Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.
2021 był naszym drugim rokiem obecności na rynku. W tym czasie przeszliśmy drogę od MVP, tworzonego przez dwie osoby, do SaaS-enabled marketplace, z którego korzystają codziennie artyści tatuażu m.in. w Peru czy Hongkongu. Mimo że firmę tworzy obecnie +15 osób, to nadal jako founder poświęcam wiele czasu na spotkania z artystami.
Spotkania, spotkania i jeszcze raz spotkania
W 2021 roku odbyłem ponad 1000 spotkań ze studiami tatuażu z całej Europy, stając się tym samym zawodowym kierowcą samochodu, w którym spędziłem wiele godzin, jeżdżąc do Wiednia, Zurichu, Berlina czy Brukselę. Podróżując, przesłuchałem wiele audiobooków i podcastów, dzięki którym wiele się nauczyłem.
Tak szybki rozwój przynosi za sobą nowe, coraz trudniejsze wyzwania, jak np. przystosowanie firmy do pracy zdalnej dla ponad 15-osobowego zespołu, który pracuje z różnych miast i krajów. W krótkim czasie musiałem nauczyć się zwinnego przywództwa, którego podstawą jest budowanie zaufania zespołu oraz unikanie micromanagementu, którego fenomen możemy zobaczyć w korporacjach pracujących zdalnie.
Pokazaliśmy światu nasz CRM
Kluczowym momentem dla projektu w 2021 roku był dla nas 15 sierpnia. To dzień, w którym pokazaliśmy światu nasz CRM dla branży tatuażu. Staliśmy się tym samym alternatywą dla obecnie używanych w branży CRM-ów dla fryzjerów takich jak m.in. Versum, wcielone do Booksy, dając nam unikalną szansę rynkową na pozyskanie dodatkowej puli studiów na rynku w Polsce.
–
Autor: Mat Lagowski, founder INKsearch.co