testuje w kilku wybranych punktach w Stanach Zjednoczonych „głosowy” system transakcyjny. Dzięki Hands Free nie trzeba wyciągać z kieszeni portfela albo smartfona, żeby zapłacić za wybrane produkty. Wystarczy powiedzieć do kasjera prostą formułkę i wyjść z zakupami ze sklepu.

Hands Free w fazie testów

Podchodzisz do kasy w sklepie i mówisz: „zapłacę z Google”, po czym trzymając w dłoni torbę z zakupami opuszczasz lokal. Po raz pierwszy, spółka z Mountain View zaprezentowała tę usługę podczas jednej z konferencji zorganizowanej w maju ubiegłego roku. Być może za jakiś czas gigant internetowy zdecyduj się rozpowszechnić ją na całym świecie. Póki co, system płatniczy Hands Free, o którym mowa jest w fazie testów.

Pali Bhat, dyrektor ds. produktu w Google, poinformował w oficjalnym komunikacie, że umożliwia on dokonywanie transakcji, jak na razie, w kilku wybranych punktach zlokalizowanych w South Bay w Los Angeles. Wymienia wśród nich sieć restauracji McDonald’s i Papa John’s. Tłumaczy w jaki sposób działa aplikacja Hands Free i dodaje, że jest ona dostępna dla dwóch mobilnych systemów operacyjnych: Android i iOS.

Zapłacę z Google

Po zainstalowaniu jej na smartfonie, należy zarejestrować się w systemie dodając m.in. swoje zdjęcie i skonfigurować ją z kartą płatniczą. Podczas zakupów nie trzeba wyciągać urządzenia z kieszeni albo z torebki, żeby dokonać płatności za wybrane towary. Wystarczy, będąc przy kasie, powiedzieć: „zapłacę z Google”. Wówczas Hands Free, dzięki modułowi Bluetooth i Wi-Fi połączy się z kasą. Na ekranie komputera pracownik sklepu zobaczy dodane przez użytkownika zdjęcie, poprosi go o inicjały, tym samy weryfikując tożsamość klienta.

Według spółki z Mountain View system ten jest bezpieczny między innymi dlatego, że użytkownik Hands Free otrzymuje powiadomienia SMS przy każdej transakcji. Będzie więc wiedział, gdy ktoś posłużył się jego kontem. Z drugiej zaś strony aplikacja ta nie udostępnia pracownikom sklepu informacji o skonfigurowanej z oprogramowaniem kartą płatniczą, eliminując tym samym ewentualne nadużycia.

Kamera i system zweryfikuje tożsamość

Google testuje również szybszy sposób weryfikowania tożsamości klientów. Ma on polegać na automatycznym porównaniu fotografii dodanej do systemu z twarzą użytkownika. Obraz przechwytywać ma kamera zainstalowana w kasie. Przedstawiciele spółki zapewniają, że wykonane za jej pomocą zdjęcia będą natychmiast po sfinalizowaniu transakcji usuwane. Hands Free nie jest jednak jedynym systemem płatniczym, który oferuje gigant internetowy.

Spółka udostępnia aplikacje Android Pay, która umożliwia przechowywanie informacji o kartach płatniczych różnych wydawców i dokonywanie nimi płatności za pośrednictwem telefonu. Usługa ta działa podobnie do kart zbliżeniowych. Wystarczy przyłożyć do terminala smartfon z zainstalowanym mobilnym portfelem Android Pay, żeby dokonać zapłaty. Z aplikacji tej korzysta już 9 mln użytkowników, a wkrótce może być ich więcej. System ten pod koniec marca zostanie udostępniony mieszkańcom Wielkiej Brytanii. Z kolei nie wiadomo jeszcze kiedy będziemy mogli korzystać z Hands Free.

fot. pixabay.com

https://youtu.be/MuIsOpD-Aag