Na początku września wystartowała aplikacja mobilna Boardly, która pozwala w szybki sposób znaleźć partnerów z okolicy do grania w planszówki. Dzięki niej ogromna społeczność związana z grami planszowymi może liczyć na nie lada wsparcie w kontaktach między sobą.

Do niedawna szukanie graczy o podobnych gustach odbywało się głównie za pośrednictwem grup na Facebooku, Meetupa lub przestarzałych forów rodem z 2005 roku – dzięki aplikacji mobilnej Boardly zajmie to jedynie kilka sekund.

Aplikacja bazuje na systemie tworzenia wydarzeń, do których użytkownicy mogą dodać nawet trzy różne gry. Integracja z lokalizacją i największą na świecie bazą danych planszówek pozwala na odpowiednie dobranie kryteriów wyszukiwania, a czat i opcja oceniania innych graczy ułatwiają komunikację. W niedalekiej przyszłości wydawnictwa, wypożyczalnie, a nawet lokale oferujące klientom gry planszowe będą mogły zwiększyć swój zasięg, używając Boardly jako dodatkowego kanału marketingowego, który w pierwszym miesiącu działania zebrał już prawie 1000 użytkowników.

– Społeczność ,,planszówkowiczów’’ to najbardziej aktywna, pomocna i otwarta grupa docelowa, dla jakiej miałem przyjemność tworzyć produkt. Tygodniowo przeprowadzamy kilka rozmów z naszymi użytkownikami. Otrzymany feedback staramy się w najlepszym wypadku implementować w aplikacji, a w najgorszym przypinać w centralnym miejscu i priorytetyzować – mówi Mateusz Dziubek, twórca Boardly.

W najbliższych miesiącach Boardly zamierza skupić się na lokalnych grupach, tak aby tworzyć gęste skupiska użytkowników, co ułatwi znajdowanie partnerów do gry. Finalna misja jest jednak o wiele ambitniejsza.

– Chcemy, aby gry planszowe zagościły do jeszcze większej liczby lokali w Polsce poprzez uzmysłowienie właścicielom tego, że niewielka kolekcja nowoczesnych planszówek może znacznie wpłynąć na ruch – dodaje Dziubek.

Przewiduje się, że globalny rynek gier planszowych może zwiększyć się o ponad 5 miliardów dolarów w ciągu następnych kilku lat*, a tendencje tę zdaje się potwierdzać m. in. wzrost sprzedaży tzw. ,,hobby games’’ do 1.44 miliarda dolarów w 2016 roku (jedynie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie)*.

Oficjalna wersja aplikacji dostępna jest pod tym adresem: play.google.com/store/apps/details?id=com.boardly&hl=pl.

*www.technavio.com/report/global-board-games-market-analysis-share-2018?utm_source=usa1&utm_medium=bw_wk31&utm_campaign=businesswire
*www.statista.com/statistics/829285/global-board-games-market-value/
*icv2.com/articles/news/view/38012/hobby-games-market-over-1-4-billion

Komentarze (0)