Od października sklepy korzystające z bramki płatniczej PayU w Rumunii, a także polskie firmy e-commerce rozwijające sprzedaż zagraniczną, mogą zaoferować swoim klientom możliwość odroczenia płatności z PayPo o 30 dni. Metoda płatności PayPo zostanie aktywowana automatycznie wszystkim firmom współpracującym już z PayU, spełniającym uzgodnione kryteria. Dodatkowo, do 10 grudnia 2025 r. usługa będzie udostępniana merchantom bezpłatnie, tj. bez naliczania prowizji za procesowanie transakcji, w ramach promocji „wszystko za zero”.
Współpraca PayU i PayPo wpisuje się dynamiczny wzrost popularności płatności cyfrowych w Rumunii. Według danych PayU, portfele mobilne, takie jak Google Pay i Apple Pay, odpowiadają już za 10% wszystkich transakcji online na tym rynku. Rosnące znaczenie zyskują też rozwiązania typu BNPL („kup teraz, zapłać później”), które w ubiegłym roku odnotowały ponad 100% wzrost.
Strategiczne partnerstwo e-commerce
Połączenie sił przez PayU i PayPo otwiera sklepom internetowym nowe możliwości na rynku rumuńskim. Dzięki połączeniu doświadczenia PayU w integracji i obsłudze płatności online z rosnącą popularnością usług BNPL oferowanych przez PayPo, sprzedawcy w Rumunii zyskują realną przewagę rynkową, a w Polsce łatwiejszą drogę do skutecznej ekspansji międzynarodowej.
PayPo zadebiutował w Rumunii we wrześniu 2022 roku, rozpoczynając ekspansję zagraniczną swoich usług. PayU działa na rynku rumuńskim od 2011 roku, oferując rozwiązania płatnicze dla sektora e-commerce. Firma wspiera sprzedawców w integracji zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych metod płatności oraz doradza przy wejściu na rynek rumuński.
– Partnerstwo z PayPo to naturalny krok w rozwoju naszych usług w Rumunii. Łączymy doświadczenie PayU w integracji płatności online z rosnącym zainteresowaniem konsumentów elastycznymi formami płatności, takimi jak BNPL. Dzięki temu sprzedawcy mogą zwiększać konwersję i średnią wartość koszyka, a klienci zyskują wygodę i bezpieczeństwo transakcji. Nasza strategia w Rumunii koncentruje się na wspieraniu ekspansji e-commerce i dostosowaniu rozwiązań płatniczych do lokalnych potrzeb, co w dłuższej perspektywie przyczynia się do rozwoju całego rynku płatności cyfrowych – mówi Tomasz Żołnierz, Head of Credit Business Development, PayU GPO.
Rumunia staje się atrakcyjnym rynkiem dla e-commerce?
W 2024 roku wartość rumuńskiego rynku e-commerce osiągnęła 11,5 mld euro, co stanowiło 3,42% PKB kraju. Rumunia zajmuje trzecie miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem wartości handlu online, a prognozy wskazują, że wartość rynku płatności cyfrowych wzrośnie do 90,72 mld USD do 2029 roku. Coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online, również w sektorze usług, gdzie wygoda i szybkość płatności są kluczowe.
Rosnąca popularność płatności cyfrowych, w tym portfeli mobilnych i rozwiązań typu BNPL („kup teraz, zapłać później”), sprzyja wzrostowi sprzedaży online. Z danych PayPo wynika, że wartość pojedynczej transakcji z BNPL jest średnio aż 40-60% wyższa niż przy innej formie opłacania zakupów, a liczba porzuconych koszyków spada o 15-20%. W niektórych sklepach udział PayPo w koszyku sięga nawet do 40%.