Netflix zyskuje podczas epidemii. Odnotował 709 mln dolarów zysku netto i wzrost liczby subskrybentów o ponad 15 mln

netflix zyskuje podczas epidemii odnotowal 709 mln dolarow zysku netto i wzrost liczby subskrybentow o ponad 15 mln
Udostępnij:
Netflix ma bardzo dobrą passę. W pierwszym kwartale tego roku platforma odnotowała wzrost liczby subskrybentów o 15,77 mln do 182,86 mln oraz 5,77 mld dolarów przychodów i 709 mln dolarów zysku netto. Jednak za pewien czas może się to zmienić, ponieważ wstrzymane są prace nad niektórymi produkcjami. Premiery będą przesuwane na późniejszy termin.

Jak na razie Netflix korzysta z dużych zasobów treści, które już są ukończone i gotowe do publikacji albo są w fazie postprodukcji. Wstrzymanie prac produkcyjnych będzie mieć niewielki wpływ na repertuar premier Netflixa w bieżącym kwartale. Nie zostaną jednak przygotowane dubbingi do części filmów i seriali. Z kolei niektóre premiery mogą być opóźnione o kwartał. Netflix chce uzupełnić ofertę, pozyskując więcej treści z zewnątrz.

Pomoc dla branży

W przedstawionym raporcie finansowym firma przyznała, że niespodziewanie dobre wyniki mają związek z epidemią koronawirusa. Ludzie siedzą w domach, więc oglądają sporo filmów i seriali. Jak dalej będzie wyglądać sytuacja Netflixa, nie wiadomo. Wielu ludzi traci pracę, więc w ramach oszczędności może rezygnować także z abonamentu na platformie. Sam serwis przeznaczył 100 mln dolarów na wsparcie osób ze swojej produkcji najbardziej dotkniętych zawieszeniem prac. Natomiast 50 mln dolarów przekazał na pomoc całemu środowisku filmowemu.

Klienci Netflixa

Platforma prognozuje, że w bieżącym kwartale pozyska netto 7,5 mln subskrybentów. W sprawozdaniu Netflix przedstawił również, jak wygląda obecny przyrost oglądających w poszczególnych rejonach świata:

  • Europa, Afryka i Bliski Wschód: platforma zyskała aż 6,96 mln użytkowników (4,72 mln rok wcześniej). Wpływy poszły w górę z 1,23 do 1,72 mld dolarów. Netflix ma w tym regionie 58,73 mln subskrybentów.
  • Ameryka Południowa i Środkowa: liczba subskrybentów zwiększyła się o 2,9 mln do 34,32 mln, a przychody wzrosły z 630 do 793 mln dolarów.
  • Azja i region Pacyfiku: Netflix pozyskał 3,6 mln klientów i na koniec marca miał ich 19,84 mln. Przychody zwiększyły się w tej części świata z 320 do 484 mln dolarów.

W połowie ubiegłego roku na platformie pojawiły się nowe sezony popularnych seriali: „Dom z papieru” i „Stranger Things”. Natomiast najchętniej oglądane produkcje w I kwartale 2020 r. to: „Król tygrysów” – 64 mln widzów i „Love is Blind” –  30 mln oglądających.

Netflix dobrze radzi sobie także na giełdzie. Od tygodnia cena akcji Netflixa utrzymuje się na poziomie 420-430 dolarów. Rekordową wartość 438,17 dolarów zanotował w zeszły czwartek. Przy kursie z wtorkowego zamknięcia kapitalizacja Netflixa wynosi 190,37 mld dolarów.