Krakowski startup Pomelody oferuje przełom w estetyce muzyki edukacyjnej dla dzieci. Twórcy projektu wystartowali z kampanią crowdfundingową, której celem jest zebranie 35 tys. zł na nagranie płyty dla najmłodszych z wartościową muzyką.

Anna Weber i Adam Weber to prywatnie małżeństwo i rodzice, ale jako zespół projektowy, stali się ambasadorami dobrej jakościowo edukacji muzycznej dla dzieci na całym świecie. W dobie produkowania kiczowatej i tandetnej muzyki dla najmłodszych, postanowili stworzyć startup Pomelody, który będzie oferował nową jakość muzyki edukacyjnej dla dzieci.  

– Moc muzyki w rozwijaniu, angażowaniu czy uspokajaniu dzieci rodzice wykorzystywali zawsze. Z drugiej strony w świecie w którym żyjemy wpisanie frazy „piosenki dziecięce” w wyszukiwarce może skończyć się tragicznie. Zarówno dla rozwoju dziecka, jak i zdrowia psychicznego rodzica. YouTube to ocean syfu w którym może i pływa kilka złotych rybek, ale trzeba się porządnie naszukać. Bycie rodzicem to na tyle trudne zadanie, że warto je sobie ułatwiać – mówi Anna Weber, blogerka i właścicielka kanału parentingowego na YouTubie Mamy Lamy.

Celem projektu Pomelody jest stworzenie płyty ze śpiewnikiem Pomelody. Ma być to prawdziwa estetyczna perełka. Zarówno w warstwie muzycznej jak i wizualnej. Oprócz doskonale zaaranżowanej i z polotem nagranej płyty z 20 piosenkami (z m.in. takimi ponadczasowymi hitami jak: „Stary niedźwiedź”, „Ta Dorotka”, „Płynie Wisła płynie”, „Z popielnika na Wojtusia” czy „W murowanej piwnicy”), projekt zakłada stworzenie również przepięknego śpiewnika, wypełnionego tekstami i ilustracjami do piosenek.

Muzyka zawarta w śpiewnikach Pomelody zrywa z tradycyjnym podejściem do utworów dziecięcych, bo są one pisane „jak dla dorosłego”. Utwory zostały skomponowane w taki sposób, by maksymalnie stymulować rozwój wyobraźni, zmysłów i wrażliwości dziecka przez zróżnicowanie tonalne, rytmiczne, stylistyczne oraz szeroką gamę barw, form i instrumentów. Jednocześnie opierając się na założeniu, że dziecko uczy się przez naśladowanie swoich autorytetów, muzyka ta jest stworzona w taki sposób, by sprawiała przyjemność w odbiorze również rodzicowi/opiekunowi.

Projekt wystartował z kampanią crowdfundingową na wspieraj.to, której celem jest zebranie 35 tys. zł na nagranie płyty z muzyką dla najmłodszych.

zdjęcie główne: facebook.com/powerofmelody

Komentarze (0)