Czy porady zdrowotne zamieszczone w internecie są pomocne?
W sieci możemy znaleźć ogromną ilość porad dotyczących zdrowia, prawidłowego odżywiania i ćwiczeń fizycznych. Zdaniem dr Oleksandra Savsunenko, CEO Titanovo, część z tych informacji jest oderwana od rzeczywistości. Głównie dlatego, że zamieszczane w internecie porady zdrowotne odnoszą się do ogółu użytkowników, zamiast do ich indywidualnych potrzeb, a także bazują zwykle na opiniach, a nie nauce.
Na zdjęciu: dr Oleksandr Savsunenko, pomysłodawca DNA Lifestyle Coach | fot. materiały prasowe
Podobnie zresztą bywa w przypadku aplikacji mobilnych działających w tym segmencie. Inaczej z kolei funkcjonować ma DNA Lifestyle Coach. – Nasze oprogramowanie to wirtualny trener, który udzielając porad zdrowotnych uwzględnia genetykę – mówi dr Oleksandr Savsunenko. Tłumaczy, że zanim aplikacja wygeneruje wskazówki dotyczące diety, sportu, stomatologii, pielęgnacji skóry i redukcji stresu, najpierw analizuje kod DNA użytkownika.
Wymaz z policzka, analiza kodu DNA i wskazówki zdrowotne
Wystarczy więc, że internauta pobierze sterylną pałeczką wymaz z policzka, ślinę w probówce prześle do laboratorium, a otrzymane wynik przekaże przedstawicielom Titanovo. Zespół stojący za projektem zinterpretuje te dane i od tej pory algorytm DNA Lifestyle Coach na podstawie kodu genetycznego będzie udzielać użytkownikom porad zdrowotnych. Zalecenia będą podzielone według pięciu wcześniej wymienionych kategorii.
I tak na przykład, osoby korzystające z DNA Lifestyle Coach dowiedzą się, w jakie witaminy i minerały powinny być bogate ich posiłki, które kosmetyki zapewnią najlepszą ochronę ich skóry, a także jak skutecznie redukować stres. Dr Oleksandr Savsunenko dodaje, że aplikacja te przypadnie do gustu szczególnie tym internautom, którzy chcą prowadzić zdrowy tryb życia, korzystali już z podobnych rozwiązań, ale otrzymywane rezultaty nie były zadowalające.
Zebrali już ponad 12 tys. dolarów na Kickstarterze
Zanim jednak aplikacja ta trafi na rynek, zespół Titanovo musi zebrać 25 tysięcy dolarów podczas kampanii crowdfundingowej. – Zbiórka na Kickstarterze umożliwia nam weryfikację rynku. Pozwala również pozyskać kapitał bez konieczności wiązania się, na tak wczesnym etapie, z funduszem inwestycyjnym – mówi dr Oleksandr Savsunenko. Póki co, przedsiębiorcom udało się zdobyć już połowę wymaganej kwoty.
Gdy tylko kampania na Kickstarterze zakończy się sukcesem, wówczas pomysłodawca DNA Lifestyle Coach zamierza udoskonalić platformę i zatrudnić programistów. Planuje także poprzez działania spółki wesprzeć kondycję gospodarki na Ukrainie. – Myślę, że to ważne, żeby odwdzięczyć się miejscu skąd pochodzę i utalentowanym ludziom z Kijowa – dodaje.
Zdjęcie główne artykułu z pixabay.com