Na zdjęciu: Tomasz Tybon, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Shoper
Do drugiego lutego szukają państwo Superbohatera, który stworzy aplikację wspierającą właścicieli e-sklepów i zgranie nagrodę w postaci 10 tysięcy złotych. Znalezienie najlepszej aplikacji to jedyny cel konkursu?
Tomasz Tybon: Superbohater to oczywiście nie jedyny cel, to tylko nośnik informacji – lubimy superbohaterów. Nadrzędnym celem konkursu jest stworzenie środowiska, w którym każdy będzie mógł wygodnie realizować swoje cele biznesowe: właściciel sklepu sprzedając, developer tworząc rozwiązania. Przez lata budowania mocnej pozycji platformy Shoper na rynku e-commerce, zgromadziliśmy tysiące sklepów internetowych, które mają setki tysięcy potrzeb – dlatego chcemy sprostać ich jak największej liczbie.
Do kogo jest skierowany konkurs?
Do każdego, kto jest w stanie zrozumieć dokumentację techniczną do App Store Shoper i w oparciu o nią stworzyć aplikację realizującą wybraną funkcję czy integrację, która usprawni/rozwinie możliwości sklepu internetowego, pracującego na naszej platformie.
Wpłynęły już jakieś ciekawe zgłoszenia?
Otrzymujemy wiele zgłoszeń, ale na chwilę obecną jeszcze nie wiemy, czy są ciekawe, ponieważ jesteśmy na etapie rejestracji, nie weryfikacji. Wkrótce jednak zaczniemy im się bliżej przyglądać – zgłoszenia przyjmujemy do 2 lutego 2016 roku, więc po okresie świątecznym powinniśmy być już mądrzejsi o tę wiedzę.
Domyślają się państwo z jakiej kategorii to będą aplikacje?
Wszelkiego rodzaju integracje zapewne będą licznie reprezentowane, ale spodziewamy się też czegoś bardziej kreatywnego.
Dlaczego szukacie kogoś spoza firmy, kto znajdzie rozwiązanie, które zrewolucjonizuje świat e-commerce?
Dlatego, że kreatywnych ludzi poza naszą platformą jest znacznie więcej niż w samym Shoperze, mimo że jako firma skupiamy już blisko sto osób. Wierzymy, że nasza akcja zainteresuje szerokie grono odbiorców i trafimy dzięki niej na ludzi oraz rozwiązania, dzięki którym Shoper będzie mógł robić to, co lubi najbardziej, czyli dalej się rozwijać i dostarczać swoim klientom najciekawsze ecommerce’owe narzędzia.
Jakie najczęściej mają problemy właściciele e-sklepów?
Problemy na bieżąco rozwiązujemy dzięki naszemu świetnemu Działowi Obsługi Klienta. Tu bardziej chodzi o wymagania, które występują dla pewnych konkretnych grup klientów. Setki właścicieli sklepów chciałoby np. korzystać z aplikacji umożliwiającej integrację z hurtowniami. Wiemy jednak, że stworzenie takiej aplikacji to temat niełatwy, dlatego lepiej go wykona ktoś mający doświadczenie w tej materii. Innym przykładem może być integracja z serwisem eBay – tu też mamy istotny odsetek naszych klientów, którzy chętnie skorzystają z takiej możliwości. Jesteśmy pewni tych potrzeb, bo systematycznie zbieramy tego typu informacje z zewnątrz.
Które aplikacje z państwa sklepu (App Store Shoper) są najpopularniejsze?
Aplikacja do remarketingu w Google czy dodatek SMSAPI to przykłady takich narzędzi, które mają dużą używalność, ale integracje z kurierami też są chętnie wykorzystywane. Dziś liczba aplikacji w App Store Shoper jest jeszcze niewielka, jednak wciąż dochodzą nam nowe, dlatego lista top10 na pewno z czasem ulegnie zmianie.
Może spośród nich warto znaleźć taką, którą wystarczy ulepszyć?
To jest jak najbardziej możliwe. Na naszym profilu na GitHubie prezentujemy kody źródłowe stworzonych przez nas aplikacji, zachęcając jednocześnie do wykorzystania ich jako aplikacje referencyjne, czy appki do zmodyfikowania. Choć oczywiście trzeba pamiętać, że sama modyfikacja istniejącej już aplikacji może nie być wystarczająca do zgarnięcia tytułu konkursowego Superbohatera.
Jaki problem rozwiązywała pierwsza aplikacja, która znalazła się w App Storze Shopera?
Pierwszą dodaną była aplikacja “test”. Ale poważnie mówiąc, App Store Shoper inaugurowała aplikacja osadzająca kod remarketingowy Google AdWords w e-sklepie.
To znaczy, że to jest/był najważniejszy problem e-sprzedawcy?
Nie, to nie był największy problem e-sprzedawcy. To była potrzeba, którą zdecydowaliśmy się rozwiązać za pomocą aplikacji – chcieliśmy pokazać osobom zainteresowanym tworzeniem takich dodatków, że można to robić i że to się opłaca. Wkrótce potem okazało się, że skala zainteresowania przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania.
A co z integracją zewnętrznych aplikacji? Planują państwo wdrożyć jakieś popularne aplikacje do oprogramowania Shoper?
Tu jest właśnie zasadzona idea konkursu: sami jesteśmy w stanie stworzyć skończoną liczbę rozwiązań, dlatego chcemy zachęcić do współpracy zainteresowanych tematem App Store twórców czy dostawców zewnętrznych systemów. Mamy dobry model biznesowy, jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania, piłka jest po stronie uczestników.
Na jakich klientów jest nastawiony Shoper? Na tych, którzy mają już doświadczenie w handlu?
Jesteśmy już na rynku od ponad dekady i najciekawszą jak dla mnie obserwacją jest fakt, że po tylu latach wracają na platformę Shoper nawet ci klienci, którzy wcześniej się zarzekali, że nigdy nie skorzystają z gotowego oprogramowania dla e-sklepu. Ale największą siłą Shopera jako softu jest to, że mogą z niego z powodzeniem korzystać zarówno doświadczeni właściciele biznesów internetowych, jak i zupełni laicy. Najważniejszy jest pomysł na sklep – całą resztę możemy dostarczyć klientom wedle jego potrzeb. A do tego też są nam potrzebne fajne appki.
–
Zgłoszenia do konkursu zbierane są do drugiego lutego 2016 roku. Więcej na jego temat dowiecie się z tej strony.