W rundzie Serii A, prowadzonej przez Headline, wzięły również udział takie fundusze jak Norrsken VC, Balderton Capital, Speedinvest, AENU, Magnetic i Tiny VC.
System stworzony przez firmę trawa analizuje profile zużycia, identyfikuje możliwości oszczędności i buduje zoptymalizowane portfele energetyczne, jednocześnie promując wykorzystanie odnawialnych źródeł energii – i to bez konieczności korzystania z dotacji.
Nowy kapitał ma pozwolić na rozszerzenie oferty zintegrowanych rozwiązań B2B, zainwestowanie w rozwój marki oraz wzbogacenie produktu. Celem trawa jest oferowanie energii, która będzie nie tylko bardziej przystępna cenowo, ale również elastyczna, zrównoważona i przejrzysta.
– Wysokie koszty energii stały się poważną wadą konkurencyjną. Dzięki temu finansowaniu możemy pomóc większej liczbie firm zmniejszyć wydatki i poprawić zrównoważony rozwój – podkreślił David Budde, dyrektor generalny.
trawa ma już ponad 100 klientów komercyjnych działających w 3000 lokalizacji. Wśród nich znajdują się takie marki jak Flixtrain, grupa hotelowa Martim czy Conrad Electronics. Przewagą firmy jest połączenie technologii opartej na AI z kompleksowym podejściem do zarządzania energią – w tym integracją baterii i automatyzacją zużycia.
– trawa buduje kręgosłup nowej ery przemysłowej w Europie, pomagając firmom przejąć kontrolę nad ich energią. W dzisiejszym niestabilnym krajobrazie energetycznym ma to kluczowe znaczenie dla suwerenności gospodarczej – skomentował Christian Miele z Headline, główny inwestor.
Szybki wzrost liczby klientów i ambitna wizja sprawiają, że trawa wyrasta na jednego z kluczowych graczy europejskiej transformacji energetycznej.