Eric Morath z Wall Street Journal opublikował ostatnio raport na temat Rheingans Digital Enabler, firmy konsultingowej z Bielefeld, która działa tylko pięć godzin dziennie. Lasse Rheingans, dyrektor firmy, powiedział, że wdrożył krótszy dzień pracy, aby móc spędzać więcej czasu ze swoimi dziećmi.
Aby jednak jego firma mogła działać z tą samą wydajnością w krótszych ramach czasowych, Rheingans zakazuje pracownikom korzystanie z telefonów i nakazuje ograniczenie rozmów do minimum. Pracownicy sprawdzają firmowe wiadomości e-mail tylko dwa razy dziennie, a spotkania trwają zwykle 15 minut lub krócej.
W badaniu przeprowadzonym wśród pracodawców w Stanach w 2018 roku stwierdzono, że tylko 23% firm oferuje elastyczne lub zdalne opcje pracy. W USA nie ma wytycznych dla firm dotyczących elastycznych godzin pracy. Tymczasem badania wskazują, że niektóre aspekty pięciogodzinnego dnia pracy Rheingans mogą zwiększyć wydajność.
Natomiast badanie przeprowadzone przez University of Texas-Austin w 2017 roku wykazało, że jeśli badani znajdowali się w tym samym pokoju, co iPhone (nawet taki, który jest wyłączony i nie należy do nich), wszystkie podstawowe wyniki inteligencji, pamięci i uwagi spadają. Naukowcy teoretyzowali, że ludzie mają emocjonalne przywiązanie do telefonów, dlatego mogą one być bardziej rozpraszające niż inne przedmioty codziennego użytku.
Sahar Yousef, neurobiolog poznawczy, który konsultuje się z firmami, w zakresie tego, jak zwiększyć wydajność, powiedział, że spędzanie 22 godzin bez snu ma takie same skutki biologiczne, jak 0,08 promila alkoholu we krwi. Robienie przerw i utrzymywanie stabilnego poziomu glukozy we krwi pomaga być bardziej efektywnym w pracy.
Stwarzanie większych możliwości zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym może również pomóc w rozwiązaniu problemu wypalenia zawodowego pracowników. Amerykanie spędzają w pracy najwięcej godzin w porównaniu do pracowników w innych krajach rozwiniętych. Być może w rezultacie ponad połowa Amerykanów twierdzi, że praca negatywnie wpłynęła na ich zdrowie psychiczne.
Wypalenie zawodowe
Ostatnio pisaliśmy o tym, że badanie przeprowadzone przez Gallup wykazało, że przeciętny amerykański pracownik spędza w biurze 47 godzin tygodniowo. Dla założycieli startupów liczba ta często jest zdecydowanie większa, co może prowadzić do obciążenia fizycznego i emocjonalnego.
Wypalenie może powodować zmęczenie, drażliwość i spadek wydajności. Może zaszkodzić zdolności rozwiązywania problemów i kreatywnego myślenia. Z czasem może nawet przyczyniać się do chorób serca i cukrzycy typu 2, jednocześnie zwiększając prawdopodobieństwo wystąpienia nałogów. Właśnie dlatego tak ważne jest, by zapobiegać takim stanom. Jeśli chcecie poznać praktyczne rady, dzięki którym będziecie mogli zapobiec wypaleniu zawodowemu przeczytajcie artykuł: Oto 4 rady, które pomagają zapobiec wypaleniu zawodowemu.