mPTech udostępnia aplikację 4family. Ma pomóc zadbać o bezpieczeństwo seniorów i dzieci

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

mPTech udostępnia aplikację 4family. Ma pomóc zadbać o bezpieczeństwo seniorów i dzieci

Udostępnij:

mPTech udostępnia aplikację mobilną 4family. Appka ma pomóc zadbać o bezpieczeństwo bliskich, szczególnie seniorów, czyli najbardziej zagrożonych skutkami epidemii koronawirusa. Rozwiązanie może pomóc także w opiece nad dziećmi.

Aplikacja 4family jest bezpłatna, dostępna w tej chwili w Google Play dla smartfonów z Androidem. Poza tym jest też zainstalowana na specjalnie oznaczonym telefonie myPhone Halo Q dedykowanemu osobom starszym.

Seniorzy w obliczu postępującej pandemii i obostrzeń, muszą polegać jeszcze bardziej na sobie, a przymusowa kwarantanna może rodzić poczucie samotności. Dodatkowo zdarza się, że zarówno starsze osoby jak i dzieci, muszą zmierzyć się z trudnymi sytuacjami, bezradnością, zapominaniem o ważnych sprawach. Dlatego spółka mPTech udostępnia aplikację mobilną o nazwie 4family. Za sprawą aplikacji można więc zdalnie dbać i lokalizować podopiecznego oddalonego nawet o setki czy tysiące kilometrów, bez ciągłego zdzwaniania się.

Zintegrowane urządzenia: opiekun i podopieczny

Aplikację 4family można zainstalować na dowolnym smartfonie z systemem Android 5.0 lub nowszym i to świetne rozwiązanie dla opiekunów. Natomiast dla wygody i z myślą o bliskich osobach w podeszłym wieku, mPTech przygotował telefon klasyczny tj. znany już myPhone Halo Q z aplikacją 4family. Model wyposażony jest w duże, wygodne klawisze, spory, kolorowy wyświetlacz, a także bazę ładującą z funkcją odnajdywania telefonu i wytrzymałą baterię pozwalającą na ciągłe rozmowy aż do 7 godzin.

W konsekwencji opiekun ze swojego smartfona może kontaktować się z bliskim, lokalizować jego położenie i zarządzać funkcjami telefonu podopiecznego – tj. myPhone Halo Q 4family. W przyszłości mPTech zamierza udostępnić kolejne kompatybilne urządzenia takie jak: smartband, smartwatch oraz następny klasyczny telefon myPhone.

Funkcje i korzyści okiem opiekuna

Aplikacja 4family pozwala z poziomu opiekuna w sposób zdalny pomagać bliskiemu w obsłudze telefonunp.: ustawiać przypomnienia o wizytach u lekarza, zdalnie zapisywać kontakty na telefonie podopiecznego, monitorować jego stan baterii i w razie potrzeby przypomnieć o jej naładowaniu. Opiekun może również sprawdzić, gdzie w chwili obecnej znajduje się jego podopieczny za pomocą przybliżonej i niezawodnej lokalizacji GSM. W końcu opiekun może wysyłać do podopiecznego krótkie wiadomości głosowe i tekstowe. Opiekun może również odbierać alerty SOS lub powiadomienia od podopiecznego uzyskując w ten sposób możliwość szybkiej reakcji w razie potrzeby.

Funkcje i korzyści okiem podopiecznego

Podopieczny: dziecko, rodzic lub dziadek, zyskuje przede wszystkim zdalną pomoc w zarządzaniu telefonem, jego ustawieniami i kontaktami przez opiekuna. Dotyczy to również rozszerzenia spektrum możliwości jeżeli chodzi o kontakt podopiecznego i opiekuna, ponieważ ten pierwszy dzięki 4family zyskuje opcję odbierania i wysyłania wiadomości głosowych z poradami lub wskazówkami, albo powiadomieniami.

Aby podopieczny mógł wysłać komunikat głosowy do opiekuna z telefonu myPhone Halo Q 4family, nie musi nawet wchodzić w aplikację, wystarczy, że dłużej przytrzyma klawisz „5” i zacznie mówić do telefonu. Podopieczny zyskuje także możliwość wysyłania alertów SOS w razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia i wsparcie bieżące w zakresie jego położenia oraz lokalizacji.

Aplikacja 4family – jak zacząć?

Instalacja i korzystanie z aplikacji są łatwe i intuicyjne. Począwszy od startu, po wspólny kontakt i wsparcie za pomocą 4family, należy przejść przez 4 proste kroki tj.: pobranie aplikacji ze sklepu Google Play, rejestracja, dodanie osoby, którą chcemy się opiekować (podaje się numer IMEI), zadbanie o zgodę bliskiego na lokalizowanie (jednorazowo) i gotowe.

Aplikacja umożliwia tworzenie licznych grup kontaktów dla wielu osób. Muszą one wszystkie korzystać z aplikacji i kompatybilnych z nią urządzeń. Niezależnie – to opiekun zawsze jest posiadaczem smartfona z 4family, który ma najwięcej możliwości jeżeli chodzi o zarządzanie i wgląd w prostsze urządzenia będące w posiadaniu podopiecznych.

Warunkiem korzystania z aplikacji 4family jest aktywna transmisja danych w telefonie. Bieżące działanie aplikacji 4family potwierdza wyświetlanie się jej logo tj. czterolistnej koniczyny na ekranie urządzenia mobilnego oraz w pasku powiadomień.