14 0 0

Alior Bank inwestuje 4 mln zł w spółkę PayPo, oferującą odroczone płatności

Dodane

09-11-2018

Mam Startup
Alior Bank za 4 mln zł objął 20% udziałów w PayPo, jednej z nielicznych na polskim rynku spółek oferujących odroczone płatności za zakupy internetowe. Startup wypracowywał z Alior Bankiem model współpracy w trwającym od połowy września programie akceleracyjnym RBL_Start.

PayPo przeznaczy pozyskany kapitał na rozwój prowadzonej działalności i ekspansję międzynarodową.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Coraz więcej klientów przekonuje się do metody „kup teraz, zapłać później”. Właśnie na niej zbudował swój biznes PayPo – spółka fintechowa, dzięki której robiąc zakupy online można zamówić produkt i zapłacić za niego nawet po 21 dniach, bez kosztów transakcji i odsetek. Dzięki PayPo klient może otrzymać i sprawdzić towar przed zapłatą. Jeśli z jakiegoś powodu zakup nie dotrze do użytkownika, nie musi on za niego płacić. Firma współpracuje już z takimi sklepami internetowymi jak Top Secret, Wittchen czy 5-10-15, a także serwisem Przelewy24.

– Dzięki metodzie PayPo klient może w szybki i bezpieczny sposób zapłacić za zakupy online, bez użycia karty kredytowej czy przelewu bankowego – to bardzo wygodne. Obserwujemy  wzrost korzystania  przez klientów z usługi odroczonych płatności i jesteśmy przekonani co do sukcesu tego rozwiązania na rynku. Spółka posiada sprawdzony model biznesowy i doświadczony zespół zarządzający – podkreśla Marcin Jaszczuk, Wiceprezes Zarządu Alior Banku.

– Partnerstwo z tak innowacyjnym bankiem to dla nas ogromna szansa na szybki rozwój działalności w Polsce oraz pomoc w wejściu z produktem na rynki zagraniczne. Bank to idealny partner dla naszego modelu. Głównymi obszarami na rynku e-commerce i rosnącymi segmentami, które chcemy wspólnie eksplorować są moda, artykuły dla dzieci i sport – wyjaśnia prezes PayPo, Radosław Nawrocki.

W połowie września PayPo zakwalifikowało się do programu akceleracyjnego Alior Banku – RBL_Start. Bank spośród stu spółek z całego świata, które złożyły aplikacje, wyłonił osiem najlepszych – w tym PayPo – aby wspólnie z nimi, w specjalnie zaprojektowanej przestrzeni akceleratora w Warsaw Spire, rozwijać innowacyjne produkty i usługi. Alior Bank zrealizował inwestycję w PayPo, stając się drugim po prezesie i założycielu firmy, Radosławie Nawrockim, największym udziałowcem spółki.

– PayPo ma efektywny system scoringowy, oparty na tzw. hybrydowej ocenie ryzyka kredytowego. Oznacza to, że łączy scoring behawioralny z ilościowym, analizując nawet miękkie dane, ogólnodostępne informacje czy social media, nie posiłkując się tylko biurami informacji gospodarczej. Nasz bankowy know-how pozwoli dodatkowo udoskonalić ten algorytm – zapewnia Bruno Ferreira, dyrektor zarządzający pionu rozwoju korporacyjnego Alior Banku. 

– Nawiązanie partnerstwa z PayPo, odpowiada na nowe zapotrzebowania konsumentów w segmencie online oraz wpisuje się w strategię banku, oferując nowoczesny sposób płatności, których model sprawdził się już w innych rejonach Europy. Wierzymy, że to rozwiązanie pozwoli dotrzeć do użytkowników z zupełnie innymi oczekiwaniami w stosunku do zakupów przez Internet – wyjaśnia Daniel Daszkiewicz, dyrektor departamentu FinTech, którego zespół przeprowadził transakcje ze strony Alior Banku.

Komentarze (0)