Na zdjęciu: Dominik Richter, CEO HelloFresh | fot. materiały prasowe
Rocket Interent i Baillie Gifford
Mimo, że spółka ujawniła wysokość inwestycji, kilka kwestii nie zostało wyjaśnionych. Według Venturebeat nie do końca wiadomo, kto tak naprawdę uczestniczył w transakcji. Mowa jest o dotychczasowych inwestorach, czyli niemieckim funduszu Rocket Internet i firmie z Wielkiej Brytanii Baillie Gifford oraz nowym, nieznanym inwestorze. Nie jest również jasne, na co startup przeznaczy pozyskane 88 mln dolarów.
Jakiś czas temu pojawiły się doniesienia o zamiarach wprowadzenia HelloFresh na giełdę papierów wartościowych, która miała odbyć się w listopadzie 2015 roku. Rocket Internet zrezygnował jednak z realizacji tego planu w związku z wątpliwościami, co do wyceny firmy. Ostatnio wyniosła ona 2,9 mld dolarów. Niemiecki magazyn Gruenderszene podaje, że IPO może jednak zostać przeprowadzone w 2017 roku.
Ponad 250 mln dolarów
Po zamknięciu tej rundy finansowania łączna suma inwestycji, jaką zdobył startup z Berlina wynosi ponad 250 milionów dolarów. Pierwsze pieniądze zdobył po roku od uruchomienia działalności, a najwyższa kwota inwestycji wyniosła 126 milionów dolarów i została wpompowana w spółkę w lutym 2015 roku. Rundę tę prowadził fundusz Rocket Internet.
HelloFresh powstało w 2011 roku w Berlinie, a założycielami firmy są trzej przedsiębiorcy: Dominik Richter, Thomas Griesel i Jessica Nilsson. Startup ten dostarcza użytkownikom przepisy i składniki spożywcze, dzięki którym mogą przygotować sobie potrawę. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku osiągnął przychód na poziomie ponad 455 mln dolarów i odnotował stratę 80 mln dolarów.