Mr Jeff chce zrewolucjonizować rynek usług pralniczych w Polsce

mr jeff chce zrewolucjonizowac rynek uslug pralniczych w polsce
Udostępnij:
Hiszpański start-up rozpoczyna działalność w Polsce i kusi potencjalnych franczyzobiorców atrakcyjną ofertą biznesową o niskim progu wejścia i szybkiej stopie zwrotu. Polska będzie drugim – po Hiszpanii – europejskim rynkiem, na którym Mr Jeff otworzy swój oddział i zaoferuje usługi.

Pierwsze punkty franczyzowe już w tym roku

Po odniesieniu sukcesu na rynkach od Ameryki Łacińskiej po Azję Południowo-Wschodnią, Mr Jeff planuje zainteresować swoją ofertą polskich franczyzobiorcówi zrewolucjonizować rynek usług pralniczych w Polsce. Pierwsze punkty franczyzowe powstaną w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu. Inwestycja w otworzenie własnej pralni pod szyldem Mr Jeff nie jest kosztowna – to kwota około 112 tys. złotych netto, w skład której wchodzi opłata franczyzowa, koszty przeznaczone na budowanie świadomości marki, a także koszty wynajmu lokalu i pozyskanie niezbędnego wyposażenia. Zwrot następuje już po 16-19 miesiącach. Ponadto firma nie pobiera żadnych dodatkowych opłat miesięcznych przez pierwszy rok działalności franczyzy.

Partnerska współpraca

Dynamicznie rozwijający się start-up potrzebował zaledwie trzech lat, żeby otworzyć 1780 punktów franczyzowych na ponad 30 rynkach. Właściciele przedstawiają ambitne plany – otworzyć na świecie kolejnych 1220 punktów, aby do końca roku funkcjonowało ich 3000. Dotychczas żaden punkt franczyzowy na żadnym z rynków, gdzie obecny jest Mr Jeff, nie został zamknięty. Sukces ten jest efektem modelu biznesowego, który polega nie tylko na nawiązywaniu współpracy z lokalnymi franczyzobiorcami, ale również na partnerskiej relacji z nimi oraz wsparciu w bieżącej działalności. Dedykowane zespoły doradców Mr Jeff pomagają w rozwijaniu punktów franczyzowych od samego początku działalności poprzez zapewnienie pakietu webinarów, szkoleń i konsultacji kilka razy w miesiącu.

Biznes, który dobrze rokuje

Mr Jeff został założony w 2015 roku w Walencji przez trzech młodych przedsiębiorców – Eloi Gomeza, Adriana Lorenza i Rubena Muñoza - w ramach globalnego projektu Startup Boost. Pomysł zrodził się po analizie hiszpańskiego rynku usług pralniczych, który od lat nie podlegał większym zmianom czy innowacjom. Firma w szybkim tempie zaczęła przynosić zyski, co w 2018 roku zaowocowało otrzymaniem 10.4 milionów euro od zewnętrznych inwestorów w pierwszej rundzie inwestycyjnej. Aktualnie firma zatrudnia w Walencji 520 pracowników, a do końca roku planuje zwiększyć tę liczbę do 800. Na całym świecie natomiast dla Mr Jeff pracuje ponad 3 500 pracowników. W 2017 roku Mr Jeff znalazł się w gronie 20 najlepszych start-upów w rankingu przygotowanym przez Google.
Plany rozwoju na polskim rynku Mr Jeffa są tym bardziej ciekawe, że rynek usług pralniczych w Polsce od kilkunastu już lat konsekwentnie się rozwija i ma się bardzo dobrze. Kolejnymi rynkami, gdzie Mr Jeff planuje otworzyć swoje franczyzy, to Białoruś, Rumunia i Turcja. - Polska jest jednym z rynków, na których spodziewamy się największych zysków. – podkreślił Eloi Gomez, CEO Mr Jeff.

Odpowiedź na współczesny styl życia

Wg niezależnych badań przeprowadzonych przez firmę, aż 78% osób twierdzi, że pranie i prasowanie to najmniej lubiane czynności wykonywane w domu. Zapotrzebowanie na „pranie na żądanie” wzrasta wprost proporcjonalnie do obserwowalnego zwiększania się potrzeby komfortu i wygody w codziennym życiu. Propozycja oferowana przez hiszpański start-up jest więc innowacją, która wpisuje się we współczesne trendy i potrzeby odbiorcy z dużych miast, w których Mr Jeff jako pierwszych, otworzy punkty franczyzowe. Tak stało się z pralniami ekologicznymi, które są odpowiedzią na zauważalny wśród konsumentów zwrot w stronę ekologii.
Usługa oferowana przez młodych przedsiębiorców z Walencji działa w bardzo zbliżony sposób, co Uber, Netflix czy Spotify, bez których przecież ciężko wyobrazić sobie dzisiejszy świat. Wiele więc wskazuje na to, że Mr Jeff może odnieść podobny sukces. – zaznaczył Eloi Gomez.

Mr Jeff to start-up założony w 2015 roku oferujący wygodne i szybkie pranie oraz prasowanie na żądanie za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji i w punktach obsługi, czym firma planuje zrewolucjonizować polski rynek usług pralniczych. Firma założona w Walencji przez Eloi Gómeza, Adriána Lorenza i Rubéna Muñoza, trzech dwudziestokilkuletnich przedsiębiorców, aktualnie działa na ponad 30 rynkach w Azji, Ameryce Łacińskiej, Afryce i Europie. Do końca 2019 roku firma planuje globalną ekspansję i poszerzenie swojej bazy 1780 punktów franczyzowych zwanymi „Mr Jeff Hubs” o kolejnych 1220.