Najwięksi klienci odpowiadają za ponad 50% naszych przychodów. Podsumowanie roku DevSkiller

Dodane: 15.02.2022

Jakub Kubryński

Udostępnij:

Choć może to na pierwszy rzut oka brzmieć jak czcze przechwałki, wyniki biznesowe pokazują, że w minionym roku DevSkiller na dobre dołączył do światowej czołówki rozwiązań wspierających rekrutację w branży IT. W segmencie największych klientów korporacyjnych wzrośliśmy rok do roku o 258 procent i obecnie odpowiada on już za ponad 50 procent naszych przychodów.
Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Zbieramy efekty postawienia na globalną strategię

Od samego początku, czyli od roku 2016, budowaliśmy DevSkillera z nastawieniem na rynek globalny i w zeszłym roku rozpoczęliśmy zbieranie żniw tej strategii. Po latach mozolnego budowania produktu i jego rozpoznawalności, biznesowa „kula śniegowa” nabrała prawdziwego rozpędu i weszliśmy do czołówki rozwiązań wspierających rekrutację w branży IT.

W sumie z naszej platformy, według danych na koniec 2021 roku, korzystają już firmy z ponad 90 krajów zlokalizowanych na wszystkich kontynentach poza Antarktydą. Z dumą mogę powiedzieć, że jesteśmy kolejną polską firmą, która skutecznie wyskalowała swój biznes na rynkach międzynarodowych.

Rozwój funkcjonalności + jakość = sukces

Skuteczność strategii globalnego skalowania biznesu jest pochodną dwóch czynników, które kształtują DNA DevSkillera – ciągłego rozwoju produktu przy jednoczesnym dążeniu do utrzymania jak najwyższego poziomu jakości obsługi. To właśnie tak rozumiemy robiące zawrotną karierę w branży technologicznej pojęcie „klientocentryczności”.

W zakresie rozwoju produktu, czyli naszej platformy do zarządzania cyklem życia pracownika, miniony rok obfitował w ważne wydarzenia. Zintegrowaliśmy się jako pierwsze rozwiązanie z Europy z LinkedIn Talent Hub, a także z rozwiązaniem ATS (Applicant Tracking System) firmy Lever oraz narzędziem do rekrutacji wideo – VidCruiter. Wdrożyliśmy też wewnątrz-przeglądarkowe środowisko deweloperskie IntelliJ IDE. Liczba testów rekrutacyjnych dostępnych na naszej platformie wzrosła z kolei o ponad 1500 zadań, przekraczając granicę 4500.

Jeśli chodzi natomiast o jakość obsługi, przywołam dwie liczby: 0% i 99,99%. Ta pierwsza to nasz ubiegłoroczny wskaźnik utraty klientów, czyli tzw. churn rate. Ta druga to wskaźnik dostępności naszej platformy dla klientów w minionych 12 miesiącach. Przekładając to na bardziej potoczne słownictwo: w 2021 roku nie straciliśmy ani jednego klienta a nasza platforma była w ciągu 365 dni w pełni dostępna przez 364 dni i ponad 23 godziny.

Kluczem do sukcesu jest zespół

Ubiegłoroczne sukcesy nie byłyby możliwe, gdyby nie zespół. Pandemia nieco paradoksalnie pomogła nam zwiększyć efektywność pracy, wymuszając wprowadzenie nowych procesów umożliwiających zarządzanie w pełni rozproszonym geograficznie zespołem. Dzięki temu możemy powiedzieć, że działamy globalnie również na poziomie HR-owym: w zespole oprócz Polaków, mamy też już przedstawicieli takich krajów jak Serbia, USA, Holandia, a nawet Australia.

Nie zapominamy jednak o tym, aby w miarę możliwości organizować również wspólne aktywności w świecie realnym. W grudniu po raz pierwszy od wielu miesięcy nasz zespół spotkał się w siedzibie w Warszawie na integracyjnej imprezie świątecznej. Taki model pracy – codzienne obowiązki wykonywane zdalnie i asynchronicznie uzupełnione ogólnofirmowymi czy zespołowymi spotkaniami twarzą w twarz raz na jakiś czas – wydaje się optymalny z punktu widzenia efektywności działania przy jednoczesnym utrzymywaniu zaangażowania.

Nowa runda finansowania i dalszy globalny rozwój

Fundamenty biznesowe zbudowane w 2021 roku pozwalają nam z optymizmem patrzeć zarówno na rok 2022, jak i kolejne lata. Szykujemy się obecnie do kolejnej rundy finansowania, która pozwoli nam pozyskać środki na dalszy rozwój platformy – przede wszystkim w obszarze związanym z planowaniem ścieżek kariery pracowników – a także inwestycje w jeszcze intensywniejsze działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach międzynarodowych.

Przyspieszające w wyniku pandemicznego szoku gospodarczego procesy transformacji cyfrowej stanowią dla nas unikalną szansę na wypracowanie wspólnie z klientami nowych modeli zarządzania talentami technologicznymi. Biorąc pod uwagę, że w wyniku 4. rewolucji przemysłowej każda firma staje się w pewnym stopniu firmą IT, popyt na rozwiązania wspierające rozwój i ocenę kompetencji cyfrowych pracowników, takich jak platforma DevSkiller, powinien w najbliższej dekadzie rosnąć w sposób wykładniczy.

Autor: Jakub Kubryński, CEO i co-founder DevSkiller

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem