Znamy już laureatów House of Walkers Project, wspólnej inicjatywy wiodącej marki whisky Johnnie Walker oraz funduszu AIP Seed Capital. Do programu zgłoszono 143 pomysły na innowacyjny biznes. W finale znalazło się 20 projektów, z których jury wybrało dwa – Qpony.pl oraz DailySMS. Zwycięskie projekty otrzymają inwestycje w wysokości 100 000 zł, a ich autorzy – biznesowe wsparcie ekosystemu Polski Przedsiębiorczej, które umożliwi im dynamiczny start na rynku.
House of Walkers Project adresowany był do wszystkich, którzy chcą przekuć swoją pasję w biznesowy sukces. Aby wziąć udział w konkursie, należało przygotować krótki klip (do 5 minut) prezentujący pomysł na biznes i zamieścić go na stronie internetowej www.aipseedcapital/houseofwalkersproject. Oceny klipów dokonała komisja AIP Seed Capital, która wybrała 20 najciekawszych projektów. Ich autorzy zostali zaproszeni na casting, podczas którego mieli szansę bezpośrednio zaprezentować się przed jury konkursu i odpowiedzieć na jego pytania. W skład jury House of Walkers Project weszli przedstawiciele organizatorów oraz patronów medialnych: Dariusz Żuk, Prezes Polski Przedsiębiorczej (przewodniczący jury), Jacek Aleksandrowicz, Dyrektor Zarządzający AIP Seed Capital, Krzysztof Michalski, General Manager Diageo Polska, Tomek Rygalik, ambasador House of Walkers Project, Aleksandra Dziadykiewicz, dziennikarka ekonomiczna TOK FM oraz Ryszard Holzer, szef działu biznes Newsweek Polska. Jury stanęło przed wyzwaniem wybrania pomysłu o największym potencjale globalnego rozwoju.
– Z perspektywy firmy globalnej, która posiada największe marki w swoich kategoriach, wiemy, jak trudno jest przebić się w biznesie i utrzymać wysoką pozycję. Jedna z naszych najbardziej znanych marek to Johnnie Walker – marka, która w momencie powstawiania także była startupem, a dziś jest najbardziej wartościową marką whisky na świecie. Zgodnie z filozofią marki Johnnie Walker – Keep Walking, wspieramy inicjatywę, rozwój poszczególnych osób i zespołów biorących udział w projekcie. Ważnym jest, aby poza etapem kreowania pomysłów, byli również zdeterminowani realizować swoje projekty i marzenia. Cieszę się, że Diageo może wspierać przedsiębiorczość i sprawiać, że tak, jak kiedyś twórca marki – John Walker, tak teraz młodzi Polacy bez kompleksów będą otwierać własne firmy i z pasją je rozwijać – powiedział Krzysztof Michalski, General Manager Diageo Polska.
Nagrody pomogą zwycięskim projektom rozwinąć się i szukać szans na globalnych rynkach, m.in. poprzez wsparcie ze strony Polski Przedsiębiorczej, która posiada ośrodki w najważniejszych globalnych centrach biznesowych takich jak Dolina Krzemowa w USA.
– Mogę powiedzieć w imieniu wszystkich członków jury, że bezpośrednie rozmowy podczas castingu ze wszystkimi finalistami projektu były bardzo inspirującym doświadczeniem. Z prawdziwym poczuciem misji wybraliśmy pomysły, które w naszej opinii mają szansę na biznesowy sukces. Potencjał Polaków nie jest w pełni wykorzystywany w gospodarce, ponieważ dotychczasowe inicjatywy biznesowe w zbyt małym stopniu doceniają pasje i pomysłów Polaków, a w zbyt dużym stopniu koncentrują się na formalnościach. House of Walkers Project wypełnia tę lukę szukając nie biznesplanów, ale ludzi z pasją i pomysłem na biznes. Dajemy im nie tylko zastrzyk finansowy, ale także wsparcie instytucjonalne, które pomoże zaistnieć na globalnym rynku – powiedział Dariusz Żuk, prezes Polski Przedsiębiorczej.
– Sukces największych światowych marek został zbudowany na pasji, pomysłowości i determinacji ich twórców. Wierzę, że obydwa zwycięskie projekty mają szansę rozwinąć się w silne marki o zasięgu globalnym, a ich autorzy dołączą kiedyś do klubu House of Walkers, skupiającego ludzi, którzy dążą do osobistego rozwoju i realizacji własnych pasji – komentuje Tomek Rygalik, ambasador House of Walkers Project i członek klubu House of Walkers.
Dwa zwycięskie projekty House of Walkers Project to następujące pomysły na biznes oparty na pasji:
- Qpony.pl to złożony produkt pozwalający przedsiębiorcom na samodzielne i nowoczesne prowadzenie swoich kampanii promocyjnych w czasie rzeczywistym. Odbiorca może skorzystać ze zniżki zaoferowanej przez reklamodawcę za pomocą katalogu reklamowego, strony internetowej, kodu promocyjnego, SMS kodu lub aplikacji mobilnej Qpony.pl, na której za pomocą geolokalizacji oraz możliwości personalizacji znajdzie zniżki, które w danej chwili go interesują. W październiku 2012 roku planowane jest udostępnienie produktu w sześciu największych miastach w Polsce. Autorami pomysłu są Tomasz Jabłoński i Krzysztof Łuczak.
- Z kolei DailySMS to projekt skierowany do mikro- i małych przedsiębiorstw, który umożliwia skoordynowane, masowe wysyłanie wiadomości tekstowych. Według autorów pomysłu – Rafała Tuziaka, Piotra Wintera, Norberta Przybyły i Filipa Samczuka, DailySMS pozwala zwiększać przychody restauracji, klubów, salonów urody i innych małych firm, dzięki zastosowaniu marketingu mobilnego i lokalnego. Firma, która używa programu może np. automatycznie wysyłać przypomnienia SMS do swoich klientów o promocji lub spotkaniu. Efektem jest usprawniona komunikacja z klientami m.in. dzięki możliwości ciągłej analizy ich potrzeb.
źródło: informacja prasowa