mytaxi zmienia się na FREE NOW i staje się multiplatformą

mytaxi zmienia sie na free now i staje sie multiplatforma
Udostępnij:
Od dziś marka mytaxi we wszystkich 9 krajach i 100 miastach europejskich zmienia się na FREE NOW. Nowa nazwa oznacza stopniowe przejście marki w kierunku multiplatformy, która zaoferuje obok zamówienia taksówki, również inne alternatywne opcje transportu w mieście. Pierwszym etapem, który rozpocznie się jesienią, jest umożliwienie wynajęcia e-hulajnóg hive z aplikacji FREE NOW, w miastach, w których ta usługa jest dostępna, również polskich. 

Zmianie ulega nazwa marki, barwy logo i aplikacji, a także oklejenia na taksówkach. Dotychczasowe opcje w aplikacji, dane użytkowników, a także struktury firmy, pozostają bez zmian. Użytkownik nie musi pobierać nowej aplikacji, wystarczy zaktualizować aplikację mytaxi by zobaczyć jej zmianę na FREE NOW. 2 lipca w całej Europie startuje również globalna kampania, największa w historii firmy.

Marka mytaxi funkcjonowała na rynku od 2009 roku. Aplikacja mytaxi powstała jako startup w Hamburgu. Jako pierwsza aplikacja taxi na świecie szybko zyskała popularność rozwijając się w 9 krajach, a także wsparcie silnego inwestora w postaci Daimlera. W ciągu dekady mytaxi odnotowało 100 milionów przejazdów, 14 milionów pasażerów i 100 000 kierowców.

W lutym 2019 roku firma zyskała drugiego inwestora jakim jest BMW, które połączyło się z Daimlerem w zakresie usług mobilnościowych, tworząc rodzinę marek NOW. W jej skład wchodzą również REACH NOW, SHARE NOW, PARK NOW, CHARGE NOW, które oferują inne usługi mobilności, np. carsharing lub wyszukiwarkę stacji ładowania samochodów elektrycznych. Do grupy FREE NOW należą również takie usługi zamawiania przejazdów, jak Kapten (dostępne we Francji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii), Beat (dostępne w Grecji i Ameryce Łacińskiej) i Clever (dostępne w Rumunii). Ich zmiana na FREE NOW planowana jest w późniejszym okresie.

– To wielki i ekscytujący dzień dla naszej firmy. Stajemy się globalnym graczem, za którym stoją silni inwestorzy. Za zmianą nazwy idzie przemiana w kierunku multiplatformy, a jej pierwszy etap rozpoczął się w ubiegłym roku, gdy wprowadziliśmy z sukcesem e-hulajnogi hive na ulice europejskich miast i zmieniliśmy interfejs aplikacji dodając nowe opcje. Taksówki nadal pełnią ważną rolę w naszej usłudze, ale wierzymy, że dołączenie kolejnych alternatywnych usług mobilnościowych w aplikacji, takich jak wynajem e-hulajnóg, ułatwi użytkownikom poruszanie się po mieście i przekona ich do multimodalnego korzystania z transportu. Nasza misja, to mobilność dostępna dla każdego - bez względu na wiek, zarobki i miejsce zamieszkania – mówi Eckart Diepenhorst, CEO FREE NOW w Europie

Jesienią 2019 r. do aplikacji FREE NOW dołączy usługa wynajmu e-hulajnóg na minuty siostrzanej marki hive. Firma działa w Polsce od 14 marca tego roku i stopniowo zwiększa swoją flotę.

– Bardzo nas cieszy, że usługa hive już jesienią będzie dostępna również dla użytkowników korzystających z aplikacji FREE NOW. Aktualnie e-hulajnogi hive są dostępne w 7 miastach Europy, w tym w Warszawie oraz Wrocławiu, a do końca roku naszym celem jest rozszerzenie swojej obecności na około 20 miast i stanie się głównym europejskim dostawcą e-hulajnóg – mówi Łukasz Gontarek, city manager hive w Warszawie.

FREE NOW jest już widoczne w siedmiu polskich aglomeracjach, a lokalne taksówki przybrały barwy nowej marki. Z FREE NOW współpracuje ponad 6 tysięcy kierowców w całej Polsce.

– Uważamy, że mobilność to coś więcej, niż tylko przemieszczanie się z punktu A do B. Musi ona gwarantować wolność wyboru, bezpieczeństwo, innowacyjność i transparentność. Dlatego, nasz model operacyjny nie ulega zmianie. Nadal współpracujemy wyłącznie z licencjonowanymi kierowcami, którzy gwarantują bezpieczeństwo i doświadczenie. Będziemy się rozwijać wprowadzając nowe opcje i odpowiadać na zapotrzebowanie rynku –  mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW Polska.

Wraz z rebrandingiem na FREE NOW startuje globalna kampania, spójna we wszystkich krajach FREE NOW. Inwestycja w działania marketingowe związane ze zmianą marki wyniosła dwucyfrową liczbę milionów euro i jest jednocześnie największą tego typu kampanią w historii firmy.