Nasza wycena przekroczyła 10 mln złotych. Podsumowanie roku INKsearch

Dodane:

Mateusz Łagowski Mateusz Łagowski

Nasza wycena przekroczyła 10 mln złotych. Podsumowanie roku INKsearch

Udostępnij:

W 2021 roku wycena spółki przekroczyła 10 mln PLN. Wszystko jest zasługą szybkiego agilowego rozwoju produktów INKgroup, w skład których wchodzą: INKsearch, INKbusiness, INKnews oraz Tattooprints. Naszym celem jest dostarczanie w pełni holistycznego rozwiązania dla całej branży tatuażu, zgodnie z naszą wizją „everything in one place”. Mogę śmiało powiedzieć, że z sukcesem digitalizujemy branżę tatuażu.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

2021 był naszym drugim rokiem obecności na rynku. W tym czasie przeszliśmy drogę od MVP, tworzonego przez dwie osoby, do SaaS-enabled marketplace, z którego korzystają codziennie artyści tatuażu m.in. w Peru czy Hongkongu. Mimo że firmę tworzy obecnie +15 osób, to nadal jako founder poświęcam wiele czasu na spotkania z artystami.

Spotkania, spotkania i jeszcze raz spotkania 

W 2021 roku odbyłem ponad 1000 spotkań ze studiami tatuażu z całej Europy, stając się tym samym zawodowym kierowcą samochodu, w którym spędziłem wiele godzin, jeżdżąc do Wiednia, Zurichu, Berlina czy Brukselę. Podróżując, przesłuchałem wiele audiobooków i podcastów, dzięki którym wiele się nauczyłem.

Tak szybki rozwój przynosi za sobą nowe, coraz trudniejsze wyzwania, jak np. przystosowanie firmy do pracy zdalnej dla ponad 15-osobowego zespołu, który pracuje z różnych miast i krajów. W krótkim czasie musiałem nauczyć się zwinnego przywództwa, którego podstawą jest budowanie zaufania zespołu oraz unikanie micromanagementu, którego fenomen możemy zobaczyć w korporacjach pracujących zdalnie.

Pokazaliśmy światu nasz CRM

Kluczowym momentem dla projektu w 2021 roku był dla nas 15 sierpnia. To dzień, w którym pokazaliśmy światu nasz CRM dla branży tatuażu. Staliśmy się tym samym alternatywą dla obecnie używanych w branży CRM-ów dla fryzjerów takich jak m.in. Versum, wcielone do Booksy, dając nam unikalną szansę rynkową na pozyskanie dodatkowej puli studiów na rynku w Polsce.

 

Autor: Mat Lagowski, founder INKsearch.co