System działa w wybranych sklepach i ma na celu przetestowanie logistyki i organizacji zwrotów oraz przygotowanie klientów na nowe przepisy, które wejdą w życie w 2025 roku.
Pilotaż został uruchomiony w sierpniu i jest zgodny z przyszłymi regulacjami krajowymi. Za zwrócone opakowania z PET, szkła oraz aluminium, klienci otrzymują bony, które można wykorzystać w sklepach Carrefour. Zwiększona stawka, która wynosi obecnie 25 groszy za butelkę, jest pięciokrotnie wyższa niż w poprzednich etapach programu. Wcześniej prowadzono testy na Śląsku, gdzie przy stawce 15 groszy za opakowanie, odebrano ponad 20 milionów butelek PET i puszek aluminiowych.
Przedstawiciele Muszynianki i Piwniczanki również zwracają uwagę na kwestie edukacyjne i proekologiczne. Ryszard Mosur, prezes zarządu Muszynianki, wskazuje, że dla jego firmy przystąpienie do programu to krok wspierający ekologiczne postawy klientów. Z kolei Jan Kumorek, prezes zarządu Piwniczanki, podkreśla, że promowanie systemu kaucyjnego jest dla jego marki naturalnym elementem działań na rzecz ochrony środowiska.