Netguru nabyło większościowy pakiet udziałów w mohi.to

Dodane: 13.07.2022

Informacja prasowa

Udostępnij:

mohi.to agencja e-commerce specjalizująca się w rozwiązaniach opartych na Shopify. Netguru objęło 51 proc. udziałów z opcją całkowitego przejęcia w ciągu czterech lat. Strony nie ujawniają wartości transakcji.

Transakcja jest częścią globalnych ambicji Netguru, aby zapewnić pełen pakiet usług cyfrowych. Netguru pracuje już nad projektami wspólnie z mohi.to i Pilot44.

– Wraz z rozwojem rynku znaczenie technologii poszerza się, podobnie jak oczekiwania klientów dotyczące usług „tu i teraz”. Firmy muszą działać szybciej i skuteczniej, aby nie tylko reagować na te zmiany, ale również je przewidywać – mówi Marek Talarczyk, prezes zarządu Netguru – Netguru postanowiło stworzyć kompleksową ofertę dla naszych klientów. Celem jest wspieranie organizacji na wszystkich etapach innowacji cyfrowych, przy jednoczesnym skróceniu czasu potrzebnego na zaadoptowanie innowacyjnych rozwiązań. Dzięki inwestycji w mohi.to nie tylko doskonalimy nasze kompetencje w zakresie e-commerce i UX, ale także stajemy się jeszcze silniejszym partnerem dla rynku innowacji w regionie i na świecie.

Firmy z branży e-commerce chcą inwestować w rozwiązania, które nie tylko będą dostępne w każdym momencie i z każdego miejsca na świecie, ale także będą efektywne kosztowo. Pandemia zmieniła również oczekiwania, wymagając od dostawców stworzenia rozwiązań, które mogłyby zostać zaprezentowane i zainstalowane w jak najkrótszym czasie, jednocześnie pozwalając firmom na przekierowanie uwagi na rozwój biznesu, a nie na rozważania techniczne. Rozwiązanie Shopify, stosowane przez wiele światowych firm, odpowiada na te kryteria i oczekiwania. Już ponad 2 miliony sprzedawców na całym świecie korzysta z tej usługi.

Jak rozwinęło się mohi.to?

mohi.to działa od 2008 roku i zatrudnia około 50 pracowników. Poza usługami e-commerce, takimi jak te dla platformy Shopify, biznes skupia się na UX i projektowaniu produktów. Answear, CCC, L’Occitane, Brainly, Mowi, Durex i Scholl to jedne z marek znajdujących się w jej portfolio. Przejęcie mohi.to obejmuje również WeCanFly, jedną z głównych firm oferujących usługi Shopify. mohi.to specjalizuje się w konsultacjach, projektowaniu, wzroście i rozwoju.

Doświadczenie mohi.to i WeCanFly w zakresie UX/UI pomoże wzmocnić szybko rozwijający się obszar projektowania produktów, który jest obecnie wspierany przez ponad 80 osób w Netguru.

– Od ponad 14 lat systematycznie budujemy portfolio usług z zakresu projektowania produktowego i internetowego. Cieszę się, że będziemy mogli wykorzystać nasze umiejętności we współpracy z Netguru, angażując się w proces produkcji cyfrowych dóbr dla największych światowych firm – mówi Kamil Frejlich, CEO mohi.to.

Poprzednia inwestycja

Netguru w ciągu poprzednich trzech lat prowadziło rozmowy inwestycyjne z firmami reprezentujących istotne kompetencje technologiczne i doradcze. W marcu tego roku korporacja dokonała strategicznej inwestycji w Pilot44, amerykańskie studio innowacji, które planuje w pełni przejąć w najbliższych latach. Oba przejęcia – Pilot44 i mohi.to – wpisują się w ambicje firmy, by zbudować przyszłościowy model doradztwa cyfrowego i biznesowego, zapewniający kompleksową obsługę klientów poszukujących możliwości rozwoju i skalowania swoich firm. Netguru współpracuje już z mohi.to i Pilot44 nad projektami komercyjnymi.

Netguru to polska firma oferująca doradztwo, oprogramowanie oraz projektowanie produktów cyfrowych. W 2021 r. Netguru osiągnęło przychody na poziomie 57,2 mln dolarów (wzrost o ok. 45% w stosunku do 2020 roku) i od lat konsekwentnie utrzymuje rentowność na poziomie EBITDA powyżej 15%. Obecnie zespół firmy liczy ponad 900 osób.