Współpraca z TÜV Rheinland, niezależną jednostką certyfikującą i PJ Motion, specjalizującą się w zakresie zarządzania autoryzacją pojazdów szynowych, otwiera drzwi do dostarczenia pierwszym klientom nowego rozwiązania MagRail Booster. Technologia Nevomo została stworzona w celu poprawienia istniejących usług kolejowych, umożliwiając automatyzację ruchu i elektryfikację infrastruktury przy większej elastyczności, większej pojemności i zwiększonej dynamice przewozów.
Rygorystyczne standardy bezpieczeństwa
TÜV Rheinland i PJ Motion potwierdzają, że technologia Nevomo jest zgodna z najnowocześniejszymi normami CENELEC dla zastosowań kolejowych i dyrektywą kolejową CSM oraz spełnia branżowe standardy w zakresie bezpieczeństwa.
– Partnerstwo ma kluczowe znaczenie dla potwierdzenia roli, jaką TÜV Rheinland odgrywa w zakresie innowacji i wprowadzania nowych rozwiązań na rynek. Dzięki naszemu zespołowi ekspertów jesteśmy w stanie dokładnie ocenić technologię MagRail Booster. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołami PJ Motion i Nevomo w ramach tego projektu. Najnowocześniejsza technologia i materiały są kluczem do poprawy wydajności systemów i podsystemów kolejowych, a certyfikat TÜV Rheinland może sprawić, że rynek uzna tą technologię za wiarygodną – powiedział Lars Walther, Global Field Manager Rail w TÜV Rheinland.
– PJ Motion dołącza do projektu, aby wykorzystać swoją wiedzę specjalistyczną w celu zagwarantowania, że konstrukcja MagRail Booster spełnia rygorystyczne wymagania branży kolejowej. Od samego początku PJ Motion dba o to, aby MagRail Booster pasował do operacyjnego i regulacyjnego krajobrazu europejskiego transportu kolejowego. Dlatego, począwszy od rozwoju produktu, poprzez jego produkcję, aż po dostawy, pracujemy z systemem zarządzania wymaganiami, wspieranym przez bazę danych. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego wielce innowacyjnego projektu – powiedział Thomas Hofer, Prezes Zarządu PJ Motion.
Niezależny ruch bez lokomotywy
MagRail Booster, będący częścią portfolio produktów MagRail, to rozwiązanie do modernizacji istniejących wagonów kolejowych. Wykorzystuje napęd elektromagnetyczny z silnikiem liniowym, które pozwalają każdemu wagonowi poruszać się niezależnie, bez lokomotywy. Wykorzystywane do prób torowych zmodernizowane wagony towarowe GATX poruszają się płynnie po konwencjonalnej infrastrukturze kolejowej bez lokomotywy i mogą być eksploatowane zarówno w pełnych składach pociągów, jak i jako pojedyncze pojazdy.
Z fazy badań i rozwoju do komercjalizacji
– Partnerstwo z TÜV Rheinland i PJ Motion to znaczący krok dla Nevomo, przenoszący nas z fazy badań i rozwoju do komercjalizacji. Współpraca ta gwarantuje, że MagRail Booster będzie nie tylko innowacyjnym produktem, ale także wyznaczy nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, wydajności i niezawodności w transporcie kolejowym. Dostosowując się do tego znaczącego etapu w rozwoju firmy, Nevomo przechodzi szereg strategicznych dostosowań organizacyjnych mających na celu przekształcenie struktury firmy w celu zapewnienia skutecznego zarządzania i działania w realiach zmieniającego się otoczenia. W związku z tym Stefan Kirch, jeden ze współzałożycieli Nevomo, przechodzi ze stanowiska Chief Business Development Officer na stanowisko Chief Commercial Officer, rozpoczynając komercjalizację pierwszego gotowego do wprowadzenia na rynek produktu Nevomo – powiedział Przemek Pączek, Prezes Zarządu i współzałożyciel Nevomo.
Nevomo prezentuje MagRail Booster na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO