– Dołączenie do portfela jednego z wiodących na świecie inwestorów w dziedzinie zrównoważonej energii i transportu to kolejne potwierdzenie ze strony rynku, że jesteśmy na dobrej drodze w rozwoju naszej technologii inspirowanej hyperloopem. Jesteśmy przekonani, że dzięki wsparciu EIT InnoEnergy będziemy mogli z sukcesem podążać drogą innych spółek portfelowych, takich jak Northvolt – mówi Przemek Ben Pączek, prezes i współzałożyciel Nevomo.
Nowoczesna kolei
Nevomo to polski startup z obszaru mobilności, który pracuje nad technologią MagRail. Wspomniana technologia wykorzystuje lewitację magnetyczną i silnik liniowy do poruszania pojazdów po istniejącej infrastrukturze kolejowej z prędkością do 550 km/h.
– Technologia Nevomo jest brakującym ogniwem pomiędzy obecną, często bardzo przestarzałą infrastrukturą kolejową a zupełnie nowymi systemami kolei dużych prędkości, takimi jak hyperloop. Rozwiązania te mogą nie tylko przyśpieszyć rozwój nowego, zrównoważonego transportu dalekobieżnego, ale też znacznie obniżyć koszty wprowadzania tych zmian – uważa Lucienne Krosse, odpowiedzialna w EIT InnoEnergy za portfolio rozwiązań hyperloop.
Gotowość do testów
Przypomnijmy, że na początku roku Nevomo zakończyło budowę infrastruktury torowej na najdłuższym w Europie torze do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej. 700-metrowy odcinek powstał na terenie CIECH Sarzyna w województwie podkarpackim i pozwala na lewitowanie pojazdów kolejowych systemu MagRail z prędkością testową do 160 km/h.