Nauka spotyka biznes. Rewolucja w produktach żywnościowych dzięki współpracy Biedronki i SGGW

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Nauka spotyka biznes. Rewolucja w produktach żywnościowych dzięki współpracy Biedronki i SGGW

Udostępnij:

Biedronka we współpracy z Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie zainicjowały powołanie nowego ośrodka innowacji.

Jak podaje komunikat prasowy, w ramach nowo powstającego Innowacyjnego Centrum Nauk Żywieniowych SGGW, swoją działalność rozpocznie „Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach!”. Centrum, będące pierwszym tego typu projektem w Grupie Jeronimo Martins i pierwszym na polskim rynku, ma rozpocząć prace w pierwszej połowie 2026 roku, a premierowe produkty będą dostępne dla klientów do końca przyszłego roku.

Podpisana umowa, sygnowana przez rektora SGGW, prof. dr. hab. Michała Zasadę, oraz Jarosława Sobczyka, członka zarządu Jeronimo Martins Polska, stanowi pierwszy w Polsce projekt takiej strategicznej współpracy. Jarosław Sobczyk zaznaczył, że misją centrum, powołanego w roku 30-lecia Biedronki, jest koncentracja na realnych potrzebach klientów oraz pozytywnym wpływie na ich zdrowie.

– W roku 30-lecia Biedronki w Polsce tworzymy centrum innowacji „Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach”, którego misją jest koncentracja na konsumencie i jego realnych potrzebach. Ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego łączą nas cele odpowiedzialności społecznej oraz możliwości pozytywnego oddziaływania na zdrowie konsumentów w Polsce. Teraz będziemy tę misję realizować wspólnie. Jestem przekonany, że efektem tej współpracy będzie realny, pozytywny wpływ na zdrowie społeczeństwa i wspieranie właściwych nawyków żywieniowych – zaznaczył Jarosław Sobczyk, dyrektor personalny i członek zarządu Jeronimo Martins Polska.

Miejsce, gdzie nauka spotyka się z biznesem

Biedronka i SGGW chcą wypracować, wspólnie z konsumentami, produkty odpowiadające na zmienne oczekiwania w zakresie smaku, składu i funkcjonalności, jak również opakować oraz wygody użytkownika produktów spożywczych i przemysłowych.

– Połączenie potencjału obydwu interesariuszy w celu realizacji tej misji to spektakularna szansa realnego wpływu na ofertę rynkową żywności w Polsce, spełniającą oczekiwania konsumentów, a w konsekwencji poprawa ich stanu odżywienia oraz redukcji skali chorób dietozależnych. We wspólnie użytkowanych przestrzeniach rozwijana też będzie oferta dydaktyczna i edukacyjna, niezbędna dla realizacji strategicznych celów współpracy ujętych w umowie – zaznaczył prof. dr hab. Michał Zasada, rektor SGGW.

Inicjatywa wpisuje się w długofalowe strategie odpowiedzialności społecznej obu instytucji, koncentrując się na tworzeniu innowacyjnych, wysokiej jakości produktów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb różnych grup wiekowych. Dr inż. Justyna Szymani z Biedronki dodała, że połączenie kompetencji badawczych SGGW z wiedzą sieci o rynku stanowi gwarancję wartościowych rozwiązań.

Co istotne, konsument znajdzie się w centrum procesu twórczego – to z jego udziałem będą powstawały koncepcje nowych produktów oraz wzbogacane będą już istniejące. Opracowane receptury, dzięki sieci ponad 3800 sklepów Biedronka, mają trafić do wszystkich klientów w Polsce.

– Naszym celem i misją jest przekładanie wiedzy naukowej na konkretne rozwiązania, które mają pozytywny wpływ na zdrowie społeczeństwa. Współpraca z Biedronką, liderem rynku detalicznego, to ogromna szansa, by wspólnie tworzyć realne innowacje w skali kraju. Centrum innowacji będzie miejscem, w którym spotkają się kompetencje badawcze, możliwości wdrożeniowe i wiedza o konsumentach. Ważny jest także element edukacyjny, czyli kształcenie nowych kadr naukowych, które będą w stanie skutecznie stawiać czoła wyzwaniom społecznym. Edukacja i dzielenie się wiedzą to kolejny ważny element naszej współpracy – powiedziała prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, dyrektor Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Czytaj także: